Ahojte, stáva sa mi, že na Opel Astra J 1.4T LPG (103kW) kontrolka teploty na "budíkoch" mi počas jazdy (dialnica 130km/h, jazda do kopca, prípadne po zastavení po dlhšej trase) začne ukazovať cez 90, maximálne do 100 stupňov, ventilátor zapnutý, potom to klesne späť na 90. Robí mi to len posledné dva, tri týždne, aj to nie vždy. Počas jednej cesty BA->LM mi to nevyskočilo ani raz. Včera jazda na štrbské pleso, išlo k 100vke.. cestou späť tak isto. Po zídení z dialnice som zastavil, teplota vybehla nad 90, zaplo ventilátor, po minúte/dvoch vyplo... prešiel som pokojnou jazdou asi dva kilometre, zastavil a zase ventilátor naplno, teplota cez 90, potom sa vrátila naspäť.
Predtým mi držalo na 90 stupňoch. Nikdy na ručičke nešlo cez.
Motor má niečo cez 50 000 km.
Vodná pumpa bola preventívne vymenená minulý týždeň, vrátane termostatu (predtým vernet, teraz meyle). Ale problém pokračuje.
Známe prejavy vadného tesnenia pod hlavou nepozorujem (nedolievam ani kvapku oleja, voda čistá, úniky prakticky žiadne, aj olej čistý.. výfukové plyny vyzerajú tiež OK)
Pri týchto prejavoch, nemôže ísť o nejaké vadné čidlo? (Teploty chladiacej kvapaliny, prípadne nejaké "ventilátorové čidlo"...? Neviem čo všetko prichádza do úvahy na tejto astre, resp. neviem aké všetky čidlá na to majú vplyv.)
Tesnenie pod hlavou vzhľadom na nájazd nepredpokladám. Prejavovalo by sa to takto?
Máte s tým skúsenosť?
Chcel som sa s vami poradiť, aby mi ako neznalému laikovi nevymenili "pre istotu" pol auta, prípadne sa nepustili zbytočne do motora.