Elektromotor stieračov
Elektromotor stieračov
Zdravím všetkých.
Stal sa mi taký problém - nejakou chubou mi preskočil náhon pantografu stieračov tak že stierče boli v kludovej polohe zvislo a nie vodorovne čo jeden moj známy sa pokúsil napraviť "silou" - proste ich vrátiť do polohy v akej majú byť. Bohužial mňa v tej chvíly nenapadlo nič lepšie a súhlasil som-bola to však chyba -stierače totiž nejdú.
Zistili sme že je vypálená 30A poistka. Vymenili sme ju no hneď pri otočení klúčika ju vyrazí. Poistku vyrazilo aj pri ďalšej výmene. Motor pravdepodobne nieje spálený ale niečo spôsobuje skrat a následné vypálenie poistky a tým pádom nefunkčnosť.
Prosím týmto o pomoc... ak náhodou mi viete poôcť alebo máte schému zapojenia motorčeka budem veľmi vďačný.
Stal sa mi taký problém - nejakou chubou mi preskočil náhon pantografu stieračov tak že stierče boli v kludovej polohe zvislo a nie vodorovne čo jeden moj známy sa pokúsil napraviť "silou" - proste ich vrátiť do polohy v akej majú byť. Bohužial mňa v tej chvíly nenapadlo nič lepšie a súhlasil som-bola to však chyba -stierače totiž nejdú.
Zistili sme že je vypálená 30A poistka. Vymenili sme ju no hneď pri otočení klúčika ju vyrazí. Poistku vyrazilo aj pri ďalšej výmene. Motor pravdepodobne nieje spálený ale niečo spôsobuje skrat a následné vypálenie poistky a tým pádom nefunkčnosť.
Prosím týmto o pomoc... ak náhodou mi viete poôcť alebo máte schému zapojenia motorčeka budem veľmi vďačný.
ahoj standape,
v prvom rade dakujem za promptnu reakciu
hej v tom zhone som zabudol napisat viacero veci takze doplnim
- auto je corsa c (02`)
- elektormotorcek ma oznacenie "tribic products" a ma 5 konektorov z ktorych evidenetne len dva vedu k motorceku a ostatne 3 akoby sli do prevodvky (ta cast ktora meni otacky el motora na otacky hnaceho hriadela stieracov) cize tam akoby bol nejaky snimac alebo senzor
- no neviem ako to je mozne ale je to tak ze positku vyrazi uz pri prepnuti klucika, netreba ani stlacat packu stieracov
- s tym relatkom to skusim ale musim najprv najst kde sa vobec nachadza
- je tam este jedna vec - ked otvorim motorcek (resp. puzdro) tak ze vidim rotor vobec nevypada ako spaleny a ked nim tocim tak sa kruti aj ten hnaci hriadel ale zhruba po nejakej chvilke tocenia (neviem to blizsie definovat) nieco v tej prevodovke cvakne
Este raz dakujem za napady a rady ani nevies ako ma to sere v takomto pocasi bez stieracov ...
v prvom rade dakujem za promptnu reakciu
hej v tom zhone som zabudol napisat viacero veci takze doplnim
- auto je corsa c (02`)
- elektormotorcek ma oznacenie "tribic products" a ma 5 konektorov z ktorych evidenetne len dva vedu k motorceku a ostatne 3 akoby sli do prevodvky (ta cast ktora meni otacky el motora na otacky hnaceho hriadela stieracov) cize tam akoby bol nejaky snimac alebo senzor
- no neviem ako to je mozne ale je to tak ze positku vyrazi uz pri prepnuti klucika, netreba ani stlacat packu stieracov
- s tym relatkom to skusim ale musim najprv najst kde sa vobec nachadza
- je tam este jedna vec - ked otvorim motorcek (resp. puzdro) tak ze vidim rotor vobec nevypada ako spaleny a ked nim tocim tak sa kruti aj ten hnaci hriadel ale zhruba po nejakej chvilke tocenia (neviem to blizsie definovat) nieco v tej prevodovke cvakne
Este raz dakujem za napady a rady ani nevies ako ma to sere v takomto pocasi bez stieracov ...
- standape
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 636
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
- Auto: Corsa D
- Bydlisko: Senec
- Bydlisko alt: Veľký Biel
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať používateľa:
viem si predstavit.....hlavne teraz ked prsi
motorcek odskusas aj tak rozpoj ho v konektore(cize ked to znova vyrazi poistku bude motor o.k.)a zapni klucik.musis to hladat smerom k packe je dost mozne ze to roby aj ona...ale ja to skor typujem na rele(podla apm je to niektore z tychto R7,R8,R10,R11),je to niekde v motorovom priestore.
treba skusat
motorcek odskusas aj tak rozpoj ho v konektore(cize ked to znova vyrazi poistku bude motor o.k.)a zapni klucik.musis to hladat smerom k packe je dost mozne ze to roby aj ona...ale ja to skor typujem na rele(podla apm je to niektore z tychto R7,R8,R10,R11),je to niekde v motorovom priestore.
treba skusat
praveze ked motor nie je napojeny na konektor tak poistka sa nevyrazi ani ked sa pohne packou... vyrazi sa az vtedy ked zapojim motor a otocim klucikoom.
inac prave pred chvilkou som skusalmotor zapojit priamo na baterku a ide. ja sa obavam ze problem sposobuju prave tie 3 konektory ktore nesluzia na napajanie ale idu, ako som uz spominal do prevodovky, ktoru ako inak je uz problem otvorit kedze je tam system torx srob a vedla nit...
no nic neco snad vykoumam , v kazdom pripade diky.
