Stránka 1 z 2

Nechcena jazda na rucnej...

PoslaťNapísal: 16 Júl 2008, 05:52
od heinrich666
Caute,stala sa mi taka blba vec,ako som siel z nocnej tak som pekne nastartoval a vyrazil....po cca 10km som zacitil akesi buchnutie pod mojim sedadlom...uz som vedel ze je nieco "nedobre" tak som zastal na najbizsom mieste kde sa dalo stat a ked som chcel zatiahnut rucnu zistil som,ze netreba...ved uz je zatiahnuta... :evil:

Proste som si to pekne rubal 120kou na rucnej....

Mimochodom rucna uz nebrzdi.. :cry:
Ked som dosiel domov zo zadnich kotucov bolo riadne citit teplo :?
----------
Co sa mohlo stat ? Co odislo ? Platnicky ? Lanko (buchnutie) ? Paku som mal predtym nastavenu na 2 zuby, teraz vyjde tak na 4-5 a ked zatiahnem ruznu tak nesvieti kontrolka na palubovke,a mam silny pocit,ze ani nesvietila,lebo si to bezne vsimnem,kedze casto kukam na tachometer ( :twisted: ) a ked nieco zasvieti vsimnem si to.

Mohly sa zvlnit kotuce ? Ak ano, ako to zistim ?
Nepocujem ziadne pazvuky,piskanie ani nic,no mam pocit,ze mi zacalo trosilinka triast volantom,no nemal som moc cas to vyskusat.


Kurnik a to akurat,ked som mal fajn naladu,pohodicka,idem domov z prace pekne do postielky :?


Prosim,skuste to zhodnotit,ako to vydite,co je v haji a ci mozem na tom jazdit "bezproblemov" (samozrejme to pojde do opravy :/ )

Ked sa vydrichmem skontrolujem tie platnicky,boly skoro nove do kelu :/ a ako skontrolujem lanko ? nemam ponatia skade je vedene alebo co kde ako..

Dakujem mockrat.

EDIT:
--[ nieco som skusil kunut na nete, a ak som spravne pochopil jeden text,tak rucna nebrzdi "kotucom" ako pedal (njn,kazdy raz s niecim zacina) takze tie brzdove platnicky by maly byt spolu s kotucom ok predpokladam) ]--

PoslaťNapísal: 16 Júl 2008, 11:14
od vitooRe
..nepredpokladam ze by kotucom nieco bolo, ak si ich po zastaveni zrovna neoslahal studenou vodou, ale mal by si asi rozmyslat nad vymenou oblozenia pakni rucnej brzdy.
To lanko najlepsie skontrolujes ked pojdes niekde na zdvihak, je vedene viditelne takze v pohode.

PoslaťNapísal: 16 Júl 2008, 15:16
od heinrich666
No, som trochu zmeteny,no ale neva, mam vsade aj vpredu aj vzadu kotucove brzdy,dnes som skusil dat dole koleso a kunut co a jako, platnicky su cca do 1cm takze ok,pri zoslapnuti pedala to pekne zabrzdi, ale ked potiahnem rucnu tak nic, ALE lanko sa pohibuje ako zatahujem a povolujem rucnu (pri brzdovom kotuci to je vydno), ked skusim rukou pohnut lankom,tak je pevne,nehybe sa, ako keby bolo roztrhnute, no i tak nebrzdi ,lanko sa posunie priblizne o 1cm ked zatiahnem rucnu,ale brzdiaci ucinok nulovy.

Co to je za srandu ? nechapem, ked to moze byt pokakane, ked lanko nieje povolene a beha tak ako ma (aspon to tak vyzera)

Nechapem to :/

PoslaťNapísal: 19 Júl 2008, 14:30
od heinrich666
Nikto netusi co je to za zazrak ? (nerad postujem taketo prispevky,ale ten vyssie som len editol a asi sa nezobrazuje ako novy post tak sem nikto ani nepachne =D )

PoslaťNapísal: 19 Júl 2008, 20:30
od kadettc
Darmo pozeras oblozenie zadnych kotucov,ked rucna je bubnova .

PoslaťNapísal: 19 Júl 2008, 20:58
od heinrich666
Takze je to predsalen tak ako som kdesi vydel, ze vzadu je kotucova brzda skombinovana s bubnom ?!

...a ked som to vravel jednemu "odbornikovy" tak na mna kukal jak na tupca a tvrdil, ze ak tam ma kotuce tak tam nemozu bit aj bubny pre rucnu ... :evil:

Takze som tam kde som bol, skusim,teda najst niekde navod jak rozobrat tie bubny a kunut na tu katastrofu co sa tam upiekla :?

