Astra G - elektricky ventil kurenia rapka

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Peters30
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19 Jan 2011, 09:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Krupina

Astra G - elektricky ventil kurenia rapka

Príspevok od používateľa Peters30 »

Zdravim. Za vymenikom tepla je taka mala suciastka, idu toho dva drotiky, zacala rapkat. Rapka to iba pri zapnutom kureni, ked dam studeny tak to vypnem. Co s tym, da sa to opravit? Je tam zly pristup neviem sa k tomu dostat. Vdaka za rady.

::: iurai : uprava nazvu :::
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Zrejme motorček, ktorý otáča klapkou zmiešavania vzduchu.
Kúri Ti auto?
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Peters30
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19 Jan 2011, 09:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Krupina

Príspevok od používateľa Peters30 »

ano kuri, tam je motorcek? Da sa to opravit?
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex
svagio
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31 Aug 2008, 11:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa svagio »

to co rapka, je urcite motorcek na ventile kurenia. Pointa ventilu kurenia je ta, ze ked das studeny vzduch, tak sa ventil zavrie a voda neprechadza cez radiator. / "kvazi maly okruh"/Teda ma sa asi setrit radiator a v lete menej zohrievat interier.

Ked otocis na ta teply vzduch, motorcek sa snazi otvorit prietok vody cez radiator. To pravdepodobne znamena, ze je pridrety ventil a motorcek to jednoducho nevladze otvorit. Lahni si k tym kablikom od spolujadzcovej strany a jednoducho kontektor vytiahni von, je tam taka mala zapadka. Nic zlozite. Ventil ti ostane v tej polohe ako je, a pokial auto v zime kuri, dalej by som to neriesil. Ja mam podobny problem, tiez mam ten ventil pridrety a vytiahol som ten konektor von. akurat u mna je asi ventil pridrety viac, lebo ked mam volnobezne otacky, tak auto neche kurit.Asi malo preteka voda cez vetil do radiatora. Ked pridam plyn, tym padom sa kruti aj vodna pumpa rychlejsie a zrejme voda potom uz cez ten ventil ako tak preteka a potom kuri pekne. Ale pri minus dvadsat by sa zislo aby to fungovalo stopercentne :). na fore som pisal aj ako rozobrat kurenie... a ked sa dotoho pustis, tak ked vymontujes radiator, da sa ten ventil spravit. Mne takto tiekol radiator, opravil som to, a po roku sa pridrel ten ventil. No za tu namahu znova to rozoberat to nestoji, kaslem na to.
Peters30
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19 Jan 2011, 09:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Krupina

Príspevok od používateľa Peters30 »

nekuri to uz vobec, takze pozriem tvoj navod na opravu lebo v mudrej knihe nic nieje, vraj sa uz neda kupit s motorcekom ale iba mechanicke ovladanie
ok uz som nasiel, este zohnat gumicky...
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex
Peters30
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19 Jan 2011, 09:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Krupina

Príspevok od používateľa Peters30 »

vdaka za navod, super mi pomohol, aj opravene uz mam, motorcek bol ok len bol vysunuty plastovy zavit tak to nezaberalo, potrebujem este gumicky vie mi niekto poradit kde? najlepsie e-shop, lebo tu nieje opel v okruhu 70 km
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex
OPEL ASTRA G 2000
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24 Feb 2011, 18:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: MALACKY

Príspevok od používateľa OPEL ASTRA G 2000 »

Peters30 napísal:vdaka za navod, super mi pomohol, aj opravene uz mam, motorcek bol ok len bol vysunuty plastovy zavit tak to nezaberalo, potrebujem este gumicky vie mi niekto poradit kde? najlepsie e-shop, lebo tu nieje opel v okruhu 70 km



Zdravím.Dočítal som sa o tvojom probléme a mám taký istý,že ked pretočím regulátor na kúrenie,tak mi tam začne niečo rapkať,a skončí to ak to prepnem na studený vzduch,a popritom mi to vôbec nekúri,len fúka studený vzduch.
Chcel by som ťa poprosiť o nejaké rady:
-ako sa k tomu vlastne dostanem,a kde to je?aby som vlastne zistil čo tomu je?
-a poprípade nejakú radu čo je to konkrétne za súčiastku?

