Alternator slabo dobija, skokova zmena napetia

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Alternator slabo dobija, skokova zmena napetia

Príspevok od používateľa M4jky »

Mam problem z dobijanim baterky. Zacal sa vypadkami dobijania co som zistil na podsvieteni ruciciek kedze tak mam tusim 6 alebo 7 diod v serii a zacali tym poklesom viditelne slabo svietit. Viackrat som meral napatie pri nastartovanom motore a bolo na urovni 13,1 V co je dost malo. Ak jazdim kratke vzdialenosti je to videt aj na napeti baterie ktore postupne klesa.

Dnes som si zobral merak do auta napojil ho do zapalovaca a meral napetie pocas jazdy. Zmeral som si ubytok napetia medzi baterkou a zapalovacom a bol zhruba 0,4V. Nameral som tieto hodnoty:

- po nastartovani 14,4 O_o
- po zhruba dvesto metroch kleslo napetie na 12,6V a na tejto hodnote sa drzalo vacsinu casu
- obcasne poklesy na 11,9 voltu, toto bolo viditelne aj na tom podsvieteni, podla toho usudzujem ze tieto vypadky nebyvaju len obcasne ale aj na par desiatok kilometrov.

Poradte cim to je, uhliky, regler ? A hlavne mi prosim poradte aky regler kupit nedavno som uz regler menil pretoze mi altik dobijal viac ako 15 volt a zacala mi skapinat pristrojovka. Nerad by som bol aby sa to pravidelne opakovalo preto ak mate dobre skusenosti s nejakym vyrobcom dajte vedet, ved v dnesnej dobe neni mozne aby pravidelne odchadzal blby regulator napetia.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
Používateľov profilový obrázok
p.s.
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 387
Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 15:31
Auto: Iná značka
Bydlisko alt: Karlovarsko
Bydlisko: KARLOVARSKO

Príspevok od používateľa p.s. »

skus nejdřív skontrolovat a očistit svorky a kontakty baterie pak skontroluj očisti popřipodě vyměn oko na přívodu do alternátoru poté skontroluj ukostření kastle a motoru popřípadě skusmo přikostři třeba startovacím kabelem a také skontroluj funkci kontrolky dobíjení
pokud to vše selže uvažuj o repasu altíku avšak pokud altík nese označení delco remy spíš bych scháněl jiný i třeba použitý a to bud BOSCH či Váleo 8)
opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
robino.v
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 15 Aug 2010, 20:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: HRINOVÁ

Príspevok od používateľa robino.v »

a repas altika ti spravim aj ja .
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22939
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

robino.v napísal:a repas altika ti spravim aj ja .


tak by nebolo od veci napisat skadial si.....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
robino.v
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 15 Aug 2010, 20:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: HRINOVÁ

Príspevok od používateľa robino.v »

o prepáč,zabuol som ...Detva
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

robino.v: dik ak sa dostanem az do takeho stadia a nikoho blizsie nezozenem tak sa ti ozvem.

Zatial som vycistil akurat kontakty baterie a skontroloval kontrolku dobijania. Ziadna zmena. Dalsie ked vonku nebude chcat jak sproste.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22939
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

No ja mam skoro identicky problem..Niekedy mi dojiba normal na 14V a niekedy fakt iba ze 12,8V Strasne rozdiely to robi.....A pri nizsich otackach mi to klesne aj pod 12V
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
robino.v
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 15 Aug 2010, 20:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: HRINOVÁ

Príspevok od používateľa robino.v »

no aj na volnobeh musi dať 14v
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22939
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

To mi je jasne....Lenze neda....Netusim kde moze byt chyba..ci blbe ukostrenie alebo kery ancias.... :lol:
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
robino.v
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 15 Aug 2010, 20:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: HRINOVÁ

Príspevok od používateľa robino.v »

je to tažko tako na dialku, ..uhliky, rotor,regulator, je toho dosť
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

Mne to praveze lieta zhruba len medzi tymito hodnotami preto to vidim bud na to ukostrenie alebo uhliky, pripadne nejaky zly kontakt pretoze podla mna keby to bol regulator tak je tam stale akurat nejaka nezmyselna hodnota. Uvidim zajtra sa na to pozrem aj ked bez skusenosti a naradia na to asi moc neporiesim ale sak uvidime. Hlavne som zvedavy aku znacku altika mam. V garazi som nasiel predosly altik znacky Delphi. Neviete niekto co to je zac ? Bolo na nom celkom usmevne made in Korea :lol:
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
robino.v
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 15 Aug 2010, 20:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: HRINOVÁ

Príspevok od používateľa robino.v »

no KOREA to je doživotná záruka :lol: :welcome1:
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

No takze v aute mam altik zn. Delco Remy, ukostrenie kastle a motora je ok. Ked zozenem torx kluce ci ako sa to pise :D a budem mat viac casu tak sa na to kuknem. Hlavne som zistil ze typek co mi vymienal predosly altik mi tak genialne poskladal vedenie klimi a kurenia ze to vobec nedosada, clovek sa moze cudovat co ma v aute take zaujmave vone. Takze zatial dik a dam vedet ked bude nieco nove.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
robino.v
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 15 Aug 2010, 20:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: HRINOVÁ

Príspevok od používateľa robino.v »

torxy nepotebuješ ,stačí gola to pasuje :idea:
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

Dnes som zistil ze je to predsa len kostra. Pretym ked som ju meral tak nebol problem. Dnes sa objavil problem zo startovanim a spravalo sa to uplne nelogicky, hned mi napadla ta kostra vytiahol som startovacie kable, jeden konec som hodil na uchytku od termostatu a druhy rovno na minus pol baterie a auto bezproblemov nastartovalo. Jak som isiel kable odpojit tak pri odpojovani od baterky zaiskrili, bolo aj pocut zmenu chodu motora.

Otazkou je kde je kostreny motor pripadne kde sa najlepsie napojit dalsim kablom k minusku baterie.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
Používateľov profilový obrázok
p.s.
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 387
Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 15:31
Auto: Iná značka
Bydlisko alt: Karlovarsko
Bydlisko: KARLOVARSKO

Príspevok od používateľa p.s. »

u mě de minus za baterkou na držáku je chycen ke kastli a pak to pokračuje pod šroub převodovky.
bud ho celej vyměn nebo natáhni další z baterky přímo pod nákej šroub na převodovce
a at má drát patřičný průměr :!:
opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

Takze natiahol som novy kabel od uchytenia motora vedla odmerky na kontrolu oleja. Pri najblizsej jazde zoberem multimeter a uvidim ale urcite uz problemy nebudu.

p.s.: dakujem za radu.

Inac ked som pozeral na vedenie kostry tak mne ide jeden kabel k vodicovmu ulozeniu tlmica ku kostreniu dalsej elektroniky a potom dalsi hruby kabel ide za motor asi ku starteru a alternatoru. Ziadny dalsi kabel tam nemam, teda uz mam :D.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
Používateľov profilový obrázok
p.s.
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 387
Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 15:31
Auto: Iná značka
Bydlisko alt: Karlovarsko
Bydlisko: KARLOVARSKO

Príspevok od používateľa p.s. »

všechny kostry co najdeš rozeber důkladně očisti popřípadě vyměn oka a budeš mít zas nákou dobu pokoj :wink:
opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

Pri meraní napätia proti kostre by nemal byť na motore a na kasni rozdiel väčší ako 0,2V :!:
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

No kostry co som zatial nasiel som ocistil, zajtra este pozrem ci najdem nejaku dalsiu a zmeram ten ubytok napetia.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - ELEKTRO"