snímač otáčok vačkového hriadeľa - 1.7 CDTI
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
snímač otáčok vačkového hriadeľa - 1.7 CDTI
Zdravím Vás. Vyskytol sa mi takýto problém na astre h, 1,7 cdti 74 kW: Jedného dňa som išiel na štvorke do kopca, keď s motorom a autom prudko trhlo. Prešiel som ešte normálne asi jeden kilometer a potom motor počas jazdy zhasol. Pokúšal som sa auto znova naštartovať ale nešlo to. Po desiatich minútach, keď sa motor čiastočne ochladil, som naštartoval akoby nič. Keďže sa mi táto situácia s rovnakým scenárom ešte raz zopakovala, zobral som auto do servisu. Na diagnostike vyčítali, že je vadný snímač vačkového hriadeľa. V servise objednali originál nový BOSCH snímač a po zainštalovaní som si zoral auto domov. Ani nie po 15 km sa to objavilo znova - cuknutie autom, následné zhasnutie motora, potom som sa asi 10 minút pokúšal naštartovať a až keď motor čiaročne vychladol, naštartoval som akoby nič. Prešiel som ďalších 10 km a presne tá istá situácia. Takto som s dvoma prestávkami došiel spať do toho istého servisu a tam diagnostika opäť ukázala vadný snímač vačkového hriadeľa!!!!V servise nevedia, čo to má znamenať a ja som z toho tiež cvok. Akoby sa od dosiahnutia určitej teploty motora prerušil nejaký obvod. NEviete mi poradiť
::: iurai : doplnil som nazov :::
::: iurai : doplnil som nazov :::
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 19:44
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Očová, sem-tam Levice
Priateľu, ja som mal ešte zapeklitejší problém. Mne išlo naštartovať za studena v pohode, za tepla mi asi tak v 90% prípadov ostala svietiť spomínaná kontrolka a auto šlo na núdzák a kakalo krv...
Praskol som ho na diagnostiku, že vraj "nesprávny signál otáčiek vačkového hriadeľa". No dobre. Šprinty do obchodu, kúpil som taliansky šmejd FACET za 70€ a prebehla inštalácia. Dva týždne v poho a pri návrate z Malaciek na diaľnici asi v 130 km/h s autom zrazu trhlo a išlo ďalej, akoby nič. Lenže chyba lávky, nebolo to nič. Opäť začali blbé štarty, a pridalo sa to už aj za studena, takže som hral s autom lotériu vždy, keď som do neho sadal - chytí alebo nechytí ok??... Na koľkýkrát??...
No a nakoniec pomohla výmena opäť, ale za originál SIEMENS. Cena od 120€ po 180€, záleži ako-kde... Takže ako to bolo v tej reklame - nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci... Takže som si zarobil - 70€ + 120€ = 190€. Za jeden krepý snímač...
A hlavne som si od neho natiahol nové káble sám, lebo pravda, aj tie už majú svoje roky. Spájka, cín, kalafuna a sťahovacie bužírky to poriešili.
Teraz jazdím ok, ale aj tak čakm, čo kedy kde ako začo načo opäť pôjde kakať...
Praskol som ho na diagnostiku, že vraj "nesprávny signál otáčiek vačkového hriadeľa". No dobre. Šprinty do obchodu, kúpil som taliansky šmejd FACET za 70€ a prebehla inštalácia. Dva týždne v poho a pri návrate z Malaciek na diaľnici asi v 130 km/h s autom zrazu trhlo a išlo ďalej, akoby nič. Lenže chyba lávky, nebolo to nič. Opäť začali blbé štarty, a pridalo sa to už aj za studena, takže som hral s autom lotériu vždy, keď som do neho sadal - chytí alebo nechytí ok??... Na koľkýkrát??...
No a nakoniec pomohla výmena opäť, ale za originál SIEMENS. Cena od 120€ po 180€, záleži ako-kde... Takže ako to bolo v tej reklame - nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci... Takže som si zarobil - 70€ + 120€ = 190€. Za jeden krepý snímač...
A hlavne som si od neho natiahol nové káble sám, lebo pravda, aj tie už majú svoje roky. Spájka, cín, kalafuna a sťahovacie bužírky to poriešili.
Teraz jazdím ok, ale aj tak čakm, čo kedy kde ako začo načo opäť pôjde kakať...
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
Ďakujem za odpoveď ale si si istý, že to bol snímač otáčok vakového hriadeľa? Lebo podľa ceny čo píšeš, je to skôr snímač otáčok kľukového hriadeľa.
Ja som snímač vačky kúpil originál Bosch ale mám podozrenie, že riadiaca jednotka si pri diagnostike tieto dva snímače zamieňa. Uvažujem, že dám vymeniť aj snímač kľukového hriadeľa a keď ani to nepomôže, budem musieť dať vymeniť riadiacu jednotku.
Nájde sa niekde nejaký mechanik, čo sa tomu naozaj rozumie? rád zaplatím ak to dá doporiadku
Ja som snímač vačky kúpil originál Bosch ale mám podozrenie, že riadiaca jednotka si pri diagnostike tieto dva snímače zamieňa. Uvažujem, že dám vymeniť aj snímač kľukového hriadeľa a keď ani to nepomôže, budem musieť dať vymeniť riadiacu jednotku.