Vdaka.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

zjavne nieco s tym ventilom kurenia, zaseknuty v polohe ked voda nejde cez radiator kurenia
OPEL ASTRA G 2000
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24 Feb 2011, 18:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: MALACKY

Príspevok od používateľa OPEL ASTRA G 2000 »

iurai napísal:zjavne nieco s tym ventilom kurenia, zaseknuty v polohe ked voda nejde cez radiator kurenia


Chcel by som to opraviť či vymeniť,tak mi prosím ťa porad kde ventil kúrenia nájdem?
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

v podstate to svagio napisal.
je to na privodnych hadiciach kurenia od motora, ovsem v kabine
ak nemas chut na vacsie rozoberanie skus to len prehodit na polohu ze kuri a odpojit konektor. doriesis zaciatkom leta
svagio
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31 Aug 2008, 11:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa svagio »

toto je navod na vymenu "o" ruzkov, ale v podstate navod ako sa dostat k motorceku a vymontovat ho ...


navod na demontaz som nasiel neskor aj na nete...

https://www.astra-g.cz/navod-na-vymenu- ... ku-topeni/


je to novy prispevok... a je celkom dobry.... keby ze niecomu nerozumies, tak napis a vysvetlim blizsie.
odporucam skor ako zacnes rozoberat vnutrajsok auta... teda stredovy panel, aby si sa pustil do odsrubovania dvoch srub z motorovej casti... Treba zdbihnut cim vysie auto zdvihakom... staci z jednej strany ( podloz aj nejake drevo ako zabezpecenie keby zdvihak zlyhal).Potom daj dole kryt motora ak mas - tu cast co sa dava dole pri vymene oleja/taky obdlzik cca 30x40 cm. Potom potorebujes odkrutit dva torxy sruby(.... medzi nimi je akoby gumovy vyvod na skondenzovanu vodu... ) hladaj to az za motorom .. .... Tie dve sruby smeruju do kabiny a drzia spodny kryt radiatora. U mna tam bolo velmi malo miesta... 1.7 dtl , pomohol mi pruzinovy ohybny srubovak na vymenitelne nadstavce. kupil som v baumaxe. normalnym srubovakom som sa tam nedostal. Po odmontovani tych dvoch srub sa pusti do stredoveho panelu medzi sedackami--- cca 7 srub, treba stiahnut manzety riadiacej paky a brzdy,vybrat popolnik-- aj tam su totiz ukryte srubky. ked vyberies stredovy panel... uvidis odspodu palubnej dosky taky plastovy kryt pripnuty plieskovymi sponami... daj ich vsetky dole... a pomaly vyber ten kryt a uz vidis radiator. vyvody z radiatora su smerom k motorovej casti... a z bokov su nasunute zavlacky( sponky) .. tie vytiahni s tenkymi kombinackami. potom vytiahni radiator smerom k sebe. AK je medzi radiatorom a trubkami taka cierna vecicka- ventil , tak musis este od strany spolujadzca odpojit kablik. A samozrejme, vypust pred vybratim radiatora cchladiacu kvapalinu aby nevytiekla na koberec do auta ( nejake to deci aj tak vytecie-ja som si tam dal igelit a zachytil to). KU chladiacej kvapaline: na chladici zo strany spolujadzca je taky cerveny ventil... ten ked otvoris.. tak kvapalina ide von.. pekne treba zachytit Ked vyberies radiator... vymen vsetky tesnenia ( u mna 4 kusy... a to medzi ventilom a radiatorom a medzi ventilom a privodnymi trubkami) -vysli ma na 48 centov -))

Pri montazi spet... je najhorsie nasunut zavlacky nasppet.. treba vyvinut kus sily a je tam zly pristup...( nasunul som s kombinackami) ale ked to spravne nasunies.. tak to doslova zacvakne a radiator akoby "pritiahne"k tym trubkam. potom cele poskladat tak ako si rozobral.
ahoj
OPEL ASTRA G 2000
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24 Feb 2011, 18:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: MALACKY

Príspevok od používateľa OPEL ASTRA G 2000 »

Super návod,vdaka,určite pomôže.

edited by admin
Používateľov profilový obrázok
pikis
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 26 Sep 2010, 12:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa pikis »

svagio napísal:to co rapka, je urcite motorcek na ventile kurenia. Pointa ventilu kurenia je ta, ze ked das studeny vzduch, tak sa ventil zavrie a voda neprechadza cez radiator. / "kvazi maly okruh"/Teda ma sa asi setrit radiator a v lete menej zohrievat interier.

