Calibra z EU
Moderátor: buci_vectra
Calibra z EU
Veľmi rád by som "doviezol" OPEL Calibra z Nemecka alebo Rakúska, ale diskusia s autorizovaným slovenským dovozcom ma zahnala totálne do kúta - údajne žiadna Calibra nie je v databáze CoC a teda je dovoz tohoto vozidla nedoporučený, pretože sa mi ho údajne zrejme nepodarí korektne prihlásiť tu na Slovensku. Podľa inej informácie by všetky vozy od 1.1.1996 mali mať globálnu európsku homologizáciu (na výrobnom štítku vozidla by mal byť znak "e../...". Viete mi niekto poradiť, ako to vlastne je? Máte niekto Calibru s tým "e-čkom" na výrobnom štítku? Dosť ma naštvalo, že nemôžem počítať s dovozom vozidiel vyrobených pred r1996 a teraz ma ešte vykrútil dovozca, že ani Calibra z 1997-meho sa doviezť nedá.... Hádam nebudem jazdiť na českých alebo nemeckých značkách??? Vďaka za prípadné podnety.[/b]
akurat dnes som pozeral stranky frontery tak tu nieco prekopcim:
Prijemne citanie
Jde o to jak to chceš přivest? Jestli přitáhnout na podvalníku nebo s tim přijet po vlastních kolech? Já s tim přijel po vlastních. A taky z jaký země? Já to přives z Němec. A kam to chceš dovest? Jestli na Slovensko nebo jako já do ČR. Můžeš dovážet auto max 8 let starý (tj. od data první registrace v zahraničí). Jsou tam taky nějaký vyjímky - jako když to má glogální homologaci tak je jedno jak je to starý... Já jsem se ale vešel do těch osmi let tak jsem to moc neřešil. Je dobrý si to s tim bazarákem (popř. soukromou osobou) o kterýho to kupuješ dohodnout aby s tebou zašel na úřad aby sis vyřídil potřebný papíry - většinou jsou ochotný. Potřebuješ aby to auto mělo platnou technickou. Na úřadě ti vydaj převozní techničák, převozní značky a vyřídíš si povinný ručení (já si to nechal vystavit na 14 dní - dohromady to stálo něco kolem 100 Euro). Tohle s tebou většinou ten bazarák oběhá - jsou fakt vstřícný, ne jak tady . Ještě by si měl dostat od prodávajícího kupní smlouvu, starej techničák a doklad o odhlášení z registru vozidel v zahraničí. Zaplatíš, namontuješ značky a jedeš až domu Na hranicí ode mě nechtěli vidět ani pas - prostě jsem to jen tak profrčel a zamával jim U nás v ČR je potom postup následující: zajedeš si na emise - tam mě to stálo 500 Kč, potom na technickou - asi 1400 Kč (ale musí to být jen tam kde dělaj technickou dovezenejch vozidel - je to třeba nejdřív obvolat). Na technický to bylo v poho - auto bylo v pořádku a ten chlápek nám nechtěl evidentně dělat problémy. Ale taky jsem slyšel, že občas tě vyrazej i s úplnou banalitou. Taky jsem se docela bál - ale jak řikám, já to měl v poho. Potom zajdeš na okresní úřad (nebo co to teď je) příslušnej tvýmu bydlišti - přímo na obor dopravy (jsou tam policemani). Odevzdáš protokoly z emisí a technický + všechny doklady kromě převozního techničáku a povinnýho ručení (aby si s tim mohl zatim jezdit) a podáš si žádost o zařazení vozidla do provozu v ČR, pak si podáš žádost o vydání techničáku a značek myslim - no prostě vyplňoval jsem nějaký tři papíry - voni už ti poraděj. Stálo to všechno asi do 2400 Kč. Byli na mě fakt příjemný až jsem se divil . A bylo to taky rychle vyřízený - asi za 3 dny (ale muselo se na ně tlačit ) Ale co jsem slyšel tak tady bejvaj dost velký problémy a dlouho se čeká a pořád se něco obýhá - já měl kliku No a pak už jen namontuješ značky a brrrmbrrrrmmm
A este:
*PT* Dovoz auta na Slovensko je celkom zabava, ale nie vtedy, ked to robis prvykrat. Ja som svoju Krasavicu /v galerii je pod titulkom Vladova Frontera/ doviezol z Nemecka. Odporucam ku prihlaseniu : 1. Najst auto cez vyhladavace a najlepsie e-mailom si auto pozichrovat s tym, ze Ti predajca zozenie COC-certifikat konformity. Ak Ti predavajuci vyhovie, mas takmer vyhrate. Idealne je, ked Ti ho este pred odjazdom nafaxuje-mas absolutnu istotu, ze sa da auto doma prihlasit. Importeri na Slovensku za COC chcu od 2 do 6 tisic, dokonca maju kontakty na dalsie firmy, ktore z Teba stiahnu kožu. Mne aj kamaratovi to Oplaci v Nemecku vydali gratis. 2. Musis mat kupnu zmluvu /Vertrag/, alebo fakturu /Rechnung/ 3. Technicak /Fahrzeugbrief/ a doklad o odhlaseni auta v Nemecku /Abmeldung/. 4. Tieto doklady musis predlozit Obvodnemu uradu-Odboru dopravy URADNE PRELOZENE, teda s okruhlym razitkom oficialneho prekladatela /niektore okresy sa uspokoja s prekladom COC. 5. Vsetko ostatne Ti vysvetlia /zatial si len asi v polcase/ na spominanom Odbore dopravy. Vela zdaru a dobre nervy !!!
Prijemne citanie
Jde o to jak to chceš přivest? Jestli přitáhnout na podvalníku nebo s tim přijet po vlastních kolech? Já s tim přijel po vlastních. A taky z jaký země? Já to přives z Němec. A kam to chceš dovest? Jestli na Slovensko nebo jako já do ČR. Můžeš dovážet auto max 8 let starý (tj. od data první registrace v zahraničí). Jsou tam taky nějaký vyjímky - jako když to má glogální homologaci tak je jedno jak je to starý... Já jsem se ale vešel do těch osmi let tak jsem to moc neřešil. Je dobrý si to s tim bazarákem (popř. soukromou osobou) o kterýho to kupuješ dohodnout aby s tebou zašel na úřad aby sis vyřídil potřebný papíry - většinou jsou ochotný. Potřebuješ aby to auto mělo platnou technickou. Na úřadě ti vydaj převozní techničák, převozní značky a vyřídíš si povinný ručení (já si to nechal vystavit na 14 dní - dohromady to stálo něco kolem 100 Euro). Tohle s tebou většinou ten bazarák oběhá - jsou fakt vstřícný, ne jak tady . Ještě by si měl dostat od prodávajícího kupní smlouvu, starej techničák a doklad o odhlášení z registru vozidel v zahraničí. Zaplatíš, namontuješ značky a jedeš až domu Na hranicí ode mě nechtěli vidět ani pas - prostě jsem to jen tak profrčel a zamával jim U nás v ČR je potom postup následující: zajedeš si na emise - tam mě to stálo 500 Kč, potom na technickou - asi 1400 Kč (ale musí to být jen tam kde dělaj technickou dovezenejch vozidel - je to třeba nejdřív obvolat). Na technický to bylo v poho - auto bylo v pořádku a ten chlápek nám nechtěl evidentně dělat problémy. Ale taky jsem slyšel, že občas tě vyrazej i s úplnou banalitou. Taky jsem se docela bál - ale jak řikám, já to měl v poho. Potom zajdeš na okresní úřad (nebo co to teď je) příslušnej tvýmu bydlišti - přímo na obor dopravy (jsou tam policemani). Odevzdáš protokoly z emisí a technický + všechny doklady kromě převozního techničáku a povinnýho ručení (aby si s tim mohl zatim jezdit) a podáš si žádost o zařazení vozidla do provozu v ČR, pak si podáš žádost o vydání techničáku a značek myslim - no prostě vyplňoval jsem nějaký tři papíry - voni už ti poraděj. Stálo to všechno asi do 2400 Kč. Byli na mě fakt příjemný až jsem se divil . A bylo to taky rychle vyřízený - asi za 3 dny (ale muselo se na ně tlačit ) Ale co jsem slyšel tak tady bejvaj dost velký problémy a dlouho se čeká a pořád se něco obýhá - já měl kliku No a pak už jen namontuješ značky a brrrmbrrrrmmm
A este:
*PT* Dovoz auta na Slovensko je celkom zabava, ale nie vtedy, ked to robis prvykrat. Ja som svoju Krasavicu /v galerii je pod titulkom Vladova Frontera/ doviezol z Nemecka. Odporucam ku prihlaseniu : 1. Najst auto cez vyhladavace a najlepsie e-mailom si auto pozichrovat s tym, ze Ti predajca zozenie COC-certifikat konformity. Ak Ti predavajuci vyhovie, mas takmer vyhrate. Idealne je, ked Ti ho este pred odjazdom nafaxuje-mas absolutnu istotu, ze sa da auto doma prihlasit. Importeri na Slovensku za COC chcu od 2 do 6 tisic, dokonca maju kontakty na dalsie firmy, ktore z Teba stiahnu kožu. Mne aj kamaratovi to Oplaci v Nemecku vydali gratis. 2. Musis mat kupnu zmluvu /Vertrag/, alebo fakturu /Rechnung/ 3. Technicak /Fahrzeugbrief/ a doklad o odhlaseni auta v Nemecku /Abmeldung/. 4. Tieto doklady musis predlozit Obvodnemu uradu-Odboru dopravy URADNE PRELOZENE, teda s okruhlym razitkom oficialneho prekladatela /niektore okresy sa uspokoja s prekladom COC. 5. Vsetko ostatne Ti vysvetlia /zatial si len asi v polcase/ na spominanom Odbore dopravy. Vela zdaru a dobre nervy !!!
to nie je až tak zlé človeče
Kolo 40 tis. hovoríš? Akože toto je lepšie ako nič. Treba to pochopiť asi tak, že naozaj hodne dobre vyzerajúcu poriešenú Calibru v Nemecku dám 100 tis.. Na Slovensku dám tých istých 1OO za rozbitý krám. O hentú "procedúru" za 40 litrov by som mal vcelku záujem - mohol by ten kámoš niečo k tomu povedať (napísať) - že čo a ako. Ja osobne si isto na vybavovačky čas nájdem. Ak sa nakoniec podarí obohatiť Slovensko o ďalší fajný exemplár, tak by to stálo za to.
až teraz som si všimol...
...Pepo - gratulujem k tomu fešnému kúsku! Presnetakéto niečo mám na mysli - akurát s béžovou kožou.
-
- Opelclub Čestný člen
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 11:49
- Auto: Ampera
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Bydlisko alt: Topoľčianky
- Bydlisko: Topoľčianky
- Kontaktovať používateľa:
Chlapi celkom Vážne a nahlas sa hovorí, že od marca sa bude dať doviezť len 99-vina.
Tiež som z toho rozčarovaný,lebo viem že ešte nedávno kamarát doviezol tigru 94 a v pohode ju prihlásil.
Nie je však pravda že COC je paušalizované od určitého dátumu.
A čo ma štve najviac je to,že v takom Nemecku kde sú prísny na každý predpis,si vyhliadneš nádherné vozítko čo spĺňa ich prísne normy a nehovoriac Europske im v pohode stačí ich EURO 2,3 a u nás na Slovensku MALCHÁREK a spol ti povie ,že to u nás nestačí a vymyslia si ešte niečo naviac.
Podla mňa je to lobing ako sviňa,aby sa predávali len nové.
TOTO ma vie ozaj dožrať.
A nech mi niekto nedá za pravdu.Tak.
Tiež som z toho rozčarovaný,lebo viem že ešte nedávno kamarát doviezol tigru 94 a v pohode ju prihlásil.
Nie je však pravda že COC je paušalizované od určitého dátumu.
A čo ma štve najviac je to,že v takom Nemecku kde sú prísny na každý predpis,si vyhliadneš nádherné vozítko čo spĺňa ich prísne normy a nehovoriac Europske im v pohode stačí ich EURO 2,3 a u nás na Slovensku MALCHÁREK a spol ti povie ,že to u nás nestačí a vymyslia si ešte niečo naviac.
Podla mňa je to lobing ako sviňa,aby sa predávali len nové.
TOTO ma vie ozaj dožrať.
A nech mi niekto nedá za pravdu.Tak.
Tigra je špeciál...
...Tigra aj spolu s VectrouB boli jediné vozy, ktoré "nafasovali" CoC aj pred rokom 1998. Všetky ostatné modely mali smolu...
Držim palce pri vybavovaní. Ja som si presne pred rokom doviezla z Berlina moju Sintru. Bola som v tom , ze nebudem mat s dovezenim ani s prihlasenim ziadne problemy, lebo dopredu som si všetko pozistovala, abaz som nedopadla ako moj sused, ktory doviezol Rower z Talianska a doteraz ho nema prihlasený, kvoli homologiz. stitku, na ktorom nema " E". Ja som si priamo v Opli zistovala, ako je to so Sintrou, lebo tam je to o to zlozitejsie, ze je to "američan"... Sintry sa daju prihlasit od r. 1997, teda aj vybavit COC. Najlepsie je, ked Ti COC da predavajuci spolu s odhlasov. listkom, fakturou a TP, ale mam skusenost, ze nie vsetci su ochotný to vybavit. Potom si ho treba vybavit tu, poslat ziadost... Mne trvalo mesiac, kym som ho mala doma. A este jedna skusenost: pozor na prevozne znacky, ja som ich mala , ale zakonna poistka z toho vyplyvajuca plati len v "šenghejskej stvorke" !!! - t.j. Nemecko, Rakusko ... Ja som mala problem na D-CZ hraniciach na Cinovci, chceli ma vratit naspät do D, ale nakoniec sa to vyriešilo tak, že colnik zavolal odtahovku a ta ma stiahla dole do dediny. Stalo ma to sice 2000 Kč, ale lepšie, ako ist nazad... Na CZ-SK hranici bez problemov, tam som prešla bez toho, aby pytali pas.
Na stk zase mali pocit /lebo nedostali nič do vrecka a ziadnu tech. zavadu nevedeli najs/ že homolog. stitok ma byť z vodotlace... Ale nakoniec vsetko dobre dopadlo. Na okr. urade som papiere vybavila za 2 dni, policajti a spz to tiež bolo behom hodinky... Tak držim palce, nech ti to dobre dopadne!!!
Na stk zase mali pocit /lebo nedostali nič do vrecka a ziadnu tech. zavadu nevedeli najs/ že homolog. stitok ma byť z vodotlace... Ale nakoniec vsetko dobre dopadlo. Na okr. urade som papiere vybavila za 2 dni, policajti a spz to tiež bolo behom hodinky... Tak držim palce, nech ti to dobre dopadne!!!
- heinrich666
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 23 Jún 2008, 01:48
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Levice
- Kontaktovať používateľa: