Strana 1 z 4

manta s motorom omega 3.0

Napísané: 13 Feb 2012, 18:37
od používateľa mantaGTE
Pekný podvecer kazdému.
Ak som to prehliadol tak sa ospravedlnujem no takú temu som nenasiel...
Ide mi o prestavbu mojej manty ,chcem tam napchat samozrejme ak to pojde motor z omegy 3,0 s prevodovkou .Co Vy na to? Vyjadrite sa prosím,je to zrealizovatelné alebo nie?? 2Liter 16V som uz videl v mante aj ascone ale V6 3liter este nie iba tie radové 3 a 4litre dual ram... :?:

Napísané: 13 Feb 2012, 20:09
od používateľa Kajo
http://www.youtube.com/watch?v=KT7wOp8CvPo

Ale podľa mňa je to spojené s úpravami prednej nápravy, ten motor je ťažký jak sviňa, odhadujem to na 250 kg bez prevodovky.

Napísané: 13 Feb 2012, 20:42
od používateľa Manta
prednu napravu netreba prerabat, ta sa nechava original len su dva sposoby ako ulozit 3liter do manty na napravu. prvy sposob ze sa prerobia uchyti a motor sa posunie viac dopredu a tympadom chladic musi ist pod prednu masku a druhy sposob je ze sa polozi na povodne uchyty motora ale musi sa rozsirit tunel nakolko motor pojde hlbsie dovnutra, kazdopadne je to dost prace a prerabania a upravenia takze si rozmysli velmi dobre ci to naozaj chces.

Napísané: 14 Feb 2012, 06:30
od používateľa mantaGTE
No a ak sa nemýlim tak kompletná kabeláz?vsak?No a ak posuniem motor dopredu tak asi kolko musím posúvat? cirka..Ide mi vlastne oto ze sériový výkon 3litra je uz uspokojúci a hlavne mi ide o ten nezamenitelný zvuk.No uvidím ale dobre by bolo nájst jednu omegu bez papierov z okolia trebisova..Ale premýslam ze si budem musiet kúpit aj defektný motor s prevodovkou z ktorej vymontujem vsetko aby ostal blok motora a blok prevodovky aby sa to dalo lahsie dopasovat..No istotne by to bolo super keby ze sa to podarí mozno prvá v6 manta na slovensku :P

Napísané: 14 Feb 2012, 09:54
od používateľa Manta
prva 6valcova manta na SK urcite nebude tomu ver lebo uz existuju ale bude len dalsia v poradi. To kolko pojde motor dopredu zistis az ked si odmerias originalne ulozenie a dlzku motora aby sa ti zmestil pred kurenie ale pocitaj ze pojde minimalne potial pokial mas chladic a samozrejme tam musis dat aj chladic zo 6valca, silnejsie predne a zadne brzdy aby si to ubrzdil, potiahnut elektriku, vymenit budiky v palubovke. Este tam mozes dat aj 8valec to by bolo ovela lepsie a ten zvuk je paradny a to by bola urcite prva manta na SK potom :-)...zabral by menej miesta na dlzku lebo je to V-motor. Mozes tam dat aj 6valec z bavoraku aj to som uz videl to je tiez zaujimava kombinacia a mozno lahsie zohnatelne.

Napísané: 14 Feb 2012, 10:41
od používateľa Kajo
Ivan, ale on tam chce dať V6ku z Omegy B!
Tá je krátka.

Napísané: 14 Feb 2012, 11:44
od používateľa Manta
Kajo napísal:Ivan, ale on tam chce dať V6ku z Omegy B!
Tá je krátka.


mas pravdu, to som si nevsimol a na Sk V6 este nie je ale uz som ju videl v Mante len neviem kde ale bolo to na nejakom fore asi nemeckom.

Napísané: 14 Feb 2012, 13:45
od používateľa ponikel

Napísané: 14 Feb 2012, 16:56
od používateľa mantaGTE
pane boze!tak taký 12 valec ani neuvazujem to je hovado velké ale výhoda je ze ked odíde pár valcov tak mi este ostane dost :)
Nie fakt to je uz moc ale ostanem pri 6valci ,sice som aj nasiel na autobaz.....(nepísem reklamu)jednu vectru v nitre s 300ps c20let bez papierov co ma láka ale som tej mienky ze vystavit z 4valca tolko uz je vela a to je nepriamoúmerné so zivotnostou no a v neposlednom rade 2000eur a ako este to auto dovlácim ku mne domov???Radsej za tie peniaze kúpit 3liter omega a mám sérivý motor s vysokým a hlavne dostacujúcim výkonom..Teda toto je moja teória...Prípadne ak niekto vie na predaj hoci aj havarovanú omegu v okolí rád si pokecám otom.Dakujem za rady.Inác struny by asi boli vhodnejsie prehodit z omegy do manty(prednej nápravy)vsak?alebo postacujú aj originály?

