Stránka 1 z 1

ojnica, kluka 1.8i vs. 1.6 i

PoslaťNapísal: 16 Máj 2008, 11:52
od Tommyxxx1
zdravim vsetkych, potreboval by som info ci bude pacovat kluka z 1.6i na 1,8 i, mam problem s ojnicou rozbije mi stale nove ojnicove loziska. neviem si rady

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 13:05
od Kimi
... hm tak toto som nikdy neštudoval podrobne, ale myslím si že nebude pasovať...
... ale neber to ako 100% info, skúsim zistiť

Re: ojnica, kluka 1.8i vs. 1.6 i

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 18:41
od mirrco
Ake mas cislo motora?
Ak mas ako som mal ja C16LZ je to smallblock urcite pasovat nebude pretoze ten motor je kratsi a tensi...
Ak mas 16SH ten sa mi zda ze bol jediny big block aj to som si neni isty ale viem ze sa da s toho motora dostat slusny vykon.
ALe SH mali vysoke kompresie je teda mozne ze ak tam das dlhsi stroker bude kompresia este vyssia, cim budes musiet tankovat viac oktanovy benzin aby ti nedetonoval benzin pred tym ako nastane iskra...
Ale ak chces tak toz vysit objem mal by si tam dat aj kratsie kratsie piesty aby si mal kompresiu do max 10 potom riskujes zivotnost motora.
Ale neviem ale na youtube som videl 16SH motory a zdali sa mi byt pri roznych upravach sania a vstrekovania totozne so vsetkimi bigblock blokmi.

Ja by tebou tak ak mas teda ten 16SH to je karburator, nahod tam vasiu klapku zvacsi vsetky trubice sania pretoze vykon sa odvozduje podla vzorca P=F*S pri ocm F je sila tlaciaca vzduchu , alebo na kazdy valec Weber DCOE 45 ale tie su pekne drahe :(

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 18:46
od macil
Myslím, že Tommy nechce nič iné, len opraviť svoju 1,8-ku. :roll:

Tommy, napíš kód tvojho motora.

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 19:14
od mirrco
macil píše:Myslím, že Tommy nechce nič iné, len opraviť svoju 1,8-ku. :roll:

Tommy, napíš kód tvojho motora.


Moze byt :)ALe najprv musime zistit ci ma 1.6 alebo 1.8 :D:D:D
Ja som myslel ze ma 1.6, ale neviem ak ma 1.8 a da tam mensi hriadel z toho 16SH strati kompresiu, ten by mal byt kratsi a kedze pisty asi ponecha z 1.8 tak napr z 9.5 bude mozno aj 8 a to sa prejavy na spotrebe...
Ale clekovo som pozeral tie kluvky stoja okolo 3000kc - autokely
Ak by skusil tak kupit nejaky prehnili stary opel bez papierov s funkcnym motorom,podobny tvojmu, alebo nefungcny ale mechanicky v poriadku, elektriku by si si prehodil

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 19:21
od macil
Mám ti spraviť významový výklad slovného spojenia "...bude pacovat kluka z 1.6i na 1,8 i...?" Z toho je jasné, že chce dať do 1.8-ky kľuku z 1.6-ky. Aj keby to bolo myslené naopak, tak je to Tomikov problém a vlastne je to jedno. Niektoré sú totožné. :wink:

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 19:27
od Kimi
do 1.8i dáš kluku z 16N a 16SH

PoslaťNapísal: 17 Máj 2008, 19:28
od mirrco
Aha jasne :D staci porozmyslat :D keby sa to stalo mne bal by som sa to pravit, myslim tym ze kolko casu by som nad tym stravil, a vi by to bolo 100% riesenie, ci by sa zas nieco ine nepototo a tak..
Radsej dolozim 2000sk a to sa da kupi volaky stary kadet alebo co za 5000 som videl mnozstvo inzeratov :)
No uz by tommyxxx1 mohol napisat ze aky ma kod motora :D:D:D
Takto nic nevyriesime

re tommy

PoslaťNapísal: 20 Máj 2008, 12:35
od Tommyxxx1
zdravim rozobral som 1,6i aj 1,6d a okrem hlavy je vsetko rovnake jak na 1,8i, typ motora mojej 1,8i je C18NE

PoslaťNapísal: 20 Máj 2008, 17:44
od macil
Takže kľuka by mala byť identická s motormi C18NT, 18SE, 18E, 16SH, 16S a 16N.
Tak praví ECP.

