Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI

Moderátor: dulo

kuna

Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI

Príspevok od používateľa kuna »

Caute

som z Trnavy a chcel by som poprosit o kontakt na nejakeho dobreho mechanika, co sa rozumie autam OPEL. Najlepsie z Trnavy a okolia. Doviezol som si z Nemecka Omegu 2.2 DTI r.v.03. Bola buchnuta na pravy predny blatnik (nic strasne), prave sa opravuje a potom ju hned dam na znacky (v decembri). Problem je v tom, ze motor ide v nudzovom rezime t.j. bez vykonu. Preto potrebujem dobreho mechanika, aby zistil co presne je na tom zle, aby som nekupoval blbosti (mam skusenosti aj z inych aut, ze ti co nie su specialisti na konkretnu znacku, tak casto len hadaju co tomu je a clovek potom kupuje nie prave najlacnejsie veci jak debil).

Teraz som to mal u kamosa mechanika, napichol mi to na comp a vyhodilo mu chybu ohladne EGR ventilu na regulaciu vyfukovych plynov. On ale hovori, ze EGR je v poriadku, len mi tam chyba asi kvoli tej buracke nejaky snimac, ktory ovlada EGR. Bol som teda v OPEL servise v TT sa na to opytat a tam mi povedali, ze pod pravym blatnikom nie je ziadna dolezita suciastka, co by s tym suvisela. Cele EGR-ko stoji 20 litrov (byvaju 2 druhy - podtlakove -elektricke). Pri jazde mi preblikava kontrolka motora. Tak teda neviem co s tym. Nebude treba to EGRko len vycistit ? (Omega ma poctivych 80 tisic km).

Dik za odpovede.
alino
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Modrý Kameň

Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI

Príspevok od používateľa alino »

Určite vyčistiť - rozchodiť prípadne zaslepiť. EGR je spínaný RJ.
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

Komo napísal:Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
Suhlas na diesli sa EGR nezaslepuje :wink:
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
alino
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Modrý Kameň

Príspevok od používateľa alino »

Signum napísal:
Komo napísal:Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
Suhlas na diesli sa EGR nezaslepuje :wink:


Ospravedlňujem sa za zlú informáciu.
Na renalt fóre sa o tom viedla diskusia a bolo to 50na50 zaslepovať EGR na diesli alebo nie. :wallb:
kuna

Príspevok od používateľa kuna »

No tak som na to konecne kápol, pod pravým predným blatníkom je taká tlaková nádoba, do ktorej ide hadicka od motora. Tú nádobu som mal rozbitu. Vymenil som ju za novú a motor ide v pohode. Este som si zohnal páčku s tempomatom za tisícku a on mi na moje prekvapenie po namontovaní páčky funguje aj bez aktivácie ! No to ma moja fešanda prekvapila. Mal som predtým Fábiu TDI, tam som kúpil páčku za 2800 Sk a musel som to dať ešte za 400 Sk aktivovať. :P
Martin Sysel
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 19 Jan 2012, 10:30
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Martin Sysel »

Zdravím, jaká tlaková nádoba??
Mám aktuálně stejný problém - Omega 2,2DTI 2001, oranž. kontrolka, nouzový režim bez výkonu, diagn. chyba EGR, který ale je v pořádku.
Díky za info, příp. foto.
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29184
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Ako si zistil, ze je v poriadku, ked napriek tomu system hlasi, ze je chyba EGR ventilu? Aky bol vycitany presny chybovy kod?
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Používateľov profilový obrázok
Teo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4752
Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Teo »

premerat ho na podtlaky a cinnost cievky.
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

bukelo napísal:Ako si zistil, ze je v poriadku, ked napriek tomu system hlasi, ze je chyba EGR ventilu? Aky bol vycitany presny chybovy kod?


DTI hlasi EGR "naslepo", lebo nema kontrolu polohy
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29184
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

aha, vdaka za informaciu.
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Používateľov profilový obrázok
csala
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
Auto: Omega B
Bydlisko: Snina

Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI

Príspevok od používateľa csala »

Nazdar chlapi.
Svoj problém píšem do tejto témy, lebo s ňou čiastočne súvisí.
Preblikávanie kontrolky motora väčšinou pri voľnobehu som čiastočne odstránil. Diagnostika hlásila chybu P0400 - EGR ventil, ale v skutočnosti to bola netesnosť v podtlakovom systéme. Závadu som zisťoval starodávnym Ekonomerom, čo je v skutočnosti tlakomer na meranie podtlaku. Postupne som odpájal jednotlivé vetvy podtlakových trubičiek, ktoré vedú k solenoidom ovládania podtlaku pre turbo, EGR a vírivé klapky v saní. Ďalej je tam vetva do nejakého asi spätného ventilu pre podtlakovú nádobu, ktorá je umiestnená v podblatníku za ľavým predným kolesom. A je tam ešte jedna vetva, ktorá vchádza z motorového priestoru poza kabínový filter do kabíny a práve túto vetvu som odpojil, lebo tam sa strácal podtlak.
A teraz moja prosba: potreboval by som nejakú schému zapojenia týchto podtlakových hadičiek v kabíne, ktoré slúžia na ovládanie klapiek klimatizácie, aby som vedel, že čo som vlastne odpojil. Podľa všetkého do kabíny vstupuje aj ďalšia podtlaková hadička a to z toho zásobníka podtlaku za kolesom.
Omega C 2.2DTI
Díky.
Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Používateľov profilový obrázok
dulo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 22007
Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 10:46
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Levoča

Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI

Príspevok od používateľa dulo »

Pána beka, má vôbec niekto okrem teba Omegu s týmto motorom?

keby si mal V6, nie je problém :)
VeBe X18XE Caravan Sport
Používateľov profilový obrázok
csala
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
Auto: Omega B
Bydlisko: Snina

Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI

Príspevok od používateľa csala »

Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Napísať odpoveď

Návrat na "OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - MOTOR/PREVODOVKA"