ventilator kurenia

Moderátori: dulo, buci_vectra

denike
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28 Dec 2012, 06:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

ventilator kurenia

Príspevok od používateľa denike »

Zdravim mam opel vectra C 2002 ; mam problem s ventilatorom kurenia funguje len na vysokej rychlosti iba na 4 ke, vie mi niekto poradit kde moze byt chyba. dakujem
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22941
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Ahoj, ano viem.. Predradny odpor kurenia..
Bud ho vymenis cely, kus za kus ( ten predradny odpor, nie ventilator )
Alebo len na nom vymenis tepelnu poistku, cca. 1€
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
denike
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28 Dec 2012, 06:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa denike »

a kde najdem tu tepelnu poistku a ako ju viem vimenit
dakujem
zicher
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 06 Júl 2008, 10:14
Auto: Zafira Tourer
Bydlisko: Nitra
Bydlisko alt: Golianovo
Bydlisko: Nitra

ventilator kurenia

Príspevok od používateľa zicher »

Mozem nieco ja? Mne sa zas zda ze mi ten ventilator dost slabo fuka. Mam ho na 3 a z vyduchov mi ide len tak vanok. Fungovanie otacok ide len sa mi to zda slabe.
Vectra C GTS, 1,9 CDTi, 2005
MFa

Re:

Príspevok od používateľa MFa »

langdon2 napísal:Ahoj, ano viem.. Predradny odpor kurenia..
Bud ho vymenis cely, kus za kus ( ten predradny odpor, nie ventilator )
Alebo len na nom vymenis tepelnu poistku, cca. 1€


Vie o tom niekto prosim nieco viac? Kde presne sa nachadza dany predradnik resp. poistka? Mam preste taky isty problem - ventilator fuka iba na urovni "4". Aj ked medzi 0 a 1 je pocut cvaknutie relatka, nic sa nedeje (ventilator nefuka). Potom medzi 3 a 4 zase cvakne relatko a zacne fukat najsilnejsia uroven.

Tak mi napadlo, nie su tam 2 ventilatory? 1 pre urovne 1-3 a druhy pre uroven 4 + pre tlacitko ofuk predneho skla.

Prosim o pomoc, minule to z nicoho nic prestalo ist. Poistky v interierovej poistnej skrinke som kontroloval, vsetky su OK.

//edit: este som cital nieco viac, tak len pre spravnost: ten predradny odpor najdem po demontazi stieracov a toho plastu pod tym, niekde pod pelovym filtrom? Alebo je k tomu pristup zvnutra po odmontovani skrinky spolujazdca? Dakujem.
Používateľov profilový obrázok
AReYco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5385
Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
Auto: Vectra C
Bydlisko: Žilina
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať používateľa:

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa AReYco »

Som cez mobil, nevidim ake mas auto....ale napriklad na Astre H ides zvnutra cez skrinku spolujazdca....na Vectre B pod stieracmi ked vsetko zhodis a dostanes sa k ventilatoru.

Urcite tam n!kde nie je ventilator druhy. Vzdy je iba jeden... staci vymenit odpor za par centov/eur a malo by to zacat fukat aj na 1,2,3 stupni...tym odporom sa totiz reguluju pomalsie otacky a tym slabsie fukanie. Na 4ke to nejde cez odpor ale naplno do ventilatora tak preto sa to takto sprava, ze na 4ke ide....ale to uz sa tu opakujem. Riesilo sa to tu velakrat
Opel Vectra B 2.0i 16V 100kw Opel Corsa B 1.2 33kW [EX]
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Dakujem za odpoved. Ano, viem, cital som to, ale vacsinou sa jednalo o Astry alebo o Vectru B. Ja mam Vectru C, preto by som rad vedel ci sa k tomu dostanem cez vonkajsiu stranu pod stieracmi alebo cez skrinku spolujazdca. V tejto zime je totiz kazda minuta navyse vonku, povedzme, zbytocna. ;)
Používateľov profilový obrázok
AReYco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5385
Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
Auto: Vectra C
Bydlisko: Žilina
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať používateľa:

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa AReYco »

Nejaký klubák tu dával aj foto návod Vectry C, ale nemôžem to nájsť...išiel zvnútra cez skrinku spolujazdca...
nájdeš tam takú hrču, takého slimáka a v tom je ventilátor s poistkou...
podobný návod pre inšpiráciu tu na Corsa C.
viewtopic.php?f=136&t=34303

Obrázok

toto je ten odpor:
Obrázok
Opel Vectra B 2.0i 16V 100kw Opel Corsa B 1.2 33kW [EX]
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Super, dakujem, ten navod je tiez super.