Nájde sa niekde nejaký mechanik, čo sa tomu naozaj rozumie? rád zaplatím ak to dá doporiadku
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 19:44
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Očová, sem-tam Levice
Ahoj,
na 100% som si istý, že to bol snímač vačky. Neviem, ako u iných motorov (ale tak umiestnenie bude logicky viac-menej také isté), u mňa to je presne medzi ozubenými kolesami sacej a výfukovej vačky, taký malý plastový dielec s 3 vodičmi...
A silne pochybujem, že by si tieto snímače RJ zamieňala... nerozumiem ako si to myslel - akože zamieňala???
A čo sa týka tých snímačov vo všeobecnosti - RJ motora pri štarte zosníma polohy všetkých snímačov a z nich vyhodnotí, v akej polohe sú všetky náhony a hriadele. Ak jeden zo snímačov otáčok nedáva správny signál, RJ berie náhradný signál z fungujúceho snímača. Teda v mojom prípade brala info zo snímača kľuky. Logicky potom prepla do núdzového režimu lebo okrem polohy kľuky zvyšné hodnoty len vypočítavala (a variabilné časovanie išlo do zadku ) podľa núdzovej motorovej mapy... Asi takto nejak RJ uvažuje. Preto má na núdzáku taký ťažký chod...
Diagnostika je dobrá vec, ale viac menej len poukáže na chybu, nie na jej riešenie, a aj to veľakrát len zhruba. Ale samotné riešenie je kombinácia príznakov, takže síce ti vyhodilo chybu, ale príčina môže byť aj obyčajné prehrievanie kábla, nejaký skrat apod... Treba nad tým trochu viac pobádať...
Tak ma napadlo - skús si dať pozrieť aj čidlo teploty motora/chladiacej kvapaliny. Môže to mať súvis, stačí, že dáva špatný signál o teplote a motor sa ti vypne, resp. vypne ho RJ v rámci ochrany pred prehriatím (ak teda RJ Astier túto funkciu majú...). Pri veľkej teplote totiž môže byť slabo mazaný a môžu sa ti pripiecť krúžky. Kolegovi sa to stalo - čidlo dávalo bludné info (podľa tých nameraných hodnôt by sa pri tej teplote, ktorú uvádzal snímač, dávno vyparil už aj olej ) a RJ v rámci ochrany sundala motor. A keď vychladol, išiel ďalej... Ale to býva zriedkavý prípad...
na 100% som si istý, že to bol snímač vačky. Neviem, ako u iných motorov (ale tak umiestnenie bude logicky viac-menej také isté), u mňa to je presne medzi ozubenými kolesami sacej a výfukovej vačky, taký malý plastový dielec s 3 vodičmi...
A silne pochybujem, že by si tieto snímače RJ zamieňala... nerozumiem ako si to myslel - akože zamieňala???
A čo sa týka tých snímačov vo všeobecnosti - RJ motora pri štarte zosníma polohy všetkých snímačov a z nich vyhodnotí, v akej polohe sú všetky náhony a hriadele. Ak jeden zo snímačov otáčok nedáva správny signál, RJ berie náhradný signál z fungujúceho snímača. Teda v mojom prípade brala info zo snímača kľuky. Logicky potom prepla do núdzového režimu lebo okrem polohy kľuky zvyšné hodnoty len vypočítavala (a variabilné časovanie išlo do zadku ) podľa núdzovej motorovej mapy... Asi takto nejak RJ uvažuje. Preto má na núdzáku taký ťažký chod...
Diagnostika je dobrá vec, ale viac menej len poukáže na chybu, nie na jej riešenie, a aj to veľakrát len zhruba. Ale samotné riešenie je kombinácia príznakov, takže síce ti vyhodilo chybu, ale príčina môže byť aj obyčajné prehrievanie kábla, nejaký skrat apod... Treba nad tým trochu viac pobádať...
Tak ma napadlo - skús si dať pozrieť aj čidlo teploty motora/chladiacej kvapaliny. Môže to mať súvis, stačí, že dáva špatný signál o teplote a motor sa ti vypne, resp. vypne ho RJ v rámci ochrany pred prehriatím (ak teda RJ Astier túto funkciu majú...). Pri veľkej teplote totiž môže byť slabo mazaný a môžu sa ti pripiecť krúžky. Kolegovi sa to stalo - čidlo dávalo bludné info (podľa tých nameraných hodnôt by sa pri tej teplote, ktorú uvádzal snímač, dávno vyparil už aj olej ) a RJ v rámci ochrany sundala motor. A keď vychladol, išiel ďalej... Ale to býva zriedkavý prípad...
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 19:44
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Očová, sem-tam Levice
macil napísal:Kde má tento motor umiestnenú RJ? Ak je to v motorovej časti, tak poblém môže byť práve s ňou.
Teraz mám otázku ja - boli aj niekde inde umiestňované RJ ako v motorovom priestore??
