Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Moderátor: dulo
Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Caute
som z Trnavy a chcel by som poprosit o kontakt na nejakeho dobreho mechanika, co sa rozumie autam OPEL. Najlepsie z Trnavy a okolia. Doviezol som si z Nemecka Omegu 2.2 DTI r.v.03. Bola buchnuta na pravy predny blatnik (nic strasne), prave sa opravuje a potom ju hned dam na znacky (v decembri). Problem je v tom, ze motor ide v nudzovom rezime t.j. bez vykonu. Preto potrebujem dobreho mechanika, aby zistil co presne je na tom zle, aby som nekupoval blbosti (mam skusenosti aj z inych aut, ze ti co nie su specialisti na konkretnu znacku, tak casto len hadaju co tomu je a clovek potom kupuje nie prave najlacnejsie veci jak debil).
Teraz som to mal u kamosa mechanika, napichol mi to na comp a vyhodilo mu chybu ohladne EGR ventilu na regulaciu vyfukovych plynov. On ale hovori, ze EGR je v poriadku, len mi tam chyba asi kvoli tej buracke nejaky snimac, ktory ovlada EGR. Bol som teda v OPEL servise v TT sa na to opytat a tam mi povedali, ze pod pravym blatnikom nie je ziadna dolezita suciastka, co by s tym suvisela. Cele EGR-ko stoji 20 litrov (byvaju 2 druhy - podtlakove -elektricke). Pri jazde mi preblikava kontrolka motora. Tak teda neviem co s tym. Nebude treba to EGRko len vycistit ? (Omega ma poctivych 80 tisic km).
Dik za odpovede.
som z Trnavy a chcel by som poprosit o kontakt na nejakeho dobreho mechanika, co sa rozumie autam OPEL. Najlepsie z Trnavy a okolia. Doviezol som si z Nemecka Omegu 2.2 DTI r.v.03. Bola buchnuta na pravy predny blatnik (nic strasne), prave sa opravuje a potom ju hned dam na znacky (v decembri). Problem je v tom, ze motor ide v nudzovom rezime t.j. bez vykonu. Preto potrebujem dobreho mechanika, aby zistil co presne je na tom zle, aby som nekupoval blbosti (mam skusenosti aj z inych aut, ze ti co nie su specialisti na konkretnu znacku, tak casto len hadaju co tomu je a clovek potom kupuje nie prave najlacnejsie veci jak debil).
Teraz som to mal u kamosa mechanika, napichol mi to na comp a vyhodilo mu chybu ohladne EGR ventilu na regulaciu vyfukovych plynov. On ale hovori, ze EGR je v poriadku, len mi tam chyba asi kvoli tej buracke nejaky snimac, ktory ovlada EGR. Bol som teda v OPEL servise v TT sa na to opytat a tam mi povedali, ze pod pravym blatnikom nie je ziadna dolezita suciastka, co by s tym suvisela. Cele EGR-ko stoji 20 litrov (byvaju 2 druhy - podtlakove -elektricke). Pri jazde mi preblikava kontrolka motora. Tak teda neviem co s tym. Nebude treba to EGRko len vycistit ? (Omega ma poctivych 80 tisic km).
Dik za odpovede.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modrý Kameň
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Určite vyčistiť - rozchodiť prípadne zaslepiť. EGR je spínaný RJ.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Suhlas na diesli sa EGR nezaslepujeKomo napísal:Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modrý Kameň
Signum napísal:Suhlas na diesli sa EGR nezaslepujeKomo napísal:Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
Ospravedlňujem sa za zlú informáciu.
Na renalt fóre sa o tom viedla diskusia a bolo to 50na50 zaslepovať EGR na diesli alebo nie.
No tak som na to konecne kápol, pod pravým predným blatníkom je taká tlaková nádoba, do ktorej ide hadicka od motora. Tú nádobu som mal rozbitu. Vymenil som ju za novú a motor ide v pohode. Este som si zohnal páčku s tempomatom za tisícku a on mi na moje prekvapenie po namontovaní páčky funguje aj bez aktivácie ! No to ma moja fešanda prekvapila. Mal som predtým Fábiu TDI, tam som kúpil páčku za 2800 Sk a musel som to dať ešte za 400 Sk aktivovať.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 19 Jan 2012, 10:30
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Teo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4752
- Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
premerat ho na podtlaky a cinnost cievky.
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
- csala
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Snina
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Nazdar chlapi.
Svoj problém píšem do tejto témy, lebo s ňou čiastočne súvisí.
