Akurat pozeram
http://www.kadett.cz/technika/motory.htm Su tam zaujimave veci
Kimi:A to na 18E treba fakt tankovat 98?
Aha uz viem preco moderne motory maju mensie spotrebu:
lebo jazdia na 98 a maju najnovsie oleje...inac je to asi to iste alebo skor len setria materialom a skor sa to poserie ako vydrzi ked tam nadrbu tolko elektorniky.Uz to vidim ked bude doba ze volant bude riadeny elektrikov to bude fajn ked sa odpoji kablik alebo zlyhja RD a zabije sa cela rodina...
ad 1/ nemusíš tam dávať 98 benzín, dnešná 95 spĺňa kvalitu a normy 98-ky s pred dvadsiatich rokov, ja osobne tankujem V- power 95 na Shell PD
ad 2/ čo z tej knihy chceš naštudovať ?
Ze ak sa neico pokazi alebo budem potrebovat pomoc pri vymene nejakeho ND tak tam to ais bude.Zohnal so mejdnu prirucku na torrentoch ale je dost stara ale nieoc sa zide ej tam aj 18E a 16NZ aj 20NE niekto mal.
... neviem čo si tam doteraz mal , ale na nalievacom viečku by si mal mať špecifikáciu oleja určeného pre tvojho Rekord-a
... môj tip s ktorým by si asi nič nepokazil je určite polosyntetický olej 10W - 40
Naposledy sa tam nalieval mineral 15W40 ale nejaký lacný už po pol roku začal byť hlučnejší motor. Na jar ma čaká výmena oleja a chcem najlepšie pre ten motor, predsa neni to nové auto tak neviem aký tam má ísť
to nie je len o tom že 10w40 alebo 15w40 to je len viskozita oleja, vyber si podľa špecifikácie API, na viečku by si mal mať napísané že SF/CC alebo dačo podobné, čiže to je minimálna špecifikácia čo olej musí spĺňať, lacné 15W40 majú väčšinou označenie SF lepšie potom SJ alebo SL, tak podľa toho vyber
Neni tam nič napísané preto neviem, čo sa stane ak tam nalejem ten 10W40 ? Shell API SL, to je polosyntetický a doteraz tam bol minerálny, je to lepšie ? alebo čo je lepšie pre starý motor 2.0 injector benzin ?
Viktor : súhasím s tebou, špecifikácia je v tomto najpodstatnejšia, preto som písal , aby sa pozrel na vičku,my to tam máme napísané , bohužial náš kolega nie...
rekordman : oleje by sa meniť nemali, ale ak sa ti nezdá ten minerálny olej, tak ho vymeň za polosyntetiku, snáď s tým jeden krát nič nepokazíš, prípadne motor prepláchni a potom daj polosyntetiku
... ja osobne som mal pocit že pre moju 1.8-ku lepšie sedel Castrol, motor bol pocitovo kľudnejší na rozdiel od terajšieho Titanu
... názor na minerál a polosyntetiku som ti písal , ja by som to ešte skúsil s tou polosyntetikou
Hlavne aby mal ten olej minimalnu smesifikaciu API - SG a teda aby to bola aj pravda, lepsie ak das SL polosyntetiku, tie sa daju kupit za dobry peniaz koli velkemu dopytu.
ked tam das mineral castrol API-SD tak to nebude dobre, ak tam das magnatec API-SM tak to bude dobre, rozdiel je v cene, a tak 10W40 jemne lizali limity v tohotorocnej zimy, alebo 5W40
rekordman píše:Aky olej mám dať do mojho Opel Rekord E1 2.0 ? dakujem
10W-40,máš origo berlinu E1?od kial si?mám tiež E1 berlina 2,0 bau jahr 1982,práve je pred renováciou ale teraz robíme na ascone B coupé,chce to nejaký ten čas eštea bude pekný youngtimer na svete,rozhodne tam nelej 5w-éčko.to je olej pre nové motory.
Opel Rekord E2 2,3 D, Rekord E1 2,0Berlina,kadett cabrio GSI=už minulosť
Píšem trochu neskôr ale predsa heh, áno mám Opel Rekord E1 2.0E Berlina, mal som aj viac kusom teraz mám dve, jedno komplet zrenovovane krásne, som z okolia Levíc a ty ?