Kúpa insignia

Moderátor: dulo

Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Sunman »

Prečo by to nemalo mať logiku?
1/ Chip nemusí znamenať len vyššie dávkovanie paliva, vyšší tlak turba - tzn extenzívne zvýšenie výkonu. Chip môže znamenať aj optimalizáciu chodu motora a teda vyššie využitie energie paliva.
2/ vyšší krútiaci moment po nachipovaní v určitom režime jazdy môže priniesť tiež úsporu napr. menším počtom radení a pod.

Podľa mojich odjazdených 350t km na dvoch CDTI 2.0 163k spotrebu ovplyvňuje najväčšou mierou
- jazda po diaľnici nad 130km/h (1-2L/100km)
- pneumatiky (0.5 l/100km)

ak chceš vedieť ako to jazdí s chipom vydrž do júna. Novú I som si objednal zámerne so 130k (cena, ficodaň) a na 100% bude na nej chip BSR 190k.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa macil »

Sunman napísal:Chip môže znamenať aj optimalizáciu chodu motora a teda vyššie využitie energie paliva.

Veď hej, to je obľúbená ničnehovoriaca reklamná fráza z letákov.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
dibbo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 17 Mar 2014, 12:11
Auto: Iná značka

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa dibbo »

Tak a je tu prvy problem, hlaska "service vehicle soon" asi po 150 km jazdy bez prestavky (celkovo asi 450km) a naslene uplna strata vykonu az tak ze som musel ist do maleho kopca na dialnici na 3jke. Obrazok pri tom je auto s klucom. Co som zatial vygoglil je ze sa urcite nejedna o servisnu prehliadku ani problem s olejom. Serviska mi vychadza o 20tis km alebo koncom roka. Po odstaveni a prestavke cca 15 minut bol uz vykon OK ale hlaska je stale tam.
Dufam ze sa nejedna o vaznu poruchu a vyriesi sa to rychlo. Inac celkovy dojem z jazdy super !!!
Používateľov profilový obrázok
mysiaq
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 7822
Dátum registrácie: 06 Jún 2009, 07:51
Auto: Iná značka
Bydlisko: Bardejov
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať používateľa:

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa mysiaq »

Samo sa to nevyriesi isto... navstivil by som servis a napichol to na diagnostiku
******
Používateľov profilový obrázok
Eisy
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 5608
Dátum registrácie: 08 Nov 2012, 18:57
Auto: Insignia
Bydlisko alt: Zohor okr. MA

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Eisy »

Jedine servis a daj potom vediet ako si dopadol.
Hadam to nebude nic vazne...
dibbo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 17 Mar 2014, 12:11
Auto: Iná značka

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa dibbo »

hned rano to idem riesit tak potom dam vediet
inac som nasiel presne to iste tu ale ako to dopadlo sa tam uz nepise
http://forum.autobazar.eu/opel-insignia ... 47899.html
Používateľov profilový obrázok
lubo098
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice
Bydlisko: LV

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa lubo098 »

nazdar pani. mam kolegu co si vybera auto, kedze mu skoncil lizing a jeho uchylka na vymenu auta dostala opat zelenu.
je fanda francuzkych aut, momentalne ma Lagunu 3, vystriedal uz kadeco ale povedal ze funglac uz nechce.jeho naroky niesu velke pozaduje automat a navi, xenony boli predtym jeho prvorada poziadavka teraz tvrdi ze by ich aj ozelel.vybera medzi Insigniou, C5, 508 pripadne 407 a jeho davny sen bola 607 ale myslim ze do tej nepojde.
takze co sa tyka Insignie sa ma pytal na motorizacie a co su to za auta, lenze ja s nimi skusenosti nemam, takze budem povdacny za infosky a odporucania.
motorizacia je prenho vpodstate zanedbatelna, osobne si myslim ze V6 turbo by bolo prenho moc, ale asi by sa ani tomu nebranil. jazdi do 15tis km/rok. vela mestkych jazd cez tyzden a cez vykend dlhsie.
nasiel daku 2,0t 4x4 co sa mu pozdava.
takze dajte pre a proti aby sme mali dalsieho spokojneho oplaka ;)
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
Používateľov profilový obrázok
Miro Kohut
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5178
Dátum registrácie: 28 Feb 2008, 21:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Trencianske Teplice

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Miro Kohut »

kamos bude predavat C6 zistim podrobnosti?
opel omega B x20xev
Používateľov profilový obrázok
lubo098
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice
Bydlisko: LV

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa lubo098 »

Miro mozes, C6ky tiez obzeral, ale nedavam tomu velke percento koli problemom so servisom.zevraj na to pozeraju aj v autorizaku ako na ufo a to ho odradzuje.
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
Používateľov profilový obrázok
Miro Kohut
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5178
Dátum registrácie: 28 Feb 2008, 21:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Trencianske Teplice

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Miro Kohut »

:) presne v TN menili baterku.....je v zadu v kufri a nevedeli to sparovat,stale to neslo tak volali do francuzka o radu........potom to zvladli :D
opel omega B x20xev
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Sunman »

dibbo napísal:hned rano to idem riesit tak potom dam vediet
inac som nasiel presne to iste tu ale ako to dopadlo sa tam uz nepise
http://forum.autobazar.eu/opel-insignia ... 47899.html


tak čo, ako to dopadlo s tebou?
Každý nesúlad nastavených parametrov so skutočnými parametrami sa prejaví u Opla úplne rovnako - žltá kontrolka a núdzový režim motora = max otáčky ca 2500. Porucha pritom môže byť spadnutá alebo netesná hadica turba, vadný niektorý zo 100 snímačov alebo ťažká porucha motora. Bez diagnostiky nezistíš nič.
Väčšina porúch po vypnutí kľúča zresetuje riadiacu jednotku a môžeš pokračovať ihneď normálnym tempom. Keď nevieš z čoho porucha pochádzala je potrebné ísť ale opatrne - napríklad predbiehať totálne na istotu, pretože sa môže kedykoľvek objaviť znova (napr. u prasknutej hadice sania) a výpadok výkonu pri predbiehaní myšičkou môže znamenať že posledné čo v živote uvidíš je maska kamionu (:
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Kajo »

Nie všetko je tsk, ako píšeš.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Sunman »

Vďaka za vyčerpávajúce a jasné stanovisko.
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Kajo »

S tými nastavenými parametrami a skutočnými je to prinajmenšom mätúce, tiež každý nesúlad sa neprejaví vždy rovnako!
Mnoho porúch kontrolku ani nevyvolá, prejaví sa to inak.
Taktiež tých 2500 otáčiek nie je pravda, nie je to vždy.
Niekedy je to 3000, niekedy sa nedostaneš cez 1500 a u benzínov je to väčšinou 4500.
Bohužiaľ, s tým resetom to tiež nie je pravda, resp. čo si máme pod resetom predstaviť?
Ak sa chyba pri ďalšom štarte neprejaví, núdzový režim nenabehne.
Sú chyby, ktoré rozsvietia kontrolku, ak sa chyba pri ďalšom štarte neprejaví, je to bez núdzáku, pričom kontrolka zhasne napr. po 10 štartoch bez chyby.
Chyba však ostáva zapísaná v pamäti závad, u novších áut aj s údajmi ppočas vzniku chyby.
Čo je to ťažká porucha motora? Keď ojnica prerazí blok motora?
Alebo sa stretne motor?
To Ti je už kontrolka zbytočná :)
Ďalšia vec - kontrolka nesvieti len pri poruche, ale aj celkom bežne, pred štartom pre kontrolu jej funkcie.
Taktiež chybový kód nemusí vždy znamenať chybu - u Oplov typicky "snímač otáčiek".
atď. ;)
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
dibbo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 17 Mar 2014, 12:11
Auto: Iná značka