PoslaťNapísal: 20 Máj 2008, 21:43
od mirrco
Tak to je zaujimave ze 1.6D ma rovnaku klukovku ako 1.6N :lol:
Ale ono tam staci aby klukovka mala posunute o 1,5mm dalej od stredu zachyty na ojnicie a piest ide 3mm vyssie cim sa kompresia moze aj zdvojnasobit.
Inac ak je to vsetko rovnake aj dlzka ojnic a piesty tak ked moje auto prestane fungovat spravim pokus, zbrusim hlavu a natankujem diesel :lol:
Ja som mal pred tym C16LZ a rovnake nebolo nic, ale zase sa mi to zdalo byt rovnake z typmi 13NE a odrody 1.3
Ved opel robil len 2 motory a to BIG a SMALL block a BIG block bol aj diesel tak tiez som aml raz taky nazor ze je to vsetko rovnake.
Ja by tebou vymenim aj tu ojnicu, mozno v nej je chyba a je tam priestor medzi tym polkruhovym loziskom a ojnocou alebo tam kde je to zachytene na klukovke...ono ale maly priestor tam moze byt ale vyplneny olejom tak skontroluj ci nie je upchata ta dierka s kade sa tam olej tlaci.
A prajem vela stastia 8)

PoslaťNapísal: 20 Máj 2008, 21:54
od macil
Pre dízel je iná kľuka ako pre benzín. Neviem v čom je rozdiel ale v čísle určite.

PoslaťNapísal: 25 Máj 2008, 16:01
od mirrco
No co ako priatelia?Nieco nove?

PoslaťNapísal: 26 Máj 2008, 18:23
od Tommyxxx1
blok motora som dal aj s klukou z vectri a hlavu povodnu uz to slape, len jeden problem mam taky ako predtym, pri jednotke a dvojke ked sa normalne pomalicky pohynam mi to zacne skakat, pokial pridam tomu riadne bez problemou ale to mozem kupovat nove gumy, jeden chlapim mi vravel ze klapku na sani treba vycistit tak neviem, sviecky som dal nove

PoslaťNapísal: 26 Máj 2008, 21:53
od mirrco
pocuj a nerobi ti to este ze ked ides normlane na 5 stupni ale nepridavas, ale drzis konstantnu rychlost tak to obcas tak akoby kopne?

PoslaťNapísal: 26 Máj 2008, 22:13
od Tommyxxx1
no hej tak nejak to robi ale na patke to nepocitit velmi iba v jednotke a dvojke a to velmi

PoslaťNapísal: 27 Máj 2008, 12:03
od mirrco
Viac ludi malo z tymto problemy co mali c16NZ,LZ,E atd...lebo ta riadiacka je rovnaka..
olko oktanovy benzin tankujes? 95 by sa mala,
Ked otvoris kapotu na lavo hore je taka akoby pripojka, je to v skutocnosti prepinac RON95 a RON91,tak skus ho odpojit a otocit a vyskusaj sa odviezt.
Pootm vedal tiez v lavo hore je taky vacsi konektor, neviem ktore sa tam amju spojit ale len dva piny su tam z 10tich.tak tie spoj otoc klucik a pozeraj niekde by ti mala ziaroveck zacat vyblikavat chyby...
Tie chyby treba opravit a potom ich vynazat tak ze odpojis autobaterku na minutu(mne stacilo 2 sekundy) -s tym ze tie 2 piny v tom konektore mas stale spojene.Potom pripoj baterku a pozri ke chyby sa nasli...
malo vyblikat len 12 a to tak ze 1 blik a pootm 2bliky a dlha medzera to znamena 12, tieto kody sa opakuju vzdy 3x...
A tak isto je ten kod 12 na konci, teda ti to bude stale blikat 12 je to ok...
Nastartuj motor a chod sa odviezt a pozri chyby, mne to vzdy blikalo ze rich zmes to je asi kod 42 ale to koli tomu ze lamda sonda bola nefungcna-prepalena...
potom ak odstanis vsetky chyby zase zresetuj RJ tym ze odpojis baterku a mas tam spojene tie piny a je to...
Pretozen apr ak odpojis za behu motora regulator volnobehu RJ zapise chybu a prestane ho vobec pouzivat, pracuje v v rezime bez pouzivania volnobeznej klapky..nieco ako nudzovy rezim akurat budes mat stale vyssi volnobeh...je ot koli tomu zek ed sa ti nieco potento na dialnici v inom state aby si dosiel domov..mozno keby odpojis aj ine veci este by to bolo schopne fungovat a vsak na ukor efektivnosti motora.
Mne to co robilo tebe robilo tiez, ale ja som toho spravil strasne vela nviem cim to uz bolo, precistil som a poroztahoval vela kontaktov,co tam boli tie pripojky pocistil som ich, vyradil som aj EGR ventil ten nefungoval spravne a aj tak som v navodoch na tu nasiel ze je to blbost...
Ono ot co robi tebe neivem c je to isto tym ale sa mi zda ze to prestalo ked som precistoval kontakty na snimaci klapky-to je taky potenciometer...a on sa zvykne casom vydrat a preto to mozno cuka v nizzisch otackach ked mas pedal v nizzsej uvrati...
TEnto problem som mal teraz vo vahe vzduchu tam to bolo uz vydrate uplne tak som ten bezec trosku ohol a posunul o 1mm blizzsie a zatim to facha.