Napísané: 16 Feb 2012, 20:53
od používateľa kgracing
v6 mantu spravili madari aj predavaju....sanie treba prerobyt alebo z 2,5-ky lebo 3-kove su zevraj prilis vysoke....ale ja by som nedal tu v6ku.....haklive motory,hlavy tam odchadzaju....hned aj rozvody mas 2krat dohc----4 vacky....a nema to az taky vykon....do manty patri radovy motor....ci uz 12 alebo 24v to je jedno....
aj prevodovka je problemom na ten motor,sam som to chcel zrealizovat v6 mantu...mal som aj motor....ale radsej som potom predal ten motor a dal r6-ku, 3,0 12v... ale sanie z 2,6-ky dual ram....

Napísané: 17 Feb 2012, 14:08
od používateľa mantaGTE
Hmm tak toto co si teraz napísal stojí za premýslanie (a to dlhé premýslanie!!)V6 tky majú tolko problémov s hlavou?Tak ak je to naozaj tak ,tak neviem....Musím sa nejak podozvedat od madarov ako to s tou mantou dopadlo,dovtedy radsej nerobím nic..Dik za odpoved.

Napísané: 17 Feb 2012, 18:24
od používateľa kadettc
Mozno by stacila aj 2,6 dual ram
Ked by si nieco potreboval,tak ti predam nieco z mojej.
http://www.youtube.com/watch?v=urEBLJznDpo

Napísané: 18 Feb 2012, 14:10
od používateľa dulo
až toľko problémov tam nie je pri V6, mám už tretiu :wink:

Napísané: 21 Feb 2012, 22:16
od používateľa mantaGTE
mna by konkrétne zaujímala tá x30xe si s ním spokojný?? :roll:

Napísané: 22 Feb 2012, 11:22
od používateľa Manta
x30xe je dobry motor mal som ho v omege len nesmies zanedbat pravidelnu vymenu rozvodov lebo sa ti to vypomsti v podobe roztrhnutia remena a devastacnych zraneni pre motor co je dost nakladne na opravu a hlavne tam nedavaj plyn lebo sa akosi moc nemusia. Samozrejme je haklivejsi ako klasicke radove 6valce od oplu ale ak sa on budes starat tak ti bude sluzit.

Napísané: 22 Feb 2012, 17:16
od používateľa mantaGTE
Tak toto ma teraz potesilo..Ale neviem nájst ani za boha ziadnu omegu z okolia trebisova :evil: .Iba 2,5 litre...Diki za odpoved a ak nájdem adepta pre moju mantu a dám sa do montáze tak sa isto podelím o moje úskalia a aj úspechy :D Dúfam to uvítate...

Napísané: 22 Feb 2012, 19:09
od používateľa kadettc
mantaGTE napísal:Tak toto ma teraz potesilo..Ale neviem nájst ani za boha ziadnu omegu z okolia trebisova :evil: .Iba 2,5 litre...Diki za odpoved a ak nájdem adepta pre moju mantu a dám sa do montáze tak sa isto podelím o moje úskalia a aj úspechy :D Dúfam to uvítate...


Problem bude PREVODOVKA---KARDAN

Napísané: 23 Feb 2012, 17:49
od používateľa mantaGTE
Ono je to iba moja teória ale chcem si nájst motor s prevodovkou a skombinovat ulozenie prevodovky manta s omegou ,kardan plánujem urobit z dvoch kusov zaciatok od prevodovky ostane omega a koniec kardanu manta mám jedného dobrého známeho kto robí s kardanmi a zvarí mi to pekne dokopy.Len ako som písal zatial ziadny vhodný adept.Radový 6valec je tiez dobrý teda som sa pozeral na to tvoje video pekne ste dali tým gumám :) ale ak taký dual ram tak tam je lepsie kúpit celú tvoju mantu pretoze nemám prevodovku ,ani kratsí kardan...Tiez vela roboty..A zvlást kupovat motor,prevodovku,kardan atd stojí vela eciek...Keby ze kupovat tak iba celé auto.

Napísané: 25 Feb 2012, 21:49
od používateľa MGTE
Mám presne to čo chceš robiť Ty. Opel Manta 3,0 i, radový 6 valec

Napísané: 26 Feb 2012, 13:36
od používateľa mantaGTE
Nepísem to v zlom ale nemás...3.0 V6 Je to co ja chcem ale ak más na predaj tak mozno na náhradné diely...