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa dibbo »

zdravim, som sa trochu odmlcal
Kedze auto bolo kupovane priamo od Avisu zobrali ho do nejakeho ich servisu kde chybu resetli s tym ze sa udajne jedna o nejaku blbost - vetil ci co. Kod chyby som sa samozrejme uz nedozvedel aj ked mi slubovali niekolko tyzdnov ze ho maju.
Keby som vedel ze to bude takto prebiehat tak by som siel radsej do ineho servisu, alebo za niekym kto mi skor zisti chybovy kod.
Podstatne ale je ze odvtedy sa to neprejavilo - cca 5000km. Auto fungu dobre, jedine co mi teraz vrta v hlave je ze mi trochu chyba vyskove nastavenie sedadla spolujazdca a tiez by som privital dazdovy senzor. Ale uz je pozde nariekat i ked mozno nieco z toho by sa tam dorobit dalo.
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Sunman »

výškové nastavenie u spolujazdca je len v prípade, že je inštalovaná sada "komfortné sedadlá 2" za ca 400 EUR. Fakt už na koko..nách šetria, teraz mám výbavu cosmo a doplatok za športové sedačky 385EUR a ľavá pravá sedačka okrem toho teda že nie je výškovo nastaviteľná nemá ani výsuvný sedák ani nastaviteľnú opierku hlavy tak ako je to štandardne vo výbave šport, ktorá tieto sedačky má v cene. V živote by ma nenapadlo.

Namiesto dažďového senzora (je síce pravda že funguje dobre) a stieračov používam "tekuté stierače". To je geniálna vec. Kto nepozná, vrele odporúčam.
Používateľov profilový obrázok
petel99
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 08 Júl 2014, 09:13
Auto: Iná značka
Bydlisko: Zahraničie
Bydlisko alt: Ruzomberok

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa petel99 »

Ahojte Oplaci,

mam taky vaznejsi zaujem o kupu Insignie, celkovo sa mi pozdava, v nejakych som uz aj sedel ale to som len "smiroval". Teraz som sa rozhodol a pojdem do toho.
Neviem sa ale rozhodnut pre motor, mam brat ten 160k alebo 130k (samozrejme diesel ->) Jazdim prevazne dialnicu a mesacne tak 2000km spravim, niekedy viac niekedy menej, zalezi ci vikendujem doma alebo von ...
teraz mam VW passat 130k PD a som spokojny aj so spotrebou aj so servisom, viem ze insignia je tazsia preto sa pytam na ten motor ...
Mam sa pozerat po automate alebo je nejako viac problemovy? (ja by som bral radsej automat ale zvladnem to aj s manualom) ak mam mat zbytocne problemy tak ho radsej ozeliem.
Vybavu pozeram tie cosmo, niektore maju nastavitelny podvozok, mam to radsej ozeliet? s tymto nemam skusenosti, len viem ze zo starych aut to davali ludia von ...
Na co si este davat pozor pri kupe? nejake nedostatky ktore vidno a treba si na ne davat pozor? na ktore miesta sa pri obhliadke auta treba pozriet? nejake muchy co treba vychytat?
pozeram take normalne kilometre v zahranici, na nove auto nemam takze ratam so zakladnym servisom typu, filtre, oleje, popripade v blizkej dobe rozvody to je jasne ale co vsetko este?
Skuste poradit ... dik moc zatial a verim ze si budeme rozumiet ked tu zakotvim :)
Obrázok
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Sunman »