Inak, potom mam prepisknut poistku multimetrom, ak je dobra tak ju nejako prepajkovat, nech ma dobry kontakt? Neznici sa vsak teplom zo spajkovania? Resp. ako ju tam prichytit, aby tam bol dokonaly spoj a zaroven ju neznicit?
Používateľov profilový obrázok
AReYco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5385
Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
Auto: Vectra C
Bydlisko: Žilina
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať používateľa:

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa AReYco »

Ahoj, pustil som sa do rozoberanie aj ja....riešim to na Astre H tak nejaké foto som dal do príslušnej témy.
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?p=1096358#p1096358

Odpor v Astre H vyzerá takto...
Obrázok

ty si nejako postúpil? či si to ešte nerozoberal ?
Opel Vectra B 2.0i 16V 100kw Opel Corsa B 1.2 33kW [EX]
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Super, dakujem za fotky, urcite sa zidu. Vo svtrtok konecne pojdem domov tak snad v piatok alebo kedy sa do toho pustim.
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Tak som dnes vymontoval tie odpory, skusal som tu tepelnu poistku navrchu premerat (prepisknut) meracom, nic. Cize poistka je zla a treba ju vymenit? Aku nahradu je najlepsie tam dat a hlavne, ako to tam prichytit? Spajkovanie asi nie je ten spravny sposob, vsak? Docital som sa, ze nieco okolo 140°C +- je ok a rozmyslam, ze to tam prichytim len mechanicky, obmotam a riadne postahujem dalsimi drotikmi, co poviete?

Dakujem.


Obrázok
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa macil »

Ja by som sa toho cínu až tak nebál. Ten má bod tavenia nad 200°C, ale určite by som to poistil aj mechanicky, omotaním . Otázne tiež je, čo je to za materiál a či cín na tom bude držať.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

To je len obava z toho, ze tu som nieco o tom cital: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... 6#p1097466

:)
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa macil »

Tak to áno, treba pracovať rýchlo, prípadne aj chladiť. :)
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Prosim Ta, v obchode so suciastkami si mam pytat tepelnu poistku na cca 140°C? Je tam nejako definovana voltaz ci prud?
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa macil »

Zober starú a kúp podľa nej. Alebo si opíš, čo je na nej napísané.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Praveze sa to neda precitat, povrch je nejako poskodeny a pismena a cisla necitatelne.
Používateľov profilový obrázok
troodon
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 15 Nov 2008, 23:17
Auto: Astra G
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa troodon »

no ved to kup niekde na vrakaci cele, vece vozia z anglicka na vagony..
tych tepelných poistiek nieje zas 100 druhov, teplota vyhovie aj 140-150stupnov, predavaju sa na prud 10A alebo 15A tak si pozri akou poistkou mas isteny ten okruh a podla toho vyberaj.
Hlavne si skontroluj si ti slape dobre ventilator, ci ma dobre kontakty..ak je pridrety ventilator tak ti positka odide nadprudom, ak mas zle prudenie vzduchu okolo odporu tak ti odide od prehriatia-to sa stava sockam ked su lakomý raz do roka vymenit pelovy filter napríklad., nevravim ze je to tvoj pripad.
poistku je najlepsie pripevnit bodovou zvarackou ak je pristup ku kontaktom, ak niekto nevie pajkvoat a chladit tak potom mechanicky kliestami.. kto vie pajkovat a ma ocistene kontakty moze napríklad na poistku namotat alobal na chladenie, chytit drot k poistke kliestami nech dobre odvadza teplo a potom vhodnym tavidlom a cinom vykonnou pajkovackou rychle zaspajkovat na miesto. odporucam ludom co to robia prvy krat kupit si radsej min dva kusy poistiek :)

drzim palce.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
MFa

Re: ventilator kurenia

Príspevok od používateľa MFa »

Vdaka za tip. Pelovy filter bol meneny v lete a ventilator sa kruti zrejme lahko, kedze sa v pohode rozbehne (resp. sa rozbiehal) aj na najnizsiu rychlost, teda pri najmensom napati. Ak bude dostatok casu, tak zhodim aj spodnu cast ventilatora a k oske streknem hadickou trosku WD40, nech sa to trosicku premaze.

Mam k dispozicii trafopajku aj mikropajku, ale asi to skusim len poriadne mechanicky uchytit a stiahnut na viacerych miestach drotikmi. Ked to bude zle, aspon uz budem vediet kde cely ten odpornik hladat. Je to celkom lahka demontaz, staci vybrat kastlik (5 skrutiek) a potom je to nalavo dole, biely plast do ktoreho ide hrstka kablov v obdlznikovej pripojke. Staci na vonkajsej strane toho bieleho plastu, do ktoreho ide ta pripojka, zatlacit vybezok a cele to vypadne von. :ok:

Co sa tyka amperov, interior fan je isteny 30A poistkou.
Naposledy upravil/-a MFa v 05 Feb 2015, 14:02, upravené celkom 1 krát.
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - INTERIÉR/EXTERIÉR"