zdravim....uz viackrat som si na mojom aute vsimol divnu vec s kurenim. Pri dlhsej jazde sa stava ze ked nastavim na automatickej klime teplotu aby kurilo napriklad 22 stupnov a nejaku intenzitu fukania napr. 4 tak pekne fuka tepli vzduch a po niekolkych prejdenych km zrazu zacne fukat vzduch studeny.... dnes mi to spravilo ked som isiel z BA tak medzi trnavou a piestanmi na mna uz fukalo studeny vzduch. NEmate niekto podobny problem? vsimol som si to uz viackrat ze to robi.... a nezda sa mi ze by to tak malo byt...alebo sa mylim? dakujem za odpovede
mozno zaneseny otvor k cidlu vnutornej teploty.
ked si das rychlost ventilatora na A, tak by sa ti postupne mal spomalovat, ako sa blizi k zelanej teplote
robi to ?
ano ked dam automaticky teplotu tak fuka a ubera a ked je chladno tak viac kuri......len som si na automatike nevsimol ci po case tiez prestane kurit. No ale ked dam silu fukania na dajme tomu 5 tak by malo stale fukat tou istou silou nastavenu teplotu nie? nemalo by po case zacat fukat chladnejsie.....
no dnes som to pozoroval...nechal som kurenie na automatike a pekne slno fucalo teplo a postupne silu fukania uberalo....no po 90km zacalo fukat uplne studeny vzduch...a to aj ked som dal silu fukania na plne tak slo len studene.....aj ked som kurenie na dlhsi cas vypol a znova zapol stale fukal len studeny vzduch. A to aj po asi polhodinovej prestavke co bol motor vypnuty. Neskor som zas isiel chvilu po meste a zas kurilo....co tomu moze len byt?
1. ked uz fuka ten neprijemne studeny vzduch, tak vyskusaj, ze o kolko musis zdvihnut predvolenu teplotu, aby zase siel vlazny ci teply vzduch.
2. vyskusaj nasynchronizovat klapky - podrz AUTO a OFF tlacitka obe naraz aspon 5 sekund, potom by sa mali kadejako poprestavovat
pricin moze byt viac. napr. 2 senzory teploty - jeden zistuje, ako teplo je v kabine a druhy meria teplotu vychadzajuceho vzduchu z kurenia
alebo motorceky, klapky, ...
Páni, tu na severe sa už bez pochyby blíži zima a ja zisťujem nedostatok kúrenia už pri 10°C vonkajšej teplote.
Dnes ráno bolo cca toľko.
Išiel som na VeBe 2.0 16v
Prešiel som 30km a z ventilátora šiel len letný vzduch. Neviem si predstaviť, čo budem robiť v zime pri -20, to asi kúriť ani nebude.
Tak som pokračoval ďalej (mal som cestu do Martina) tak som spravil opäť ďalších 20km no nič sa nezmenilo. Chladný vzduch ide na LOW, keď pomaličky pridávam tak sa dvíha aj teplota vychádzajúceho vzduchu z prieduchov ale aj keď je na High po pol hodine jazdy so zohriatým motorom cca 85°C (mimo obce) až 90 (mesto) °C je len letný a v kabíne bude počas zimy určite nedostatok tepla. Keď to nevytáčam, motor sa zohrieva trochu dlhšie cca 10km, ale potom si drží rovnakú teplotu ako som spomenul vyššie. Termostat je pravdepodobne dobrý, môže byť upchatý radiátor, alebo nejaké slabo otvorené klapky? (to som sa kdesi dočítal)
Budem rád za vaše postrehy či nápady a skúsenosti
Nechcem v zime mrznúť!
Áno. Zabudol som to spomenúť, ale tak podľa mňa po pol hodine jazdy musím na HIGH mať problém udržať ruku pri prieduchoch....samozrejme preháňam, ale otcov Passat a kamošova Octavia kúri tak, že je to naozaj veľmi horúce.
Nie vypnutý - dpc teraz rozmýšlam, že pri ECU sa vypne klíma však?
