Stránka 1 z 1

c20let

PoslaťNapísal: 03 Júl 2011, 22:23
od kgracing
dotahovacie momenty...
klukove aj ojnicne,ojnicne mam arp 2000 vie volakto presny udaj? c20let link v anglickom nechcem dakujem...pripadne keby volakto vie aspon nemecku stranku.diki

PoslaťNapísal: 03 Júl 2011, 22:35
od kgracing
nasiel som stranku c20let.de...tam pise ze 3krat dotiahnut na 45Nm...to nieje malo?
a pritom treba tie sroby mazat ?
a ked sa poskladaju bez mazania tak co sa moze stat?
ked nebudu namazane tak momentovy kluc nebude spravne fungovat ze?

PoslaťNapísal: 03 Júl 2011, 22:47
od macil
Ak ti to pomôže...

Obrázok
Obrázok
Obrázok

PoslaťNapísal: 03 Júl 2011, 22:59
od mick04
dobrá tabulka, a skrutky sa mažú buď aby sa nezakusli alebo napr. farbou, tmelom, aby boli zaistené, niak tak :wink:

PoslaťNapísal: 03 Júl 2011, 23:27
od kgracing
diki za tabulu...
klukove boli dotiahnute na 50, 70 a az 90Nm...vydrzali to...nemali sme uhlo mer...
moze sa stat ze ked sa zohreje motor tak sa roztrhnu tie sroby?
inak na 50Nm 45stpunov to je zasa dost...a este 15stupnov to moze byt v blizkosti tych 90Nm podla mna.
jeden z mojich kamosov dal arp-cka az na 90Nm ,ale nenamazal tie sroby to asi aj preto ,ked by bolo namazane tak to vida mozno iba 60Nm...,preto sa pitam ze 3krat 45 ci nieje malo...ale zasa tich 90Nm neviem ci ne roztrhne srob kamosovi ked tomu bude nakladat a zohreje sa riadne.ma to radsej rozobrat a poskladat nanovo a namazane? ale asi uz staci len raz to dotiahnut pri 90Nm si sadli urcite tie ojnice.
co vi nato?

PoslaťNapísal: 04 Júl 2011, 09:41
od macil
Veľmi nerozumiem o čom tu hovoríš. Akých 3x 45Nm? Ak to utiahneš raz na nejaký moment, tým istým momentom to už neutiahneš. Preto sa to uťahuje na moment plus ešte uhol. Taktiež nerozumiem, o akom mazaní stále rozprávaš. Jediné, čo sa v prípade potreby používa na závit, je poisťovacia pasta. Tá sa však aplikuje výhradne na suchý závit.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2011, 16:46
od mick04
on asi myslí postupné doťahovanie hlavy, keď sa doťahuje do kruhu od stredu von na tri krát aby sa neohla hlava :!: :?:

PoslaťNapísal: 04 Júl 2011, 18:08
od kgracing
nie ani jeden z vas nevie naco myslim...
arp ojnicne sroby sa maju dotiahnut na 45Nm.....ale musia byt namazane zo specialnym mazivom aby dotahovaci moment bol presny,dotiahnut na 45Nm....povolit, zasa dotiahnut na 45 Nm....znovu povolit, a zase dotiahnut na 45Nm...a hotovo
ten proces je preto dolezity aby ojnica a spodna cast ojnice si sadla co najviac do seba...
hlavne ze uz viem,nasiel som to na c20let.de stranke,
hm potreboval som pomoc,a na koniec este ja davam rady...
hlava sa dotahuje na 25 Nm a trikrat 90stupnov...
profici davaju dvakrat 25Nm ,presnejsie raz to natiahnu na 25Nm a este raz to prekontoluju z 25Nm silou a potom trikrat 90stupnov.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2011, 20:58
od troodon
a este jedna rada mimo misu totalne, nie 45nanometrov ale 45 Newtonmetrov :)
Lebo aj akoze motoristicke relacie v poslednom case pouzivaju skvele jednotky o casopisoch typu Zivot a ich "smerodatnych" testoch ani nevravim :)

Inak zavidim pedantnost s akou dodrziavas postupy a odporucania - pri vyssich vykonoch urcite uzitocna vec.

PoslaťNapísal: 04 Júl 2011, 21:08
od kgracing
troodon píše:a este jedna rada mimo misu totalne, nie 45nanometrov ale 45 Newtonmetrov :)
Lebo aj akoze motoristicke relacie v poslednom case pouzivaju skvele jednotky o casopisoch typu Zivot a ich "smerodatnych" testoch ani nevravim :)

Inak zavidim pedantnost s akou dodrziavas postupy a odporucania - pri vyssich vykonoch urcite uzitocna vec.


kto tu pise nanometre?

PoslaťNapísal: 04 Júl 2011, 22:35
od macil
Ty. :wink:

kgracing píše:...tam pise ze 3krat dotiahnut na 45nm...

PoslaťNapísal: 05 Júl 2011, 16:00
od kgracing
tak aby ste mali vyrovnani sexualny zivot tak som to prepisal na Nm... aby ste boli spokojny....tu sa jedna a motor a nie o pravopis.

mozte vymazat tento pryspevok lebo sa tu zbieraju zbytocne reci.

PoslaťNapísal: 05 Júl 2011, 22:01
od macil
Máš popletené pojmy. Tu nejde o pravopis, ale o technické veličiny. Ak sa chceš tváriť ako technik, tak sa aj správne vyjadruj.
O tvojom pravopise radšej pomlčím, sú tu aj horší.

PoslaťNapísal: 05 Júl 2011, 22:46
od mick04
máš asi pravdu, nerozumieme sa tomu a potrebujeme poradiť, takéto veci sú už skutočne pre mechanikov čo sa týmto zaoberajú, chceš presné technické parametre a preto sa treba aj presne technicky vyjadriť, aby nedošlo k nedorozumeniu, toť vše :wink: