Unavuje ma citat o HID
montaz HID je OK lebo ...
obcas vidim snahu zdovodnit, ze je to v sulade s predpismi, alebo ze je to dobre lebo to vlastne neskodi a nevadi.
je za tym nepochopenie predpisov a dovodov, preco a ako tie predpisy vznikli. cim menej znalosti, tym vacsia razancia
Zabuda sa vsak na tych co maju
auta so xenonovymi svetlami vyrobenych rokom 2004. Totiz o tohto roku by mal
platit zakon ktory svojim sposobom nuti automobilky montovat so xenonmi aj
automaticke nastavenie sklonu. Osobne poznam nejedno auto co ma xenony od vyroby
ale nema automaticke nastavenie sklonu.
Skoda ze firma testek ktora sa angazuje
do statnych veci zabudla na tieto banalne veci.
Toto je asi sprostost. Mozno individualny dovoz z blizkeho vychodu alebo inej exotickej krajiny, alebo prve modely aut s xenonmi.
Prosim o informaciu, ze ktory model, rocnik, a krajina 1. prihlasenia, a ze ci ide o vsetky taketo auta, alebo len zazracne auto mojho suseda automaticke nastavovanie nema.
Dalej ma hneva ze ked niekto na automobilovych forach spomenie
HID prestavbove sady, vsetci zacnu odpisovat ake je to nelegalne a aka je za to
pokuta. Ano nech sa paci ak si to niekto namontuje do skodoviek 120, favoritov a
fabii, tak s pokutou suhlasim. ALe ak si to namontujem do sosoviek samozrejme
max farba 5000k a po skuske v premavke zvazim ze to neoslepuje tak nevidim
dovod.
HID montaz spravidla znamena, ze sa nahodi vybojka s elektronikou a na ostatne sa kasle. zasvieti sa na stenu a ked tam je hore sero a dole bielo, tak to je dobre. pripadne sa svetla nejako nasteluju
a ked oprotiiduci neblikaju, tak iste je to v poriadku
to je takzvana skuska v premavke
automaticky system je tam nato, aby ti chudaci v protismere neboli odkazani na to (po slovensky vydani na pospas kocisovi),
ze ci vodic si po kazdej zmene nakladu a tankovani spravne nastavi svetla. za vodica mozeme povazovat hocikoho s nulovym uvedomenim si (das auto zene, dedovi, synovi, kamosovi atd ...)
a ako si ty mozes tie svetla kazdu chvilu spravne nastavit ?
jednoducho NEMOZES
teda ano, jedna moznost ako zabranit oslnovaniu tu je
ak si ich nastavis tak, ze svietia len smiesnych 10 metrov pred auto, tak potom hadam aj ano.
zato budes premavku ohrozovat inaksie - nebudes dobre vidiet na cestu do vacsej dialky
dalsie detaily:
1.
svetlo pre xenon musi byt specialne konstruovane. svetlo urobene pre halogen nemusi byt dobre pre xenon. ja by som povedal ze spravidla bude nevhodne.
a konkretne ide o to, ze kolko svetla ide nad hranicu tiena. jednoducho povedane u xenonu to je skoro NIC, u halogenu je to podstatne viac.
Tato cast svetla totiz oslnuje protiiducich stale (Ked sa pozriete na auto v protismere, vidite svetlo z jeho reflektorov, aj ked nema dialkove zapnute)
2.
svetlo pre xenon musi byt schvalene
znamena to, ze plni technicke normy, a majitel nemoze byt za svetlo postihovany
ak najdete svetlo s cockou, na montaz so schvalenymi vybojkami (napr D2S, D2R a podobne) a s vyznacenou homologizaciou, tak mozno je noazaj schvalene
problem vidim v tom, ze vybojky s paticou H7, H1 a podobne asi schvalene nie su, a preto ani tuningove cockove svetla s takymito paticami schvalene nebudu pre xenon, aalebo je to podvod.
samozrejme vzdy je tu moznost ze vyrobcovia v Cine napisu na krabice aj na svetla falosne homologizacne znacky
3.
Fabia oslnuje od vyroby, polovica aut v protismere oslnuje, obcan ZZZ ma na aute namontovane XXX a nikto mu nic nepovie, Ferko jazdi opity a nikto mu nic nemoze.
auto FFF s fabrickymi xenonmi oslnuje ked prejde cez jamu, pred vrcholom stupania. oslnuje vzdy lebo mu to v servise zle nastavili ...
Spravne. treba zacat od seba
4.
to ze nemas problemy dnes ani sused neznamena, ze to tak bude stale.
nakoniec sa to obrati proti vsetkym a budeme na STK platit aj cakat 3x viac, kde niekdo bude kontrolovat ci na aute nie su kociske upravy
slovom kocis oznacujem obcana s dobrym umyslom upravujucim si svoj autiak na HID, co mu zial informacie chybaju.
predpisy neobhajujem. su lepsie aj horsie, ale maju urcity ciel