A ano, písal som o mojich skúsenostiach, čiže o mojom motore, ktorý je benzínový... Je možné, ba čo viac, isté, že diesle to majú inak. Skôr som to popisoval vo všeobecnosti...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36821
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Samozrejme, v interiéri vozidla.
Treba rozlišovať medzi dízlom a benzínovým motorom. Často, rovnaké príznaky, majú rôznu príčinu. Dokonca aj medzi jednotlivými modelmi motorov. Preto, ak sa popisuje nejaký problém, je dôležité uviesť aj typ a kódové označenie motora. Najlepšie je uviesť si to rovno do podpisu.
Treba rozlišovať medzi dízlom a benzínovým motorom. Často, rovnaké príznaky, majú rôznu príčinu. Dokonca aj medzi jednotlivými modelmi motorov. Preto, ak sa popisuje nejaký problém, je dôležité uviesť aj typ a kódové označenie motora. Najlepšie je uviesť si to rovno do podpisu.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
No tak, nechajte to, ja som povďačný za každú radu! Ohľadom otázok ktoré tu padli neviem odpovedať - Neviem číslo chyby, lebo diagnostiku mi robili v servise, neviem kód a číslo motora a ani neviem, kde je RJ. Tak ako som už napísal v mojom popise na začiatku, jedná sa o H-čkovú astru 1,7 cdti 74 kW, čo myslím tomu, kto ople pozná, stačí. No nie!?
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 19:44
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Očová, sem-tam Levice
macil napísal:Samozrejme, v interiéri vozidla.
Treba rozlišovať medzi dízlom a benzínovým motorom. Často, rovnaké príznaky, majú rôznu príčinu. Dokonca aj medzi jednotlivými modelmi motorov. Preto, ak sa popisuje nejaký problém, je dôležité uviesť aj typ a kódové označenie motora. Najlepšie je uviesť si to rovno do podpisu.
Vďaka, myslel som, že všetky RJ boli len v motorovom priestore. Človek sa stále učí...
Lindulo napísal:No tak, nechajte to, ja som povďačný za každú radu! Ohľadom otázok ktoré tu padli neviem odpovedať - Neviem číslo chyby, lebo diagnostiku mi robili v servise, neviem kód a číslo motora a ani neviem, kde je RJ. Tak ako som už napísal v mojom popise na začiatku, jedná sa o H-čkovú astru 1,7 cdti 74 kW, čo myslím tomu, kto ople pozná, stačí. No nie!?
ked nedas informacie, tak je debata zbytocna.
tak potom sa musis zverit do ruk servisu.
len servisy maju s tymito autami problem tiez, preto auto casto prejde viac servisov az najde spravny servis .
a za kadejaku pracu a suciastky platis casto zbytocne
kiski napísal:macil napísal:Samozrejme, v interiéri vozidla.
Treba rozlišovať medzi dízlom a benzínovým motorom. Často, rovnaké príznaky, majú rôznu príčinu. Dokonca aj medzi jednotlivými modelmi motorov. Preto, ak sa popisuje nejaký problém, je dôležité uviesť aj typ a kódové označenie motora. Najlepšie je uviesť si to rovno do podpisu.
Vďaka, myslel som, že všetky RJ boli len v motorovom priestore. Človek sa stále učí...
kiski, este uved, ze aky motor mas ty, lebo inak si budu vsetci mysliet, ze pises o 1.7 CDTI
kiski napísal:No a nakoniec pomohla výmena opäť, ale za originál SIEMENS. Cena od 120€ po 180€, záleži ako-kde... Takže ako to bolo v tej reklame - nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci... Takže som si zarobil - 70€ + 120€ = 190€. Za jeden krepý snímač...
A hlavne som si od neho natiahol nové káble sám, lebo pravda, aj tie už majú svoje roky. Spájka, cín, kalafuna a sťahovacie bužírky to poriešili.
ak by ten snimac bol kvalitny, tak by vydrzal 20 rokov
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
Takže páni! Prekvapenie sa nekoná. Bol to snímač kľukového hriadeľa. Dnes mi v servise na skúšku dali snímač kľuky z inej astry s tým, aby som vyskúšal, či sa auto bude správať tak ako predtým. Po výmene žiaden problém - S autom som behal celý deň. Auto som v stotridsiatke pretiahol po diaľnici, dvakrát som s ním vyšiel až hore po lesnej ceste z Tatranskej Lomnice na Štart a pohoda!
To čo som vravel na začiatku diskusie je pravda: riadiaca jednotka - resp. určité verzie softwaru - si niekedy pletú snímač vačky a snímač kľuky. Robí to na niektorých C-čkových vectrách, vraj aj na Corse 1,2 a robí to aj na niektorých 1,7 cdti. Ináč tým diskutérom, ktorí namiesto vecných rád ma radšej poučovali "ďakujem".
To čo som vravel na začiatku diskusie je pravda: riadiaca jednotka - resp. určité verzie softwaru - si niekedy pletú snímač vačky a snímač kľuky. Robí to na niektorých C-čkových vectrách, vraj aj na Corse 1,2 a robí to aj na niektorých 1,7 cdti. Ináč tým diskutérom, ktorí namiesto vecných rád ma radšej poučovali "ďakujem".