Ked otocis na ta teply vzduch, motorcek sa snazi otvorit prietok vody cez radiator. To pravdepodobne znamena, ze je pridrety ventil a motorcek to jednoducho nevladze otvorit. Lahni si k tym kablikom od spolujadzcovej strany a jednoducho kontektor vytiahni von, je tam taka mala zapadka. Nic zlozite. Ventil ti ostane v tej polohe ako je, a pokial auto v zime kuri, dalej by som to neriesil. Ja mam podobny problem, tiez mam ten ventil pridrety a vytiahol som ten konektor von. akurat u mna je asi ventil pridrety viac, lebo ked mam volnobezne otacky, tak auto neche kurit.Asi malo preteka voda cez vetil do radiatora. Ked pridam plyn, tym padom sa kruti aj vodna pumpa rychlejsie a zrejme voda potom uz cez ten ventil ako tak preteka a potom kuri pekne. Ale pri minus dvadsat by sa zislo aby to fungovalo stopercentne :). na fore som pisal aj ako rozobrat kurenie... a ked sa dotoho pustis, tak ked vymontujes radiator, da sa ten ventil spravit. Mne takto tiekol radiator, opravil som to, a po roku sa pridrel ten ventil. No za tu namahu znova to rozoberat to nestoji, kaslem na to.


svagio porad prosim. mam podobny problem, z nicoho nic mi zacalo nieco rapkat dolu pri nohach spolujazdca. neviem ci je to to o com tu pisete. mne to robi akonahle otocim klucom do polohy ked sa rozsvietia kontrolky. je jedno ci mam kurenie na teplom ci studenom vzduchu. nahmatam to rukou z miesta spolujazdca vzadu medzi nohami a stredovym panelom. je to nejaky motorcek, strasne zly pristup je tam. idu tam 2 kabliky (cerveno-biely a hnedo biely). ako sa to da spravit ? mozem to smelo odpojit ? vdaka
opel Astra G, 2.0 16 V
Používateľov profilový obrázok
johny13761
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 191
Dátum registrácie: 14 Máj 2009, 14:53
Auto: Astra G
Bydlisko: Lučenec
Bydlisko: Lucenec

Príspevok od používateľa johny13761 »

aj mne to robilo kludne to odpoj mne to zacalo robit asi tri tyzdne dozadu odpojil som a je ticho podla mna to urcite bude motorcek vnutornej cirkulacie popozeraj tu na fore je o tom pisane...
Opel Astra g 1.6 16v caravan +LPG
svagio
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31 Aug 2008, 11:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa svagio »

neviem co presne myslis vzadu medzi nohami a stredovym panelom... Ale myslim, ze rozpravame o tom istom... ide o motorcek, ktory je medzi radiatorom a privodnymi trubkami z motorovej casti. Je to v podstate v strede auta, za stredovym panelom, tesne nad tunelom asi tak do desat cm nad nim v podstate pri stene, za ktorou je uz motor. Ano idu tam dva kabliky, pristup k nim je mozny iba zo spolujazdcovej strany.kludne ich vytiahni. Zasekol sa ti ten ventil v nejakej polohe a motorcek toci donekonecna v snahe otocit ventilom. Ak sa ti pridrel motorcek v otvorenej polohe, mas vyhrate. :) To znamena, ze voda preteka nonostop radiatorom v plnom prude. Ak ostal viac a viac privrety, problemy nastanu v zime. Jednoducho bude auto slabsie kurit. Potom by som to riesil rozobratim.

Este k prispevku vyssie... motorcek klapky vnutornej cirkulacie vzduchu je za skrinkou pred spolujazdcom a pristup je tam mozny len ak sa vymontuju torx sruby, vytiahne skrinka a tak vidno klapku vnutornej cirkulacie. Tento motorcek nezvykne vydavat nejake zvuky.
Peters30
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19 Jan 2011, 09:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Krupina

Príspevok od používateľa Peters30 »

Ja som to vymontoval a bez vacsich problemov opravil, chyba je ze na tycke motorceka je nasunuty plastovy zavit a ten sa posunul, staci ho nasunut naspat a zalepit a je to opravene.
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex
Melinda84
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19 Feb 2012, 12:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Melinda84 »

Ahojte! Viete my prosim pomoct s riadiacou pákou? Ja som ju celu stiahla dole...strosku som bola nervozna
:oops:
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36818
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Si mimo témy, navyše duplikuješ. [-X
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - INTERIÉR/EXTERIÉR"