Inak nahodou nemas nejaky manual k tej corse kde by mohli byt tieto elelektricke veci detailnejsie?
inac prave pred chvilkou som skusalmotor zapojit priamo na baterku a ide. ja sa obavam ze problem sposobuju prave tie 3 konektory ktore nesluzia na napajanie ale idu, ako som uz spominal do prevodovky, ktoru ako inak je uz problem otvorit kedze je tam system torx srob a vedla nit...
no nic neco snad vykoumam , v kazdom pripade diky.
Inak nahodou nemas nejaky manual k tej corse kde by mohli byt tieto elelektricke veci detailnejsie?
- standape
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 636
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
- Auto: Corsa D
- Bydlisko: Senec
- Bydlisko alt: Veľký Biel
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať používateľa:
hm..trocha nechapem....cize koncovka odpojena od motorceka klucik v zapalovani otoceny....auto na kontrolkach,packa stieracou zapnuta aspon na rezim stierania a poistka drziiii
ja mam sice corsu B ale tam to bude podobne:
-do motorceka idu 3 kable(2+koly rychlostiam,-kostra)
-do prevodovky 2+idu pravdepodobne na mikrospinac(v tvojom pripade a aj vseobecne sa na nom nema co pokazit,bud ide alebo nejde)ktory je tam aby motor zastavil vzdy rovnako(cize spina rele).ja by som to hladal v tom rele
ja mam sice corsu B ale tam to bude podobne:
-do motorceka idu 3 kable(2+koly rychlostiam,-kostra)
-do prevodovky 2+idu pravdepodobne na mikrospinac(v tvojom pripade a aj vseobecne sa na nom nema co pokazit,bud ide alebo nejde)ktory je tam aby motor zastavil vzdy rovnako(cize spina rele).ja by som to hladal v tom rele
Zdravim chlapi,
no neviem ako, ale problem sa vyriesil sam .
Proste v pondelok vecer sme to este kukali, skusali sme motorcek zapojit len na baterku (isiel bez problemov), poprehadzovali sme navzajom rele, pomerali (s tym ze tie hodnoty boli hodne zvlastne) ale ze vyskusame, vsak poistiek je dost .
A zrazu to zacalo ist... normalne vsetko fungovalo tak ako malo (rychlosti, dojdenine stieracacov).Dost zvlastne mi pripadalo ze to iskrilo na povrchu prevodovky a vo vnutri bolo vidiet pri kazdej otacke a cvaknuti niecoho v tej prevodovke ako sa svetlo v interieri trochu stlmi (podotykam ze bol zapojeny len motorcek a skusal sa len pri zapnutej baterii). A ked som si chcel nahrat z toho video na fotak tak pokial som sa k tomu dostal tak to normalne prestalo. Skratka, ako som pisal uz aj predtym, AKTY X ...
No nic, neriesim to uz dalej, stierace funguju ale v kutiku duse mam obavy ze ci to tak vydrzi.
V kazdom pripade velmi pekne dakujem za pomoc.
P.S. Ak by niekto predsa len nasiel schemu zapojenia toho motora nech tu necha link alebo mi to posle na mail.Dik
no neviem ako, ale problem sa vyriesil sam .
Proste v pondelok vecer sme to este kukali, skusali sme motorcek zapojit len na baterku (isiel bez problemov), poprehadzovali sme navzajom rele, pomerali (s tym ze tie hodnoty boli hodne zvlastne) ale ze vyskusame, vsak poistiek je dost .
A zrazu to zacalo ist... normalne vsetko fungovalo tak ako malo (rychlosti, dojdenine stieracacov).Dost zvlastne mi pripadalo ze to iskrilo na povrchu prevodovky a vo vnutri bolo vidiet pri kazdej otacke a cvaknuti niecoho v tej prevodovke ako sa svetlo v interieri trochu stlmi (podotykam ze bol zapojeny len motorcek a skusal sa len pri zapnutej baterii). A ked som si chcel nahrat z toho video na fotak tak pokial som sa k tomu dostal tak to normalne prestalo. Skratka, ako som pisal uz aj predtym, AKTY X ...
No nic, neriesim to uz dalej, stierace funguju ale v kutiku duse mam obavy ze ci to tak vydrzi.
V kazdom pripade velmi pekne dakujem za pomoc.
P.S. Ak by niekto predsa len nasiel schemu zapojenia toho motora nech tu necha link alebo mi to posle na mail.Dik
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 15 Jan 2011, 19:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
ostrekovac
Pozdravujem Vas.
Mam podobny problem. Kupil som ojazdenu corsu C, r.v.2001.
Nefunguju mi ostrekovace. Motorcek je v poriadku. Skusal som ho napojit na 12V, vtedy fungoval. Chyba bude zrejme niekde v elektroinstalacii. Mohol by mi prosim niekto poslat fotku poistnej skrinky z rovnakeho typu auta?
Dakujem
Brano
Mam podobny problem. Kupil som ojazdenu corsu C, r.v.2001.
Nefunguju mi ostrekovace. Motorcek je v poriadku. Skusal som ho napojit na 12V, vtedy fungoval. Chyba bude zrejme niekde v elektroinstalacii. Mohol by mi prosim niekto poslat fotku poistnej skrinky z rovnakeho typu auta?
Dakujem
Brano