ja asi šoférujem inú astru alebo čo. viezli sme sa aj na atmosferickej 1.4ke 5ti dospelí chlapi a šlo to. vozievam 4 ľudí do Brna a späť a po kopcoch stíham dízlakom, v ktorých sú tak 1-2 ľudia.
samozrejme, že očakávaný kopanec ala diesel sa určite nekoná. chvála bohu. lebo som pár krát skúsil vytočiť kamošovu ochcávku a od 3000ot/min je to mŕtve. žiadne variabilné lopatky v turbe ani nič podobné ten pocit nedokáže odvrátiť. A ľudí zaujme práve ten extrémny záťah, ale keď sa pozrú na rýchlosť, tak až tak silno nepribúda. kdežto na turbobenzíne pritlačím, začína sa ozývať tak pri 2000ot/min a ťahá s prehľadom do 5000-5500ot/min.
dá sa s tým jazdiť svižne aj s plným autom(4-5 ľudia, plný kufor až po strop taškami). očakávať, že pri rýchlejšom predbiehaní netreba podradiť je somarina. to auto má fakt 1,5tony a nesídli pod kapotou 300k motor. s tým sa treba zmieriť. ale ako sa hovorí, človek kúpi silnejšie, po čase si zvykne a už chce len silnejšie. odporúčam vám na týždeň sadnuť do atmosferického motora podobnej kubatúry, uvidíte zaraz ten rozdiel a následnú radosť z jazdy
PS: mňa neberte vážne. zbožňujem svoje vozítko, lebo mi dopraje všetko čo mi treba. možno by to chcelo väčší kufor, ale to je moja chyba, že nemám STčko. priznávam, že aj napriek tomu, že sa v mojej astre cítim oveľa bezpečnejšie ako v autách po redukčnej diéte, nejakých 200kg by jej prospelo na agilite.
PS1: na chipy sa vykakajte. čo z toho, že prevodovka zvládne ten záťah. ale či to zvládne aj motor vás netrápi? možno je tých 140k s takou konštrukciou vážne možné maximum, aby to vydržalo. ten chip prinesie koľko? 20k a 40Nm? za 400eur? to si radšej 15x natankujem a pojazdím 6000km