Zdravim vas vsetkych , Som vlastnikom Calibry 2.0 16V z roku 94 je to ta 110KW verzia, opíšem vám závady od kúpy , možno to napomôže v riešení problému. Od kúpy to auto nekúrilo skoro vôbec, podotýkam že bola zima , ale zvykol som sa teplo obliecť . Prvé ma napadlo vymeniť termostat čo sa aj stalo , pri vyberaní termostatu boli hadice suché čo mi nedávalo zmysel, termostat sa vymenil a auto šlapalo dalšie 2 mesiace, až teraz z prvými jarnými teplotami začali probémy s motorom , najprv len smrad ktorý vychádzal z motora , najprv som ho prisudzoval spojke, neskôr ale po zohriatí a znova naštartovaní motor kašlal, vynechával a smrdel. dolial som olej , neskôr kvapalinu do chladiacej sústavy, skontroloval sviečky atd... pri výlete na devín a zhruba polhodinovom státí a znova naštartovaní kašlal, nemal výkon a tak som ostal stáť na krajnici . Všimol som si vela vody zhruba pod rozdelovačom a dolial kvapalinu ktorej trocha ubudlo , zhruba po hodine som naštartoval a odišiel po svojich , auto začalo kašlať po zastavení a stání na mieste. Druhý den v servise mi vymenili prasknutú hadicu zhruba pri tom rozdelovaci a poslali ma dom, po zaparkovaní a státí zase kašlanie a smrad a dym z oblasti pri alternátore ako ide malý chladiaci okruh do motora, expanzná nádobka fučí ako parná lokomotíva a neviem či je to dobre , teplomer ukazuje najviac 90 a vždy ked sa rozbehnem tak sa samozrejme zníži , kašlal ale aj pri 60 stupnoch, moj dohad je že je zavzdušnený chlad. systém a neviem či má expanzka fučať alebo nie, ako to má vlastne fungovať a ako odvzdušnovať, vyzerá že tesne pri motore je veelmi velka teplota alebo netlaci vodna pumpa , to by ale vtedy z tej prasknutej hadice netriskala voda...tak to vylucujem, altrernator dobija, z neho dym ist nemoze.. prosim pomozte , chcem to vyriesit cim skor , ale neviem co vymenit ... ci expanzku, pumpu, hadice , tesnenie motora, ...olej vo vode nemam ale je velmi kalna... ak by mi niekto vazne vedel poradit volajte 0905 558 221 , cez weekend to musim spravit, auto ma vpodstate zivi.
Ak ho nakopneš na prvú šupu tak je s elektrikou asi všetko ok, ak ti dymí tak sa ti dostáva olej do spalovacieho priestoru ak ti mizne chladiaca kvapalina tak treba zistiť kam ti mizne, možno treba nadstaviť predzápal alebo ako už bolo povedané tesnenie pod hlavou vymeniť, a už bi som vymenil všetky tesnenia alebo netankovať na Jurki .
na Jurki netankujem a po weekende kedy som odvzdušnoval celý chladiaci systém , chvílu to pracovalo , nikde voda už neuniká, netečie, tlak v hadiciach je dobrý ale znova kuckanie a vynechávanie motora, pondelok idem do servisu ... uvidím
No takze , problem sa zda byt vyrieseny iked riesit na tom aute je este stale vela. Odvzdusnoval som to inak velmi logicky ručne , každú hadicu povoliť pozrieť kolko tečie , doliať rovno do hadice atd...proste sa presvedčiť a zaistiť že ten vzduch proste namá kde by bol... ale to nebol ten problém, pretože po odvzdušnení sa to šklbanie - vynechávanie objavilo zase . dnes som teda neváhal , skočil do auto kelly a objednal jednu z podstatných vecí čo nebolo menených .. a to palivový filter. Nemusím ani spomínať že prístup je velmi krkolomný , je umiestnený pri nádrži smerom k stredu, vyzeralo že nebol menený od výroby.. Bohužial nemám garáž a výmena sa konala na parkovisku pri kuchajde kde mi to vcera zdechlo. Po dlhom montovaní a vyberaní hrdze z očí , pričom sa zastavil aj okoloidúci asociál pri aute a začal do toho kecať sa výmena podarila a calibra sa niekolko hodín testovala - úspečne , iked volnobeh nieje to čo by mal byť , trochu brbloce ale už sa to dá nazvať nekludným volnobehom.. bude toho este asi vela ale dnes som sa presvedčil že aj bezdomovec môže byť skrachovaný mechanik... Pozdravujem Calibristu Michala s modým motorom a dakujem že sa zastavil ked ma videl a povzbudzoval ..
Tak a je to tu znova , po vymene filtra , zriadenia chladiaceho systemu a vsakovakych inych veci je to znova to iste.. je mozne aby toto robili nekvalitné sviečky ? menil som tam sviečky pred mesiacom a dal nové jednokontaktné pritom staré boli dvoj... neviem teraz , možno ten divný predavač ani nevedel čo je sviečka a pichol mi do rúk prvé čo mu v nich pristálo... dnes ma to zase nechalo pri poluse a odtrtkal som sa ledva ledva k tomu istému parkovisku ako včera... nechal som to vychladnúť a potom skúšal ...okrem kolísavého volnobehu a bubnovania výfuku ale nič.... celú tú dobu som to potom testoval prehánal ako blázon , brzdenie motorom, akcelerácia naplno s rôznych otáčok,státie na mieste , vypínanie zapínanie , turovanie na mieste a nič , idem už spať bo nevládzem ... no istý som si že zajtra to spraví znova a budem tam de som bol... vždy sa to stáva za dňa, v noci to beží ako žeravé...už začinam veriť že tá calibra je upír a slnko jej proste nerobí dobre.
JE to vahov vzduchu , problem asi vyrieseny ..... osobne nexe sa mi stym uz piplat , aj ked som asi uz blizko vyriesenia , nasypal som do nej od kupy uz asi 600 EUR a kupil som ju za 1300 EUR ... takze posuvam stafetu a predavam ju za 1000 EUR kto xe ...aj tak som 900 v strate a to ma sere...neva ..treba este tu vahu vzduchu co sa da neoriginal za 100 EUR kupit ale nemam zbytocnych dalsich 100 EUR ... ...http://opel-calibra.autobazar.eu/20i-16v-id1002385.html ... interier som vylepsil )
No...dalsi zaznam...vahu vzduchu som vymenil ale za starsiu...problem bol stale....teda zly volnobeh...tak som dneskaj vycistil krokac a a ejhle...volnobek sice asi 900 ale docela rovny a stály...idem utorok na diagnostiku ku cali055 a uvidim co na to pocitac .... stale si myslim ze je zla...spalovanie este stale nieje vporiadku...a nevie niekto nastavovat predzapal ? alebo aspon poradit ako sa to ma robit...dakujem
co si zistil?? ja mam uz od kupi ten isty problem ale mne to nerobi tak casto,zhruba raz za tyzden niekedy ani to.ja som precistil wdckom atd. tie klapky podtym kritom z sfi napisom.a islo mi to 2tyzne super,a potom som ja somar natankoval V POWER a problemi su spet.ja osobne som uz uvazoval ze to auto podpalim,a potom som zrazil srnku a musel som donho nadrbat dalsich 400euro,takze uz vnom mam tolko prachov ze sa mi ani neoplati predat...
Calibra 2.0i 16v-ex Omega B 2.5-ex Astra Coupe 2.0 Turbo-ex Omega Caravan B 2.0i 16v-ex Frontera A 2.4i lpg-ex Tigra 1.4i 16v-ex Omega Caravan 2.0i 16v-ex Calibra 2.0i 8v lpg-ex Calibra 2.0i 8v-NOW
skusam to nejak urobit sam,nakolko som uz do calibri dal 10krat viac penazi jak som chcel,ale ak sa stym nepodari nic urobit budem muset ist na pc.chcem kupit BMW 740i a calibra pojde do garaze a dam ju komplet dokopi.
Calibra 2.0i 16v-ex Omega B 2.5-ex Astra Coupe 2.0 Turbo-ex Omega Caravan B 2.0i 16v-ex Frontera A 2.4i lpg-ex Tigra 1.4i 16v-ex Omega Caravan 2.0i 16v-ex Calibra 2.0i 8v lpg-ex Calibra 2.0i 8v-NOW
Chalani skuste kuknut cidlo otacok.. kamaratovi robil porblem zalomeny kabel od snimaca a ked ze je tieneneny chytal sumy... raz islo to auto ako blazon, inokedy ho dusilo a neslo do vykonu.. vymenilo sa a uz to taha ako besne...
Drobcek2 - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual Srsen - Opel Corsa A 1,2 Krumplik - Opel Corsa B 1,2 Black Night - Opel Vectra B 1,8 16v Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6