chiptuning - prakticke otazky

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
bizzy
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1091
Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
Auto: Astra J
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa bizzy »

no keby mi to typek ladil a hral sa s tym asi by som mu auto dal nech to aspon trosku dvihne, ale ked tam chce drbnut len tak hocico tak bude stock :P
Astra J 1.4 Turbo Cosmo
Obrázok LPG
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa dikard »

daj vedeit ako to dopadlo ;)
plus plus korea :D
Milans
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
Auto: Astra H
Bydlisko: BN/TN

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Milans »

Pre tento motor by vraj prírastok 40 koní nemal byť vôbec problém. Jeden známy dal Astru J HB 1,4 103 kw na skúšku chlapíkovi, ktorý sa venuje športovému zvyšovaniu výkonu, ten sa s tým pohral a vraj to ide.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Kajo »

Načo potom Opel vyrába 180 koňovú 1.6ku?
Veď stačí upraviť soft 1,4ky, aké jednoduché :)
Rozdielov medzi 1.4 a 1.6 je na 100% viac ako len soft a objem.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa dikard »

tak tak Kajo :thumbup:
plus plus korea :D
Používateľov profilový obrázok
bizzy
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1091
Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
Auto: Astra J
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa bizzy »

ale tú 1.6 môžeš dať na 169kw (230koni)...
Astra J 1.4 Turbo Cosmo
Obrázok LPG
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Kajo »

To si radšej kúpim poctivú V6ku, ako trápiť beztak veľmi namáhaný agregát.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
bizzy
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1091
Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
Auto: Astra J
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa bizzy »

nejdem robiť mudreho, ale toto je čisto obchodny kec, alebo je to do určitej miery pravda? To len citujem z jednej spolocnosti ktora sa venuje chipu...

Chiptuning je spôsob, ako zvýšiť výkon motora pomocou softvérovej úpravy jeho riadiacej jednotky. Každý moderný automobil je vybavený motorovou riadiacou jednotkou ECU, ktorá ovplyvňuje celkový chod a charakteristiku motora. Pri samotnej výrobe nie je možné určiť, za akých podmienok bude konkrétne vozidlo prevádzkované. Štandardné programy musia preto brať do úvahy mnoho aspektov, ako sú rôzne extrémne či klimatické podmienky, rozdielna kvalita paliva a pod. Z toho vyplýva, že celkový potenciál motora je využitý iba na cca 60% (toto číslo je overené rokmi našej praxe). U nás vyvíjame vlastný software, ktorý vychádza z originálnych dát riadiacej jednotky ECU, ale je optimalizovaný na lepšie využitie výkonovej charakteristiky motora. Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby bez vplyvu na životnosť motora.


Pri chiptuningu sa v žiadnom prípade sa nejedná o tzv. "nadupanie" motora, ako je to napríklad u pretekárskych motorov. Preprogramovaním sú iba využité skryté rezervy motora a zoptimalizovaný priebeh jednotlivých veličín. Keď berieme ohľad na to, že opotrebenie motora je závislé na počte pracovných cyklov (otáčok), dôjdeme k záveru, že nie je nutné tak často podraďovať na nižší rýchlostný stupeň a životnosť motora sa tým naopak zvýšuje.
Astra J 1.4 Turbo Cosmo
Obrázok LPG
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa macil »

Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby...


Automobilové koncerny vkladajú do vývoja a zvyšovania účinnosti spaľovacích motorov nehorázne miliardy a pritom je to také jednoduché. :ojoooj: :neviem:
:mrgreen:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
bizzy
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1091
Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
Auto: Astra J
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa bizzy »

no keď to nevedia naladiť, musia prísť na Slovensko a týpci imto ukážu :lol:
Astra J 1.4 Turbo Cosmo
Obrázok LPG
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa lubo22 »

a urobia to za pockanim.
pridem asi s V3s nacipovat lebo ked ju nalozime nechce tahat a dufam ze sptreba poojde dole
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa dikard »

no na PV3S to pojde sak to je delo :D
jaaaaj tieto veci co pisu take spolocnosti zial predavaju a neskuseny clovek im lahko podlahne(mozno aj ja pred par rokmi)
zial :(
plus plus korea :D
Milans
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
Auto: Astra H
Bydlisko: BN/TN

