To je taká finta iurai.
Pôvodný význam ESP podľa BOSCH pre Mercedes S je "Elektronischesstabilitätsprogramm", čo je kontrola stability v zákrutách vrátane ASR.
Ale ako som spomínal, nájdeš to aj na autách, ktoré majú iba TC, ale v návode je písané ESP, vysvetlené je to ako "Elektronischcesschlupfprogramm" alebo niečo iné, čo samozrejme nekoreľponduje s pôvodným významom.
Prečo je to tak?
Preto, lebo ESP ako "Elektronischesstabilitätsprogramm" je ochranná známka Daimler ag, tu je to vysvetlené:
http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrdynamikregelung
A tým sa vnáša chaos do celého značenia.
A nielen do neho, chaos je aj v tom, čo vlastne tlačítko ESP odpája.
A to je veľký chaos.
U niektorých áut stlačenie ESP iba oneskorí reakciu ESP.
U niektorých to vypína ASR a ESP funguje ďalej (moja Omega).
U niektorých to asi nerobí nič, možno to len zamedzí pribrzďovaniu kolies (moja 2.6ka)
U niektorých krátke stlačenie vypne ASR a dlhé ESP.
Ešte by som chcel povedať jednu vec.
Keď napr. na Omege alebo na BMW preženiem rýchlosť v zákrute, na prístrojovke sa rozbliká kontrolka, aby bolo jasné, že ESP zasiahlo.
Takže to je istý test prítomnosti ESP.
Test prítomnosti ASR (TC) vie každý urobiť sám.
Ale ako zistiť, či máme pribrzďovanie, teda lacnú verziu EDS?
Dvihnúť poháňané koleso za rameno dvihákom na kolieskach a skúsiť sa s autom pohnúť.
Ak sa pohne, je to tam