Opel Zafira 2,0 nejde natlakovať čerpadlo Neštartuje.

Moderátori: buci_vectra, franticek6

opelzafira
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 19 Feb 2012, 18:55
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Povazska Bystrica

Príspevok od používateľa opelzafira »

Len pre zaujímavosť. Týpek čo mi dnes odvŕtaval tie žhaviče mi hovoril metódu ako možno prísť na odchádzajúce resp. čerpadlo pred koncom životnosti, prípadne poškodené čerpadlo. Po vymontovaní palivoveho filtra treba dať filter do priesvitnej nádobky (zavaraninový pohár) s naftou a poriadne ho v nej vytriasť aby sa uvolnili z neho nečistoty. Nechať to potom odstáť zo jeden den a ked sa usadia naspodu nadobky kovové pilinky tak môžem čakať že čerpadlo čochvíla odíde.
michal67
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 15 Jan 2011, 20:42
Auto: Zafira A
Bydlisko: Piešťany
Bydlisko: Piešťany

Príspevok od používateľa michal67 »

ale ved filter je pred cerpadlom? Ako by sa tam dostali kovove pilinky z cerpadla?
Opel Zafira 2.0 DTI
12/2001
opelzafira
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 19 Feb 2012, 18:55
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Povazska Bystrica

Príspevok od používateľa opelzafira »

pravdepodobne cez prepady naspat do nadrze a potom znova do filtra rovnako ako ked ti cierny filter signalizuje netesnost na tryskach a dostava sa ti do nafty olej z motora
michal67
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 15 Jan 2011, 20:42
Auto: Zafira A
Bydlisko: Piešťany
Bydlisko: Piešťany

Príspevok od používateľa michal67 »

aha, priznám sa že v diesloch sa nevyznám. A s tým iltrom si to myslel tak že keď je pri výmene čierny, tak to znamená že je vybehaný motor a olej sa cez krúžky dostáva nejako do trysiek a cez prepady do nádrže?
Opel Zafira 2.0 DTI
12/2001
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Až na to, že to nesouvisí s vyběhaným motorem, je to tak. Ty kroužky pod vstřiky zestárnou, olej se dostává do nafty. Ale než zjistíš stav filtru, to to dřív zjistíš až nenastartuješ. Zavzdušní se palivová soustava. A barva nafty je jedno z vodítek, kde to netěsní.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
opelzafira
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 19 Feb 2012, 18:55
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Povazska Bystrica

Príspevok od používateľa opelzafira »

Takze dnes som vymenil tesnenie medzi vstrekom a traverzou. Chvilu som špekuloval ale potom som to spravil aj bez toho aby som daval dole vačku. Nasledne som skontroloval podtlakom tesnosť prepadov a všetko bolo ok. Čerpadlo som odvzdušnil tak že som dal do nadrže hadicu od kompresora a utesnil handrou (okolo nej fučal vzduch takže nadrž moc natlakovaná nebola). Keď mi okolo povoleneho holendra na čerpadle začala tiecť nafta nechal som jej odtiecť trochu viac ak by tam bol ešte vzduch a potom som to zatiahol. Na vytvorenie podtlaku na prepadovej hadici som si spravil pripravok zo zavaraninoveho pohara a dvoch hadic ktore išli do nej a cele som to utesnil silikonom. Jednu hadicu z pohara som napichol do prepadu ktorý ide z čerpadla (je tam ryhlospojka pri palivovom filtri) a druhú do sania kompresora - ten vytvoril podtlak. Ten zavaraninovy pohar služi na zachytenie nafty ktora pojde z čerpadla (nechcel som aby mi naftu nasal kompresor). Potom som to celé spustil a chvílu počkal (asi pol minuty aby to začalo naftu tlačiť aj ťahať cez čerpadlo) Pri zaštartovaní mi začala asi po druhom pretočení motora striekať nafta naplno zo všetkých povolených vstrekov (mal som ich povolene tak na pol otačky). Štartovali sme to spôsobom 3-5 sekund štartovanie (štartoval sused) a ja som za ten čas rychlo dotiahol jeden vstrek (nafta z neho striekala celkom slušne). Potom desať sekund pauza aby sa ochladil štarter. Keď som dotiahol prvy tak zafira hneď bafla do vyfuku. Pri druhom bolo citiť ako prvy valec bafka. Keď som dotiahol treti tak zafča chytila tak som ryhlo dotiahol aj ten štvrty. Motor išiel hneď hladko ani necukol. Cely čas mi ta hadica od kompresora fučala do nadrže a podtlakova ťahala z prepadu, akurat keď to chytilo tak ten litrovy zavaraninovy pohar bol do pol minuty plny takže som to musel hneď aj zadusit ale keď som to zapojil tak ako to ma byť tak to chytilo na prvu šupu. Na začiatku som to mal uplne zavzdušnene lebo som mal zhodene aj holendre na čerpadle a všetky hadice z nadrže aj do nadrže som prefukoval vzduchom ak by tam bol nejaky bordel. Takže ak bude niekto trapiť čerpadlo rozťahovanim alebo štartovanim aby si čerpadlo natiahlo samo, tak skôr ako zničiť čerpadlo doporučujem tento spôsob. Nato že som nikdy naftovy motor nemal otvoreny tak to šlo celkom fajn. Pozdravujem tiež všetkych ktory tvrdili že mam odpalene čerpadlo (nielen tu na fore) Ešte som zvedavy či mi znova nepadne nafta. Rano sa uvidi :D
opelzafira
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 19 Feb 2012, 18:55
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Povazska Bystrica

Príspevok od používateľa opelzafira »

Takze schvalne som zaparkoval vecer auto smerom do kopca aby sa prejavila nejaka ta netesnosť ale rano to chytlo na prvu šupu ako benzinak. Vonku bolo 3 nad nulou.
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

Zaujimave. Naozaj sa da to tesnenie vymenit bez demontaze vackoveho hriadela?

Co sa tyka odvzdusnovania, tak celkom fajn postup, trochu som sa aj zasmial na tom, aky si spekulativny typ cloveka :)
Mne stacilo, naliat do filtra naftu az po okraj a postupne zatahovat matice na vstrekoch.

A este ohladne toho zavaraninoveho pohara a podtlaku. To iste robim aj ja, ale v pripade vymeny oleja v motore. Po vypusteni ostatne v mieste olejoveho filtra a utrob nizsie, este asi tak 3-4 deci stareho oleja a takto ho pomocou chladnickoveho komresora, pohara a hadiciek vycucnem.
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Těší mě, že jsem to typoval na vzduch :wink:
Docela by nebyla na škodu nějaká fotodokumentace, jak jsi to odvzdušňoval :D :wink:
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
Napísať odpoveď

Návrat na "ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA"