- aktívne opierky hlavy pri nehode znížuju možnosť zrazenie chrbtice
- inteligentné airbagy
- zavesenie kolies DSA (Dynamic Safety) - vraj lepšie jazdné vlastnosti než pred FL Omega
- čidlo čistoty vzduchu (Air Quality Sensor — AQS) automaticky uzavrie vnútorný okruh, ak idú z vonku "smrady"
- brzdový asistent „Quick-Power"
niečo k motoru 2.2 16V
Ešte by som mal otázočku, samosvorný diferenciál mali iba Omegy 2.5 a 3.0 či ?Omega modelového ročníku 2000 představí zcela nový motor: Zážehový čtyřválec 2.2 16V ECOTEC o výkonu 106 kW (144 k), který je vybaven dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí. Díky jim má motor doslova sametový chod. (určite bol motor oveľa tichší a pokojnejší, než moja X20XEV). Odpovídající objemu motoru je i točivý moment čtyřválce 205 Nm, který je k dispozici ve 4000 ot/min. Hodnotou točivého momentu překonává nový motor o téměř deset procent svého dvoulitrového předchůdce s výkonem 100 kW (136 k).
Nový motor dokáže Omegu zrychlit z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy.
Bohatě dimenzovaný katalyzátor zaručuje vysokou čistotu spalin — nová Omega, resp. její motor s rezervou plní nejpřísnější německou emisní normu D4. Průměrná spotřeba Omegy 2.2 16V je 9,4 l bezolovnatého benzinu na 100 km jízdy.