Moderátor: dulo
Sunman píše:Odpojovanie mínus pólu batérie nemá význam, už som napísal vyššie, že batériu nelikviduje dlhšie odstavenie auta ale spôsob akým s ňou zaobchádza nabíjacia sústava auta, ktrú naprogramoval inteligent.
NAbíjačka sa pripojuje:
plus pól (červený kábel) na plus pól sústavy automobilu. Nové autá majú na to špeciálny "kontakt" zakrytý červenou krytkou. Stará Insignia, ktorú vlastníš to nemá, takže pripojiť na plus pól batérie.
mínus pól (čierny kábel) na mínus pól sústavy automabilu. Kábel treba pripojiť napríklad na oko ktorým sa zdvíha motor pri montáži alebo na skrutku ktorá je nad tlmičom pruženia. Mínus pól sa pripája ako druhý a odpojuje ako prvý. Tento kábel sa nepripája na mínus pól batérie, pretože plyny ktoré môžu unikať z batérie sú výbušné a pri pripojovaní/odpojovaní sa môže stať že preskočí iskra a mohol by si tieto plyny zapáliť a spôsobiť si poranenie. (zrejme by to neskončilo totálnou explóziou auta, ale popálené oko alebo ruka tiež nie sú príjemné).
Ak si kúpiš lepšiu nabíjačku, (nie lidl alebo starý typ, ktorý nabíjal konštantným prúdom) bude v balení okrem klasických káblov s krokodílmi aj kábel ktorý je na pevné pripojenie nabíjacích káblov k batérii. Tieto káble nainštaluješ k ostatným vývodom na batérii (majú očká pod skrutku) a uložíš niekde v motorovom priestore. Kábel má na druhom konci konektor. Kábel od nabíjačky má taktiež konektor a na tento môže pripojiť buď krokodíly alebo tento pevne inštalovaný kábel. Zapojenie je potom veľmi rýchle. Doby, keď sa musel odpojovať akumulátor od siete v aute sú preč.
Udržiavacia je každá slušná nabíjačka, ktorá pracuje určitými nabíjacími cyklami. Napríklad CTEK.
https://necenzurovane.sk/najlepsie-nabi ... tobaterii/
Hrach píše:- Dokáže čidlo/senzor autobatérie namontovaný vo vozidle počas nabíjania autobatérie autonabíjačkou nejakým spôsobom ovplyniť dobíjanie autobatérie externou nabíjačkou? Ak áno, tak potom za akých podmienok?
Sunman píše:Hrach, aký rok výroby bola tá Honda?
Mal som niekedy Žigulík a ten tiež nabíjal dobre, prvá baterka 7 rokov, potom nejaký bulharský pokus za rok v keli a Varta 5 ďalších rokov. Tam bol regler, cievka navinutá ručne poctivou ruskou rukou na jadre elektromagnetu.
Mám okrem Insignie aj Astru 10 rokov - prvá baterka tiež prežila v pohode 7 rokov. Tiež nabíja konštantne 14,4V.
Myšlienka: na dvoch zo štyroch Insignií "A" som menil 2 baterky tak po roku. Zdochli rovnako - z ničoho nič. Potom som čítal článok na ktorý tu bol link a tak som kúpil kamioňácke štartovacie káble ktoré vozím so sebou. Do "B-čkovej" Insignie som si objednal palubku na ktorej viem zobraziť voltmeter. Prvá baterka fungovala 6 mesiacov s "inteligentným" nabíjaním až jedného dňa toto prestalo a nabíjanie sa ustálilo na 14,4V - baterka vťahu. Chvíľu som tak jazdil a nabíjanie bolo konštantné ale baterka sa už neprebrala k normálnemu životu. Po výmene baterky za novú opäť pokračuje ničenie novej baterky "inteligentným" systémom.
Čo chcem povedať - oklamať nabíjací systém by snáď mohlo byť pomerne jednoduché, senzor/snímač ktorý dáva riadiacej jednotke informáciu o nabíjacej sústave by mal mať napätie vybitej batérie a potom by mal držať neustále napätie na 14,4V - tak ako u zasulfatovanej batérie.
Otázka je, čo sa stane ak bude batéria nabitá a napätie stále 14,4V. Vnútorný odpor batérie stúpne a keďže riadiaca jednotka by mala stále signál o nízkom napätí batérie bude zvyšovať napätie tak aby narvala do baterky prúd. Čiže by to chcelo ešte obmedzenie aby napätie nikdy neprekročilo nejaké maximum.
macil píše:Bateria postihnutá sulfatáciou sa dá čiastočne vyliečiť nabíjaním malým prúdom. Ako nová už nebude, ale dá sa jej ešte o niečo oddialiť koniec opakovaným nabíjaním veľmi malým prúdom: Inab (A) = 0,05 – 0,025 x C (Ah).
macil píše:Tu je popis managementu nabíjania batérie. Je to síce pre Astru J, ale v prípade Insignie to bude to isté.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... operation/
Nemyslím, že by to niekto vedel nejako ovplyvniť.
Hrach píše:... Čo sa článku týka, tak napríklad sa tu uvádza predvolené napätie alternátora 13,8V, ale v reálnom živote má alternátor 14,5V až 14,7V výstupné napätie (bolo to namerané na stolici u zbrusu nového môjho alternátora ešte nepoužitého). Nie, ten článok nekorešponduje s reailotou a to nielen môjho opla, ako vidieť články na netu.
macil píše:Hrach píše:... Čo sa článku týka, tak napríklad sa tu uvádza predvolené napätie alternátora 13,8V, ale v reálnom živote má alternátor 14,5V až 14,7V výstupné napätie (bolo to namerané na stolici u zbrusu nového môjho alternátora ešte nepoužitého). Nie, ten článok nekorešponduje s reailotou a to nielen môjho opla, ako vidieť články na netu.
Píše sa tam - If the generator has field control circuit failure, the generator defaults to an output voltage of 13.8 V.
To znamená, že ak odíde riadiaci obvod alternátora, výstupné napätie je pevne nastavené na hodnotu 13,8V.
Sunman píše:Hrach, kvapalina z baterky nemá kam ujsť pokiaľ nie je obal prasknutý. Práve zaujímavá by bola hustota elektrolytu v tvojej baterke. Za 2,90EUR v Alze je hustomer a už si mohol vedieť čo je vo veci. Bádaš, bádaš, vymieňaš baterky, alternátory a potom v podstate najdôležitejší parameter nezmeriaš.
Pripomínaš mi technikov v našej firme.
Aký ročník máš tú Insigniu? Síce nemáš štart/stop, ale to majú len Insignie z posledných. Štart/Stop a inteligentné nabíjanie sú dve rozdielne veci. A zatiaľ čo štart/stop môžeš vypnúť, inteligentné nabíjanie nie. Lebo pokiaľ si dám do konfigurátora od Varty rok výroby novší ako 2012 tak F17 nie je vhodná. Takže to môže byť tiež jeden z tvojich problémov, presne ako píše článok.
Späť na OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia