Čaute, dnes sa mi objavil problém. Išiel som domov z KE do RS a počas jazdy mi auto skočilo do "núdzového režimu", objavilo sa mi tam auto s kľúčikom. Okamžite som pocítil pokles výkonu. Potom som zastavil, vypol motor a znovu naštartoval. Kľúčik s autom zmizol a po pár minútach jazdy zase to isté. Tak som zastavil a znovu naštartoval. Zase to zmizlo a po chvíli sa to objavilo a takto dookola. Prišiel som do mesta, odniesol som kamoša domov, vypol som motor, kým sme vybalili veci z kufra, tak bol motor vypnutý. Po ceste domov v meste mi už auto s kľúčikom nezasvietilo. Kde bude problém? Bude to EGR?
Opel Vectra C | 2.0 DTI (Y20DTH) | 74kW | 12/2004 | W0L0ZCF6951040768 | alias Miky
Takže po meste nič, ale ako náhle som vyšiel z mesta a pridal tak na 80-90, tak núdzák. A keď vytočím otáčky tak počuť ako keby niečo prefukovalo alebo čo a turbo to nie je.
Opel Vectra C | 2.0 DTI (Y20DTH) | 74kW | 12/2004 | W0L0ZCF6951040768 | alias Miky
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006 Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Ten problem som mal na renault 21 tam mozes dat hociako hadicu ked sedi priemer ,jasom tam dal taku co vyzerala ako hadica na vysavac stala len meter asi 1,30 a fungovalo to ako treba
Hádže mi občas tiež auto do nudzáku... Diagnostika ukázala- P0234-5A Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation Na budúci týždeň idem za mechanikom meniť tlmiče, uloženie a olej, tak by som sa vás spýtal či nemal niekto skúsenosti s touto chybou, čo by som asi mal dať skontrolovať mechanikovi, keď už tam budem.....
Ahojte chalani, skúsim položiť svoju otázku sem, opíšem to podrobne, možno sa niekto niečoho z toho chytí a ja konečne vyriešim môj boj. Takže, vlastním Vectru C 1,9 CDti 110 kw, r.v. 2004. Auto má 220 000 km. Pred asi rokom aj niečo som začal mávať problém hlavne na diaľnici, zhasínajúci a ukazujúci sa servisný kľúč s autom, pridalo sa trasenie, trhanie, ako keby cukanie autom, znížený výkon. Servis, zhodnotenie, že vraj ide o dvojhmotu, čiže som vymenil dvojhmotu a spojku, cca 1500 €. Ten zotrvačník som počul, ale neprišlo mi, že bol až v takom stave, že by to celé spôsoboval on, ale do áut sa nevyznám, veril som servisu. Po výmene sa to v podstate ustálilo. Ešte mi to nedalo a tesne po tom som zašiel za známim elektotechnikom (nie mechanik), a ten mi tvrdil, že jemu to skôr príde ako problém s motorom a len tk zo srandy tam niečo premeriaval s tým, že mi povedal, že sa mu nezdá niečo na vstrekovaní v kabelíži, konkrétne tie 4 konektory (s tesniacou gumou )čo sa zapájajú na trysky...?! Konektory povyťahoval, strekol nejakým sprejom a všimol si, že jedne z tých 4 origoš bol ako keby nahradený takými plieškami, čiže nejaký problém už tam musel byť, ale nebol si istý a auto fungovalo, takže sme to ďalej neriešili.
Posledné asi 3 mesiace sa mi občas, ale naozaj len občas stane, že mi vypne tempomat a všímam si, že keď vyradím pri dobrzďovaní na semafór, tak otáčky mi klesnú s pribrzďovaním pod volnobeh a až keď úplne zastavím tak jemne stúpnu na voľnobeh, kde ostanú. Príde mi to ako keby aj po vyradení "jemne" ostalo zaradené, a brzdením motor ťahá otáčky ešte nižšie a až keď príde moment zabrzdenia, tak sa vyradí úplne a príde úplný voľnobeh. Znie to divne, vlastne to nerobí nič hrozné, len si to všímam a mohlo by to súvisieť s problémom ktorý nasleduje.
Posledné dva týždne sa mi začal ukazovať podobný problém ako ten spred roka. Opäť to začalo na dialnici, pocit ako keby jemného podtrhania auta, cukanie. Potom začal blikať servisný klúč, nesvieti, proste chvíľu hej, potom zhasne, stále počas jazdy. Prišiel som domov auto odstavil, týždeň s anič nedialo, auto šlapalo. Dnes som opäť šiel na dlhšiu cestu, 200 km po diľnici tam nič, 180 km po ceste späť nič a na posledných 20 km opäť blikajúci kľúč, tneotkrát výraznejšie a častejšie cukanie, v momente keď kľúč svietil som mal aj pocit jemného zníženia výkonu. Momentálna auto podtrháva už aj v meste, hlavne teda keď pristupím plyn, a robí to aj keď kľúč nesvieti aj keď hej.
No a vlastne moja dilema je, či by to mohol byť problém s tým motorom, teda, že elektornicky vypadáva valec, alebo vstreky alebo či po niečo viac ako roku a max 30 000 km a to hlavne na diaľnici by to mohol byť opäť zotrvačník. Na tom zotrvačníku ma mätie, že by asi nesvietil kľúč?? neviem či má zotrvačník čidlo a hlavne robilo by to stále.
Viem, že rada bude asi navštíviť servis, len problém je, že ja akosi nie som v mojom okolí nájsť niekoho kto sa do Oplov vyzná a pozrel by sa na to komplexne, nie len tak, že skúsime, ty nám dáš 1600€ a po roku ti to bude robiť znovu. Sám si tieto veci pokontrolovať neviem, preto by mi dosť pomohlo keby st emi poradili čo to v mojom prípade môže robiť prípadne aj poradiť niekoho v okolí, kto by bol ochotný sa na to aspoň nejako pozrieť a vylúčiť niektoré záležitosti, ako napr. to sanie , o ktorom som čítal.
Pomohlo by mi to, lebo to auto mám rád, ale nie som si istý či by malo zmysel investovať ďaľších xy € do opravy, preto by pomohlo keby ho niekto pozrel a zhodnotil, poradil, pokecal .
Ďakujem...
EDIT: ešte som zabudol, občas keď naštartujem, tak ručička otáčok ostane na nule a zobrazuje otáčky od 0. Čize reáguje, len za hodnotu nepovažuje volnobeh ale 0 otáčok. Keď naštartujem znovu, väčšinou sa zresetuje...