Ako zvýšiť účinnosť bŕzd
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ako zvýšiť účinnosť bŕzd
Moje skúseností sú také, že autá, ktoré navštívia moju dielňu, v cca 80% prípadov nemajú v poriadku brzdy.
3 najčastejšie príčiny:
A) staré brzdové obloženie, kontaktná vrstva je spečená, tvrdá
B) príliš lesklý brzdový kotúč (príp. v kombinácii s A)
C) zatuhnutá vnútorná platnička (príznak, zhrdzavený kotúč zvnútra
Riešenie:
pre A) vymeniť
pre B) zdrsniť alebo vymeniť
pre C) rozchodiť, natrieť kontaktné plochy špec. prípravkom
3 najčastejšie príčiny:
A) staré brzdové obloženie, kontaktná vrstva je spečená, tvrdá
B) príliš lesklý brzdový kotúč (príp. v kombinácii s A)
C) zatuhnutá vnútorná platnička (príznak, zhrdzavený kotúč zvnútra
Riešenie:
pre A) vymeniť
pre B) zdrsniť alebo vymeniť
pre C) rozchodiť, natrieť kontaktné plochy špec. prípravkom
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 22944
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Ano, karbobruskou..
Ja sa chcem spytat...co vlastne na brzdach piska...kotuc, alebo dosticky..... Bo oboje sa mi menit nechce...nakolko maju tie brzdy dva roky, a su stale jak nove....
Ja sa chcem spytat...co vlastne na brzdach piska...kotuc, alebo dosticky..... Bo oboje sa mi menit nechce...nakolko maju tie brzdy dva roky, a su stale jak nove....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 22944
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Nooo, presne..tiez som ich raz troska zdrsnil...pomohlo..na chvilu....
Preto sa pytam, ze ci vymenit dosticky alebo nie...
Ale asi sa nato vyserem....sa to brzdi dobre....
Preto sa pytam, ze ci vymenit dosticky alebo nie...
Ale asi sa nato vyserem....sa to brzdi dobre....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 22944
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
macil napísal:Peťo, pokiaľ ide o to pískanie, je to tak, ako píše Kajo. Treba namazať zadnústranu doštičiek. Najlepšie medenou vazelínou.
Hm, dobre..ked ju zozeniem, skusim to....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- brano_co
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 544
- Dátum registrácie: 21 Okt 2008, 15:45
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
v tomto súhlasím s Kajom, vime že doma na jednom aute, už neviem ktorom, boli vpredu disky lesklé ako zrkadlo, a viem že to bol v tedy problém a menili sa
MB C 63 AMG PP
VW Golf Mk. 6 1.4
Renault Megane R.S. 250 CUP - Gone, But Not Forgotten
Opel Corsa OPC - St.3 - Gone, But Not Forgotten
Citroen Saxo VTS - Gone, But Not Forgotten
VW Golf Mk. 6 1.4
Renault Megane R.S. 250 CUP - Gone, But Not Forgotten
Opel Corsa OPC - St.3 - Gone, But Not Forgotten
Citroen Saxo VTS - Gone, But Not Forgotten
- swabel
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1660
- Dátum registrácie: 19 Jún 2007, 10:44
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko alt: Levoča
- Bydlisko: Trstená, orig. Levoča
- Kontaktovať používateľa:
A pomoze to zdrsnit, ak sa to casom aj tak vybrzdi do hladka?
VETCTRA C kombi, Z19DTH, AT (2007), KATAÓG DIELOV EPC
Diagnostika GM MDI, OP-COM, aktivácia pal. PC* SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, 0915850900
http://www.opel-shop.sk
Diagnostika GM MDI, OP-COM, aktivácia pal. PC* SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, 0915850900
http://www.opel-shop.sk
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Tá vyleštená mikrovrstva sa zoberie sústruhom dole a bude to OK.
Štruktúra materiálu sa nezmenila.
Ja som to mal tak na Omege, keď som ju kúpil, tie kotúče boli hladké ako...
Ani neviem s čím to prirovnať, bol to extrém.
Až mi bolo nepríjemné sa toho dotýkať.
Dal som nové platničky a zaboha si nechceli sadnúť, nevrzdilo to poriadne.
Tak ešte raz rozobrať a na sústruh.
Potom to už bola paráda, kotúče ešte vydržali jedny platničky, cca 40.000 km.
Štruktúra materiálu sa nezmenila.