Preblikávanie kontrolky motora väčšinou pri voľnobehu som čiastočne odstránil. Diagnostika hlásila chybu P0400 - EGR ventil, ale v skutočnosti to bola netesnosť v podtlakovom systéme. Závadu som zisťoval starodávnym Ekonomerom, čo je v skutočnosti tlakomer na meranie podtlaku. Postupne som odpájal jednotlivé vetvy podtlakových trubičiek, ktoré vedú k solenoidom ovládania podtlaku pre turbo, EGR a vírivé klapky v saní. Ďalej je tam vetva do nejakého asi spätného ventilu pre podtlakovú nádobu, ktorá je umiestnená v podblatníku za ľavým predným kolesom. A je tam ešte jedna vetva, ktorá vchádza z motorového priestoru poza kabínový filter do kabíny a práve túto vetvu som odpojil, lebo tam sa strácal podtlak.
A teraz moja prosba: potreboval by som nejakú schému zapojenia týchto podtlakových hadičiek v kabíne, ktoré slúžia na ovládanie klapiek klimatizácie, aby som vedel, že čo som vlastne odpojil. Podľa všetkého do kabíny vstupuje aj ďalšia podtlaková hadička a to z toho zásobníka podtlaku za kolesom.
Omega C 2.2DTI
Díky.
Svoj problém píšem do tejto témy, lebo s ňou čiastočne súvisí.
Preblikávanie kontrolky motora väčšinou pri voľnobehu som čiastočne odstránil. Diagnostika hlásila chybu P0400 - EGR ventil, ale v skutočnosti to bola netesnosť v podtlakovom systéme. Závadu som zisťoval starodávnym Ekonomerom, čo je v skutočnosti tlakomer na meranie podtlaku. Postupne som odpájal jednotlivé vetvy podtlakových trubičiek, ktoré vedú k solenoidom ovládania podtlaku pre turbo, EGR a vírivé klapky v saní. Ďalej je tam vetva do nejakého asi spätného ventilu pre podtlakovú nádobu, ktorá je umiestnená v podblatníku za ľavým predným kolesom. A je tam ešte jedna vetva, ktorá vchádza z motorového priestoru poza kabínový filter do kabíny a práve túto vetvu som odpojil, lebo tam sa strácal podtlak.
A teraz moja prosba: potreboval by som nejakú schému zapojenia týchto podtlakových hadičiek v kabíne, ktoré slúžia na ovládanie klapiek klimatizácie, aby som vedel, že čo som vlastne odpojil. Podľa všetkého do kabíny vstupuje aj ďalšia podtlaková hadička a to z toho zásobníka podtlaku za kolesom.
Omega C 2.2DTI
Díky.
Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Diagnostika OpCom
- dulo
- Moderátor
- Príspevky: 22007
- Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 10:46
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Levoča
- Bydlisko: Levoča
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Pána beka, má vôbec niekto okrem teba Omegu s týmto motorom?
keby si mal V6, nie je problém
keby si mal V6, nie je problém
VeBe X18XE Caravan Sport
- csala
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Snina
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Tak niečo som našiel
http://www.google.de/imgres?q=omega+air+conditioning&um=1&hl=sk&biw=1395&bih=544&tbm=isch&tbnid=30mxahqTW4ouOM:&imgrefurl=http://www.partsbase.org/opel/omega-b-1994-2003-3-6-4-1-fan-motor-and-housing-except-air-conditioning/&docid=J-dBM3GS82vlLM&imgurl=http://www.partsbase.org/media/images/opel/92b079ea6807b88e36e18362610ce015.png&w=1860&h=2631&ei=APmZUar3MousPdavgZgJ&zoom=1&iact=hc&vpx=86&vpy=147&dur=11045&hovh=267&hovw=189&tx=97&ty=139&page=4&tbnh=160&tbnw=108&start=81&ndsp=23&ved=1t:429,r:90,s:0,i:355
Zatiaľ to vyzerá, že som odpojil podtlak do ďalšieho zásobníka podtlaku pod prístrojovou doskou, na obrázku označené číslom 9.
Klapky ovládania smeru vzduchu (okno/nohy/ksicht) zatiaľ fungujú
http://www.google.de/imgres?q=omega+air+conditioning&um=1&hl=sk&biw=1395&bih=544&tbm=isch&tbnid=30mxahqTW4ouOM:&imgrefurl=http://www.partsbase.org/opel/omega-b-1994-2003-3-6-4-1-fan-motor-and-housing-except-air-conditioning/&docid=J-dBM3GS82vlLM&imgurl=http://www.partsbase.org/media/images/opel/92b079ea6807b88e36e18362610ce015.png&w=1860&h=2631&ei=APmZUar3MousPdavgZgJ&zoom=1&iact=hc&vpx=86&vpy=147&dur=11045&hovh=267&hovw=189&tx=97&ty=139&page=4&tbnh=160&tbnw=108&start=81&ndsp=23&ved=1t:429,r:90,s:0,i:355
Zatiaľ to vyzerá, že som odpojil podtlak do ďalšieho zásobníka podtlaku pod prístrojovou doskou, na obrázku označené číslom 9.
Klapky ovládania smeru vzduchu (okno/nohy/ksicht) zatiaľ fungujú
Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Diagnostika OpCom