Petel, Insignia je pomerne bezproblémové auto. Od roku 2009 som odjazdil 2x 160k vo verzii sport hatchback (spolu 350t km) a teraz mám 130k kombik cosmo ale s flexride (20t km).
1/ motor
samozrejme medzi 130k a 160k je podstatný rozdiel. kým u 160k je to totálne v pohode, 130k je svižný medzi 1900÷2500 ot, potom to omdlieva ale pri predbiehaní na rovine to ide. Na D1 do Prahy v tiahlych stupaniach proste plyn na podlahe a nezrýchliš. Na normálne vozenie je to alo stále OK. V porovnaní s tvojim PD130k je to rovnaké. (mal som predtým Passat B5 115k PD, to bolo oveľa horšie, pretože pri 3500ot/m ten motor skončil)
Prečom som šiel do 130k? pretože som chcel v každom prípade chip od BSR, ktorý pri všetkých troch mutáciách tohto motora má výsledok 192k. bohužiaľ, zatiaľ len pre motory 2008÷2012. Na MY14 nemajú zatiaľ komunikáciu s RJ.
U 130k pri opatrnej jazde urobíš spotrebu 5,8 v podstate v pohode, u 160k sa mi to nikdy normálne nepodarilo - 6,2 sa dalo.
Že je to ťažké auto - to sú také kecy. Problém nie je s ťažkým autom, ale s dlhou prevodovkou, kedy v podstate na 6-ku má auto 1900ot až pri 130km/h, takže mimo diaľnice s motorom 130k dosť problém.

2/ cosmo výbava - je takmer k ničomu. hľadaj radšej sport
cosmo má dvojzonovú klimu, elektrickú ručnú brzdu, polokožené tuctové sedačky, čelné sklo termoreflex, staršie ročníky u kombi elektrické dvere a toť vsjo.
sport má sice jednozonovú klimu ale flexride a znížený podvozok s brzdami 17" (flexride je frajerina ale brzdy sú citeľný rozdiel), sedačky sport s vynikajúcim bočným vedením a predlženým sedákom (mám problémy s chrbticou, odvtedy čo jazdím v tomto tak som OK), mne osobne viac sedí klasická ručná brzda.
Cosmo som teraz kupoval kvôli možnosti voľby 130k motora ale priplatil som si flexride a sedačky.
samozrejme vyberaj auto s bi-xenonmi, ak trochu jazdíš aj v noci, to je najlepšia vec na Insignii.

3/ poruchy
na oboch sportoch som mal nejaké poruchy ale žiadne sa neopakovali. Nie je načo si dávať pozor, možno
- vrzganie stredovej konzoly, tak vyberaj tú čo vrže menej
- dobre vyskúšaj klímu. U oplov býva často poškodená od kamienkov za prednou maskou
- možno ako opakujúce sa problémy (pretože máme vo firme viacero insignií) by sa dalo zaradiť hlučné ložisko zadného náboja.
Používateľov profilový obrázok
petel99
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 08 Júl 2014, 09:13
Auto: Iná značka
Bydlisko: Zahraničie
Bydlisko alt: Ruzomberok

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa petel99 »

super, dakujem za vycerpavajucu odpoved, ked sa niekto pripise tak budem rad, samozrejme vyberam len auto s xenonmi a pozeram po sport vybavach a skor vacsich kolesach takze by som sa trafil, presne preto som sa pytal na motor ... dakujem a idem hladat dalej auticka po bazaroch ... este som dost staznosti cital o multimedialnom radiu s navigaciou, oplati sa to vyhladavat alebo radsej od toho ruky prec, viac ludi sa stazovalo ako to hodnotilo pozitivne ... navigaciu vyuzivam pomerne casto ale viem si pomoct telefonom ... skor ma zaujma moznost prehrat DVD+MP3 alebo ci to ma aspon usb vstup, popripade ako je to s pripojenim roznych modulov? v passaku mam cuvaciu kameru, HF a na dost vela DVD mam ponapalovane MP3, to sa da poriesit nejakym USB ale ak to nieje priamo vo vybave tak sa k tomu dokupit nejake to "prislusenstvo"?
diky za rady
Obrázok
Sunman
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 22 Mar 2014, 10:21
Auto: Insignia

Re: Kúpa insignia

Príspevok od používateľa Sunman »

1/ to, o čom sa píše v súvislosti so systémom Infotainment platí pre MY14, t.j. systém Intellink. Systém nespĺňa to, čo sľuboval a o čom sa písalo v recenziách (aplikácie, prehrávanie vídeí - neviem načo to komu v aute je, občasné zamrzanie systému, atd atd).
Ty budeš kupovať staršie auto, takže tam tieto problémy nie sú.

2/ mal som infotainment 300 a 400, teraz mám i700.
s prehrávaním hudobných médií formátu MP3, CD nie je problém. všetky rádiá majú dobre funkčnú CD mechaniku, CD300 a 400 majú ešte analogový vstup pre externý zdroj cez jack 3mm. Výnimkou môže byť typ CD média, treba pozrieť v návode - napr. u Vectry sú funkčné média CD-R ale nie CD+R a pod. U Insignie som to nikdy neštudoval, moje média fungovali všetky.
USB, resp. BT bolo u CD400 za príplatok, takže v auťe môže a nemusí byť. CD400 je dostatočné rádio, so všetkými funkciami ktoré je potrebné v aute mať (RDS, TP, radiotext, predvoľby, zoznam dostupných rádiostaníc)

i700 v MY14 má CD/MP3 + 2xUSB + BT + SD karta.
DVD nečíta (okrem súborov pre navigáciu) asi žiaden infotainment opla

3/ navigácia
tradične nepoužiteľná na normálne použitie, Navigácia OPEL je frajerina a nie pomôcka, navyše nové mapy sú vydávané zriedka a stoja majland.
Ak využívaš aktívne navigáciu (ja každý deň) tak podľa mňa jedine externá navigácia. Mám na to 1000 dôvodov.
Jediná výhoda zabudovanej navigácie je zabudovaná anténa pre TMC, na druhej strane v SK funguje TMC aj tak len s Garminom. Netuším aké predplatenia služby TMC sú k dispozícii u Opla pre iné krajiny (ČR, AT, DE sú zdarma, ale FR, UK, BNL, PL a pod sú platené a napr. Garmin má celú europu predplatenú)

4/ kolesá
u výbavy Sport a Cosmo je štandard 245/45R18
zimné som používal 225/45R17, vyzerali dobre aj auto na nich sedelo dobre

5/ asistenty
do MY13 boli k dispozícii u Insignie tieto asistenty za príplatok:
- predné a zadné senzory so zobrazením na displeji od MY12. tieto sa predávali v sade s xenonmi, kto trochu rozmýšľal tak ich tam má lebo v sade boli vlastne zadarmo
- rozšírený parkovací asistent s navádzaním pre zaparkovanie
- OpelEye, ktorý u MY09 čítal značky s obmedzením rýchlosti a zákazy predbiehania od MY12 aj meral odstup v sekundách od auta idúceho vpredu. Súčasťou je tiež stráženie vybočenia z pruhu pomocou kamery ale musia byť slušne čitateľné vodiace pruhy na ceste. Funkčnosť celého systému je veľmi nespoľahlivá a je viacmenej k ničomu
- automatické prepínaniediaľkových svetiel je bez príplatku - funguje tak nijak, hlavne z principu funkcie nemôže stlmiť svetlá ak sa blíži auto zpoza kopca alebo zatáčky a tak vždy oslníš protiidúce auto

facelift MY14 priniesol nové pakety za príplatok
- adaptívny tempomat s radarom
- stráženie bočných uhlov signalizáciou v bočných zrkadlách
- stráženie uhlov pri cúvaní z parkoviska
- zadná kamera
- rozšírené funkcie OpelEye, ktoré konečne aj fungujú
- zabránenie čelnej zrážky

pripojenie nejakej externej kamery do systému infotainment nehrozí.
Napísať odpoveď

Návrat na "OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - VŠEOBECNE"