Má to kúriť viac keď bude zapnutý ECO režim? Klíma nie je napustená (alebo nefunguje)...
kamarátova octavia aj bez ECON režímu kúri poriadne. Musím to však vyskúšať na Vectre.
skúšal som aj AUTO a naplno dať...
aj manuálne dať fúkanie 9 a teplotu HIGH, ale bohvie čo to nie je. Naozaj pri vonkajšej teplote 10°C je to letnučké (nezohreje veru).
Keď som sa začal motať po meste (nebol nápor vzduchu a aj teplota motora bola o niečo vyššia) tak som cítil, že trošku teplejší ide. Ale stále je to prd.
V zime, keď nastúpim do auta, ktoré celú noc stálo, to bude divočina. Čiapka a rukavice = povinná výbava
bývalá Corsička kúrila ako drak
Skus si precitat manual k autu, najma cast o automatickej klime a jej pouzivani (spravnom nastaveni).
To, co je skor na prd, je zapnuty rezim AUTO pri vonkajsej teplote 10°C
別のブランド OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Opáčim. Po práci idem zasa na otočku do Martina, takže cca 50km to sa zohreje....ale AUTO som nemal stále zapnuté...
Je pravda, že ECO som neriešil. Vyskúšam, mňa to vôbec ani nenapadlo, že by to mohlo ovplyvniť, ak je klíma nefunkčná.
Inak som skúšal ešte zapnúť iba vnútorný okruh ale to nepomohlo.
EDIT:// manuál k autu nemám, pozriem to na webe
veru nie...a ani som to nesvyskúšal, lebo zasa odišlo celé fúkanie. Zasa to netlačí vzduch. Ale ventilátor som mal von je dobrý. Pohrabal som sa kontaktoch v stredovom panely a začalo to ísť. No vydržalo to deň a pol. Teraz mi to zasa vyplo. Idem to rozobrať ale ťažko, keď neviem, kde presne to prerušuje.
Nemôže byť zlá celá digiklíma? Že nedáva pokyn ventilátoru? Lebo keď to nešlo tak na ventilátore bolo tak 2,1V. A to neroztočí, neviem kde môže byť chyba
a co teplota motora? Ak by aj ta bola nizka ,tak termostat.ale ty mas problem aj inde.
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
teplota motora je v norme, správa sa tak ako má.
idem do rozobrať. predtým som to trochu pomykal a nastriekal kontox, tak to začalo ísť. Dúfam, že to len v tom bude a nejako to zasa rozchodím. Lebo idem na nočnú cestu a začína byť kosa. Kým je svetlo utekám to pozrieť
nam to tiež robí na vectre B a už som to spozoroval aj na zafire B ...
na vectre B nastavim si teplotu 24 stupnov dam priklad, ide prijemne teplo, ked mu zacnem pridavať plyn tak sa meni aj tá teplota trochu citelne cize viacej kuri , to by mi nevadilo, len v poslednom čase sa ten vzduch ochladí a možem dať aj 25, 26, 27 stupnov stale fuka rovnako chladny vzduch , nie studeny ale taky chladný , až ked tam HI tak zacne fukať horuci vzduch, potom staci dať 27 a ide už teplý nejde studený, a takto to blbne v poslednom čase stále a aj na zafire kde je poloautomaticka ..
Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika
treba dat dole pravy kryt kurenia - pri nohach spolujazdca.
1. ak su obidve hlinikove rurky neznesitelne horuce, uz vtedy, ked sa rucicka teplomera zacina odliepat od minima - Vectra B cca 60 st., tak je priechodnost radiatora aspon nejaka
2. vybrat odkladaciu skrinku a pozriet, ci motorcek nastavuje klapku, ked das LO alebo HI. tu moze byt tiahlo vypadnute.
motorcek zmiesavania je na pravej strane skrine
3. zvysne chyby uz budu - uhliky, panel, regulator, alebo malo kvapaliny
4. Pri nastaveni HI nema ECO ziaden vplyv
pravjem prijemnu zabavu, dobre sa obliect, cajik, a vela handier na utieranie okna.
ja som s takymto strojom siel cca 900 km niekedy v novembri