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Milans »

Jedna otázočka, možno od veci. Je možné softvérovou úpravou ( chip ) dosiahnuť lepšiu akceleráciu, drive - ťah motora ( 1,4T 103 kw ) na 4. a 5. prevodom stupni bez potreby ďalšieho zaťažovania motora zvyšovaním jeho výkonu ? Tento motor je dosť živý na 1., 2. a 3. prevode. Na 4. a 5. prevode je to horšie, to lepšie zrýchlenie mi tam nejak chýba.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa dikard »

netreba zabudat ze pri tych dalsich prevodoch ako je 4 a 5 je uz iny prevod takze zrychlenie nemôze byt take ako pri prvyych 3och
ked by sa to na chipovalo tak urcite budes zas citit viac tie prve 3prevody a tie dalsie to mozno len posunie okusok
pravda chip ked sa robi tak sa snazia dosiahnut co najlepsi vykon v spodnych otackach a tym zlepsit spotrebu(v zavislosti od tazkej nohy)
takze prevodove stupne 4 a 5 budu lepsie tahat v nizsich otackach(nie horibilne ale o nieco lepsie)
tot môj nazor a ciastocne aj skusenost s chipovanim
plus plus korea :D
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Kajo »

Nerozumiem otázke Milans.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Milans
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
Auto: Astra H
Bydlisko: BN/TN

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Milans »

Ahoj. Niektorí z vás tu neodporúčajú zvyšovať továrenský výkon 103 kw. Preto moja otázka smerovala, či je nejaký spôsob ako zvýšiť ťah, zrýchlenie motora na 4. a 5. prevodovom stupni formou softvérovej úpravy bez toho, aby došlo k zvyšovaniu výkonu motora naladeného už z výroby. Chcel by som dosiahnuť lepšiu akceleráciu na uvedených stupňoch bez ďalšieho zaťažovania motora, t.j. zvyšovania jeho výkonu. Lepšie to už asi neviem vysvetliť.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36817
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa macil »

Áno, zvýšením plniaceho tlaku pri daných otáčkach, tým dôjde k zvýšeniu krútiaceho momentu a v konečnom dôsledku aj zvýšeniu výkonu. Výkon úzko súvisí s momentom a otáčkami, ba priam, je to ich súčin. :)
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Milans
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
Auto: Astra H
Bydlisko: BN/TN

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Milans »

Takže každá takáto úprava kladie v konečnom dôsledku zvýšené nároky na motor ?

Doplním otázku. Je teda možný nejaký pôsob, ktorý bude k motoru tzv. priateľský, t.j. ktorý oproti továrenskému nastaveniu minimálne zaťaží motor ? Ide o pomer maximálnej účinnosti na jednej strane a minimálneho zaťaženia motora na druhej.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa Kajo »

Ale áno.
Ľahkobežné oleje, energy saver pneu s vysokým tlakom, čistý vzduchový filter - proste minimalizovať odpory.
A kvalitné palivo.
Ak sa však bavíme o tom, že do motora sa natlačí viac paliva a kyslíka, vždy to viac zaťaží mechanické časti motora.
A nemá to žiaden zmysel, kto chce jazdiť rýchlo a dynamicky, má dnes možnosť kúpiť si staršie silnejšie auto a je to bez rizík.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Re: chiptuning - prakticke otazky

Príspevok od používateľa dikard »

Kajo preco starsie? ved aj nove auta su silne a rychle, ci ? netvrdim ze za priatelnu sumu ale vseobecne ;)
plus plus korea :D
Napísať odpoveď

Návrat na "TUNING a STYLING - VŠEOBECNE"