Ja som to mal tak na Omege, keď som ju kúpil, tie kotúče boli hladké ako...
Ani neviem s čím to prirovnať, bol to extrém.
Až mi bolo nepríjemné sa toho dotýkať.
Dal som nové platničky a zaboha si nechceli sadnúť, nevrzdilo to poriadne.
Tak ešte raz rozobrať a na sústruh.
Potom to už bola paráda, kotúče ešte vydržali jedny platničky, cca 40.000 km.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
no kajo hovori dobre..
a aby ste aj ostatny pochopili, tak na kotuci sa pri prudkom zahriati
a naslednom prudkom ochladeni vytvori tzv. korka, ci hotspots..
jednoducho tenka a velmi tvrda vrstva...
to iste sa moze vytvorit aj na dosticke..
su to take leskle flaky na doskach...a povrch je velmi tvrdy..
to iste sa vytvori aj na povrchu kotucov, a material je taky tvrdy, ze pomoze iba jeho zbrusenie..
male ilustracne video , aj ked na zotrvaku .. http://www.youtube.com/watch?v=KeqzZniVmrM
EDITED:
nasiel som aj fotky takych kotucov.. ..fialovych..
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6964.jpg
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6965.jpg
a aby ste aj ostatny pochopili, tak na kotuci sa pri prudkom zahriati
a naslednom prudkom ochladeni vytvori tzv. korka, ci hotspots..
jednoducho tenka a velmi tvrda vrstva...
to iste sa moze vytvorit aj na dosticke..
su to take leskle flaky na doskach...a povrch je velmi tvrdy..
to iste sa vytvori aj na povrchu kotucov, a material je taky tvrdy, ze pomoze iba jeho zbrusenie..
male ilustracne video , aj ked na zotrvaku .. http://www.youtube.com/watch?v=KeqzZniVmrM
EDITED:
nasiel som aj fotky takych kotucov.. ..fialovych..
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6964.jpg
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6965.jpg
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
Do plochy kotúča nie je potrebné zasahovať, jedine v prípade veľkých nerovností, či deformácie.
strašne veľký omyl .... kajo má plnú pravdu ... kotúč nesmie biť lesklý ako zrkadlo .... platničky sa vtedy iba šmýkaju po ňom a vôbec nebrzdia .... sústruh problém rieši ... stočí sa iba tenulinká vrstva ... 0.1 až 0.2 mm z každej strany .... a je po probléme ....
strašne veľký omyl .... kajo má plnú pravdu ... kotúč nesmie biť lesklý ako zrkadlo .... platničky sa vtedy iba šmýkaju po ňom a vôbec nebrzdia .... sústruh problém rieši ... stočí sa iba tenulinká vrstva ... 0.1 až 0.2 mm z každej strany .... a je po probléme ....
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
macil ANO.. ..ale...
prehriatie a tzv. "skrupinka" sa nemusi vyskytovat na celej sirke kotuca,
vacsinou to byva vonkajsia hrana smerom k stredu..
ale povrch takto prehriateho kotuca, ma podobne vlastnosti a podobnu tvrdost ako ma povrvch "map"ci "flakov" na zotrvacniku.. (hot spots)
vysledkom coho je, ze mash znizeny treci ucinok..
(VIDEO - vrtanie do zotrvaku som udal iba ako priklad)
fotky co som dal, su prave fotky "prebrzdenych kotucov", material je do fialova/modra..
povrch velmi tvrdy, a treci ucinok "o ho\ /ne"
ked prstom prejdesh po "fialovom" povrchu, tak sa ti bude smykat lahsie, nez na podobne lesklom kotuci s "beznym ocelovym leskom"..
prehriatie a tzv. "skrupinka" sa nemusi vyskytovat na celej sirke kotuca,
vacsinou to byva vonkajsia hrana smerom k stredu..
ale povrch takto prehriateho kotuca, ma podobne vlastnosti a podobnu tvrdost ako ma povrvch "map"ci "flakov" na zotrvacniku.. (hot spots)
vysledkom coho je, ze mash znizeny treci ucinok..
(VIDEO - vrtanie do zotrvaku som udal iba ako priklad)
fotky co som dal, su prave fotky "prebrzdenych kotucov", material je do fialova/modra..
povrch velmi tvrdy, a treci ucinok "o ho\ /ne"
ked prstom prejdesh po "fialovom" povrchu, tak sa ti bude smykat lahsie, nez na podobne lesklom kotuci s "beznym ocelovym leskom"..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov