Stránka 1 z 1

cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat rady)

PoslaťNapísal: 04 Sep 2015, 13:24
od cali798
Ahojte oplaci a hlavne calibraci,

Vlastnim opel calibra C20NE rv 91 a mam problem s motorom a uz si ani ja ani tatko a hlavne uz ani ludia v opli nevieme dat rady,ze co to moze byt. Su to asi 2 problemy a tak ich tu skusim popisat (nie som automechanik, skor fanusik a co to si viem porobit aj sam)

1. Najvacsi problem co mam je,ze auto velmi tazko startuje pri zahriatom motore. Ked je motor studeny chyti hned. Pri zahriatom motori musim dlho tocit a pridavat plyn 2-3x lebo bez toho mi motor neudrzi otacky a zhasne. To by som este prezil, ale uz sa to zhorsilo natolko,ze tocim dlhsie, popridavam plyn a ked chyti, tak strasne cmudi a smrdi palivo benzinom. Samozrejme ma spotrebu jak tank (16l). Podnikol som uz aj kroky a za tu dobu co to robi sa (aspon to co si pamatam) spravila niekolko krat diagnostika. Na prvej diagnostike ukazalo vadny snimac otacok (vymeneny za novy). Potom uz neukazovala diagnostika ziaden problem, ale problemi neprestali. Vymenili sa casom vsetky teplotne cidla, vaha vzduchu, krokovy motorcek, filtre (palivovy a vzduchovy a samozrejme aj olej s filtrom olejovym), taktiez sviecky, svieckove kable, rozdelovac, palec rozdelovaca, hadica co sla od vahy vzduchy do motora (taka velka harmonikova) a problem stale neprestal.

2. Problem je nepravidelny chod motora, vysoke spaliny a co sa ukazalo teraz v poslednej dobe..ked idem trebars na 3-ke a blizim sa trebars k semaforu..vyradim do neutralu,ze sa akoze doplazim pomalicky k semaforu a otacky mi klesnu az tak,ze mi motor zhasne, rozsvietia sa kontrolky a musim startovat znova. Taktiez to robi to,ze mi otacky po nejakej chvilke spadnu pod 800 cca na 600 motor ako keby zakaslal a hned na to otacky vyskocia na 1200-1300 a toto sa zopakuje 2-3x po sebe a potom sa unormalni a o chvilku (minutu max 2) znova to iste.

Viem,ze je to stare auto ale nie je hnile, vyzera super, natrieskal som do nej peniaze a chcem aby ma este vozilo dlho.

Prvy mechanik mi hovori, nech dam pozriet riadiacu jednotku nech sa znova premera a nastavi, ale zasa druhy mechanik tiez z oplu hovori,ze na calibrach skoro vobec neodchadzali RJ. Co sa chce spravit teraz je to,ze sa pozru trisky a daju sa precistit a podla toho co tu citam dam skontrolovat palivove cerpadlo a hadicu a zapojenie, lebo nie je mozne,ze pomaly skoro vsetko je nove v motori co ma nieco s otackami a normalnym chodom motora a stale to nejde.

A na zaver ma napadla dalsia vec co to robi..pri prudkom zoslapnuti pedala zakucka..trhned 2-3 krat a potom sa rozbehne.

AK MI NIEKTO VIE PORADIT CO ESTE POZRIET BUDEM FAKT VELMI VDACNY...DAKUJEM :sos:

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 04 Sep 2015, 13:56
od Komo
Lambda sonda?
Co sa tyka zmesy tak je dost dolezita, niekedy ani nemusi vypisovat chybu na diagnostike len jednoducho pomaly reaguje.
S trhanim na 1ke som mal problem aj ja, boal dereva hadica na airboxe, ale tu si pisal, ze mas novu (moja bola popraskana v tej "harmonike", tazko sa to hladalo)

S teplymi startmi som mal problem aj ja na VeA - bol to starter (ked sa zohrial, fungoval horsie).

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 05 Sep 2015, 18:34
od Lubec
Jo. Podla toho, co pises mas bohatu zmes. Tj lambda a vaha. Prv skus tu lamdu. Potom vahu, ale nie hocijaku. Hladaj origo, nie druhovyrobu.

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 07 Sep 2015, 12:50
od cali798
Ahojte,

No to su dalsie veci co boli tiez vymenene len som si na to nespomenul aj lambda myslim,ze sa davala origos BOSCH aj ako som spominal vaha vzduchu. Starter som nepremyslal,ze by bol problem. Auto som vytiahol po 2 tyzdnoch na kratku jazdu (siel som na byt) a hned za prvou zakrutou ked som vyradil mi zhaslo. Poviem vam pravdu,ze to ide dole vodou a neviem co to moze byt. Ja osobne sa spolieham na nieco v palivovej sustave. Cerpadlo, hadicka a ked nie, tak uz ozaj netusim,ze co.

Kazdy dalsi napad pomoze....dakujem

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 07 Sep 2015, 13:55
od Komo
Este ma napadlo - krokovy motorcek bol cisteny?
Mne dochlo koli nemu, po cisteni to drzalo pekne

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 07 Sep 2015, 17:32
od otto
Pozri sa na spinac volnobehu.

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 08 Sep 2015, 18:51
od Maťo
Skús palivové relé.

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 12:56
od cali798
...snimac volnobehu bol taktiez meneny za novy a krokovy motorcek bol cisteny uz par krat, ale to pomoze len na kratko a potom to zacne robit znova..
.. to palivove rele netusim ci sa s nim nieco robilo...momentalne je opel v autorizovanom servise, kde sa vyberu vstrekovace a daju sa precistit...uvidime ci to pomoze...posledna vec potom je ta RJ..co mi jeden mechanik stale dokola omiela,ze to bude pravdepodobne ono (ale mne sa nechce tomu moc verit)..ked sa nic nezmeni..pojdem aj do tej RJ nech sa teda pozru aj na nu...popravde mam uz z toho riadne nervy.. :stena:

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 13:45
od Komo
Ak cistenie pomoze - teda ak sa po cisteni sprava auto ako sa ma, tak ho vymen.
Uz to bude mat za sebou ...

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 20:15
od kadettc
Keď prídeš do Galanty môžme vyskúšať môj krokovy.

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 10 Sep 2015, 17:32
od cali798
ahojte...no pisal som vyssie,ze ten krokac je novy a uz bol aj cisteny...dnes som bol v Opli a rozobrali rampu s triskami a zistilo sa,ze ten regulator tlaku co je napojeny na trisky prepusta benzin stale, skratka ho neuzatvara ked teda je motor zahriaty a skratka je zly..drbalo mi tam kopu paliva do sustavy a stale cmudil a zral ako kombajn..najlepsie na tom je, ze mi hned povedali,ze novy stoji u nich 148,80eur...potom prisiel jeden mechanik a ze ma kamosa v BOSCHi a vie ho zohnat za 138,80eur..tak som im povedal,ze skusim to pohladat ja..dali mi seriove cislo dielu a po cca 5-tich minutach hladania na nete podla serioveho cisla som nasiel ten co potrebujem na motor, ktory mam v aute za 60eur + postovne 3,50eur..tak som to rovno objednal..v pondelok by to malo prist, plus by uz mali mat aj trisky precistene tak pevne verim a silno dufam,ze toto je to co tomu motoru skodi uz vyse roka a pol..lebo ak nie..zostava uz len ta RJ a ked ani to nepomoze..za 10e zoberem benzin do kanistra a podpalim to cele a este si okolo toho aj zatancujem..lebo fakt som z toho sedivy uz..dam vam vediet...

PS: dikes za ponuku prist do Galanty na preskusanie, ale ako som pisal vyssie..je to nove a uz aj cistene par krat..ale diki!!! :thumbup:

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 10 Sep 2015, 17:34
od cali798
..kua..pisem tu trisky a myslel som vstreky..takze sa ospravedlnujem..za blaboty vyssie.. :stena:

Re: cali 2.0 8V rv 91 problem s motorom (neviem si uz dat ra

PoslaťNapísal: 17 Sep 2015, 14:05
od cali798
ahojte..tak skoro po roku a pol...to auto jazdi ako za mlada...necmudi..chyti na prvy krat..otacky mu kolisaju okolo 800 - 840max..coz je uplna pohodicka..takze chyba bola v tom regulatore tlaku paliva...prepustal benzin a stale bola bohata zmes, spotreba jak prasa a motor skratka nesiel dobre (dusilo ho, otacky skakali miestami na 600 az 1200)..teraz pradie ako maca...som rad,ze uz je to vyriesene..boli cistene aj vstreky pre istotu..dane vsetky nove gumicky..takze je to z krku..majte sa! :yahoo: :thumbup: