Špecializujem sa na záhadné poruchy.
Privítam aj Vaše záhady.
Začnem štyrmi záhadami:
1.
Prišla ku mne pani Bežná s Corsou Z12XE.
Zvláštny zvuk z motora.
Hneď po naštartovaní bolo počuť, akoby rozvodová reťaz o niečo škŕkala.
Myslel som, že je voľná a šúcha sa kryt.
Lenže potom vysvitlo, že v motore bolo iba 0,5l oleja, reťaz nebola namočená v oleji a šla na sucho.
Po doliatí 3 l oleja bolo všetko ok.
2.
Prišiel človek s Vectrou B, nešli mu otvoriť vodičove dvere, poslal ho ku mne Teo.
Cumplík chodil hore dole, ale kľučka nereagovala.
Snažil som sa dvere vyháčkovať, podarilo sa.
Otvoril som ich.
Rozobral.
Vybral zámok.
Bola v ňom zlomená pružina.
Nahradil som ju brutálne dlhou pružinou skrz celé dvere, ktorá ťahala páčku pod kľučkou nahor.
Pomohlo to len čiastočne, každý 3 krát to bolo treba háčkovať.
Tak som to opäť rozobral a kľučku mechanicky spojil s pákou, takto spolupôsobila moja pružina s pružinou kľučky a fičí to.
3.
Vectra B X20XEV, výpadky, zlé štartovanie, problémy.
Diag. hlási zlý signál od snímača vačky.
Kuknem naňho, kábel k nemu bol opáskovaný, oprava.
Odmotám pásku.
Káble boli prepojené, ale chýbalo tienenie.
Mal som poruke Milku, čokoládku.
Tak som to obalil staniolom z Milky a auto fičí.
4.
Astra H.
Sem tam neštartovala.
Diag. hlásila chybu skoro vo všetkých jednotkách.
ECU, CIM, zadná RJ, ABS...
Asi 15 chýb každá jednotka.
Navyše tam boli neznáme chyby, len číslo a "neznáma chyba"
Ale skoro pri každej jednotke bolo, že CIM modul.
Ale CIM bol ok.
...
Nakoniec sa ukázalo, že to bol alarm, ktorý rušil celú komunikáciu na CAN-BUS.
Alarm KeeTec, zblbol, keď sa vybil akumulátor.
Bolo ho treba resetnúť a všetko bolo zas ok.