Jedneho pekneho dna si Palko doviezol na dvor "pekny zeleny črep", od zakaznika ... To este ale netusil, do coho sa pusta. A ja spolu snim ... Vozidlo totiz predtym niekde dva (a aj viac) roky stalo "polorozobrate na dvore" ..
Vozidlo je povodom v nemecka, kde ho upravovala "renomovana Berlinska tuningova firma" co v nas v prvom momente vzbudzovalo nadsenie a ohromny povznasajuci pocit, ze mame tu cest, podielat sa tomto vyznamnom automobile. To sme este ale netusili, aku kvalitnu pracu odviedli nasi "turecky kolegovia".
Uprava exterieru ako je vidno "uz vzala za sviii", motor isel nastartovat len obcas.. ..teda nesiel nastartovat vobec, len obcas cosi zamrmlal, zastrielal ...a tak. Z rychlosti sme mali k dispozicii 1ku, 3ku, a niesom si isty ci nie aj 5ku. Interier sme dostali v "polorozobratom stave" a o dalsich zasahoch "nasho predchodcu /znameho/ mechanika" racej pomlcim.
Tak sme sa teda s chutou pustili do prace. Chut sa uz v pomerne rychlom case zmenila na nechut. Z vozu isiel von motor s prevodovkou, napravou, interier, proste skoro vsetko.
Kedze ja som mal na starosti tu "mechanicku stranku", tak som sa pustil do toho.. Uz od prvopociatku bola povodna informacia, "ze to auto normalne jazdilo". Cim dalej, tym viac som tom,u prestaval verit.
prvy pohlad na vybraty motor
nejaka hrdzava trubka, nespravne tesnenie pod hlavou, ci derava hadica tomu predca nemoze vadit ...
Nasledovalo teda cistenie povrchu bloku, ale kedze "v ramci uspornych opatreni" niekto pouzil miesto chladiacej kvapaliny cistu vodu.. ... .. ...
..tak mam ostali kraaaaaasne flaky a vyzrate miesta ... ..s ktorymi sa da len tazko nieco spravit ... Nehovoriac o tom, ze z niektorych miest som este oskraboval zbytky "povodneho" klingeritoveho tesnenia.
a zistili sme, ze sa vnej uz nekdo hrabal... kedze je "zrovnana" nakrivo ... (ubehnut v rovine o cca 0.2mm, to dokaze len malokto)
Na jednotlivych valcoch je "nevidiet upravu" vodnych kanalov ... ...ake to stastie ze ta hlava este nieje prasknuta na vyfukovych ventiloch .. Rovnako je vidiet aj 110% tesnost tesnenia hlavy ...
Kedze uz nebolo z coho zrovnavat, tak sme sa museli uspokojit (s ciganskou robotou) s ocistenim povrchu do maximalnej moznej miery....
Len pre uplnost, dodam aj tak maly zonam toho, co sa "neplanovane" menilo ci prerabalo.. - posilovac brzd, povodny fucal - brzdove dosticky - olej v prevodovke - cele pretesnenie / oprava motora boli neplanovane - cela revizia elektroinstalacie - plasty v interiery - pristrojova doska - vyfuk - autoradio - uchytenie sahary - nejaky blbec to namontoval cez rebra chladica - zamok kapoty - nadobka na chladiacu kvapalinu / dolamane natrubky - gumena prechodka na vahu vzduchu a saci domcek - gumena hadica na vodnu pumpu - nadrubky na vodu na hlave a bloku - skrutky na hornych ulozeniach tlmicov / podvozok KW