PoslaťNapísal: 20 Júl 2008, 17:09
od vitooRe
..njn vsetko zistis ked das dole kotuc, aj keby tu rucnu bolo treba co i len nastavit, aj tak ho musis dat dole, zvonka to nejde, nastastie to neni az taka veda :DD vela stastia a daj vediet vysledok..

PoslaťNapísal: 21 Júl 2008, 17:21
od heinrich666
kurnik,nasiel som "navod" jak na to...ale zda sa mi to nejake zlozite, budem musiet odpojit hlavnu brzdovu sustavu ? a teda po opetovnom skladani doplnit brzdovu kvapalinu ? pitam sa,lebo momentalne doma nemam ziadnu brzdovu kvapalinu :? tak to nechcem rozobrat a potom nadavat ked nebudem vediet zastavit :D

PoslaťNapísal: 21 Júl 2008, 20:17
od kadettc
Staci ked odmontujes brzdovy strmen a das dole kotuc/bubon/.
Vydim to na cca 5 min.

PoslaťNapísal: 22 Júl 2008, 16:10
od macil
Optimista. :wink:

V bubnoch sú otvory, ktorými je prístup k nastavovaciemu prvku čeľustí. Je to matka, ktorou sa za pomoci dlhšieho, tenkého nástroja cez spomenutý otvor otáča a tým šteluje rozovretie čeľustí. Podobne rovnako musíš čeľustie stiahnuť, ak chceš bubnokotúč stiahnuť. Podrobnosti nájdeš v "Jak na to" napr. aj k Astre F, VeA, Calibre, VeBe ...

PoslaťNapísal: 25 Júl 2008, 21:04
od heinrich666
Aha,no,do jak na to som sa kukal, ale nejak to tam vyzera zlozitejsie ako to zrejme je,nejak som sa v tom nevyznal.

Takze dam dolu kolesa,stiahnem tym stelovacim srobom celuste (aj ked to asi nebude nutne kedze vobec nebrzdia nie ? ) a potom co dalej ? mam odsrobovat skrutky co su zpredu na bubne a malo by to ist potom dolu ? Alebo este treba nieco uvolnit aj vzadu za kotucom ?

Ja viem,ze asi vyzeram jak keby mam obe ruky lave, ale verte ze nie,len proste potrebujem presne vediet co mam robyt,nerad by som nieco pokaslal, kedze je tam aj normal brzda ktora mi funguje zatial tak ako ma..

PoslaťNapísal: 25 Júl 2008, 21:11
od Durko
polopatistický návod

1.) dole koleso
2.) vyber brzdové platničky
3.) dole barana (2x skrutka - 19kluc) - ja som trubku neodpájal
4.) krížový skrutkovač - skrutka spredu
5.) stiahni kotúč


fotka ručnej brzdy

Obrázok

http://www.imghost.sk/view.php?filename=h9a17119.jpg

PoslaťNapísal: 25 Júl 2008, 21:15
od macil
Pred tým musíš tú normál brzdu (strmeň) odmontovať, inak bubon nestiahneš. Drží len na jednej aretovacej skrutke. Dole ho ale asi budeš musieť sklepávať.
Keď sa do toho pustíš, všetko ti bude jasné.

PoslaťNapísal: 26 Júl 2008, 07:15
od heinrich666
No prada, dakujem velmo silno :dancing:

PoslaťNapísal: 16 Aug 2008, 19:25
od heinrich666
no....tak som to konecne rozobral, maly ste pravdu, bola to hracka :D

bohuzial, oblozenie je komplet v p....i :? ale inak to vyzera ok, takze kupim new oblozenie nastriekam vsetko pekne a bude to ako nove :D

aspon dufam heh

PoslaťNapísal: 16 Aug 2008, 19:33
od azmodan
ajajaj to mate za to brzdenie rucnou...je to zbytocne ked staci zabrzdit rychlostou .. ja som to kedysi tiez robil az dokym mi jedneho krasneho dna v zime nezamrzla rucna odvtedy rucnu pouzivam iba pri stati v extremnych kopcoch co je raz za rok aj to v kombinacii s rychlostou... v podstate mi ju ani netreba

PoslaťNapísal: 16 Aug 2008, 20:04
od heinrich666
njn, neboj, uz som sa ponaucil aj ja :D ,nejaky ten tyzden som bez rucnej a uz som zvykol na statie s rychlostou a okrem statia pred branou som ju zatial ani nepotreboval =) Ale ovsem je lepsie ju mat pre kady pripad. Nove oblozenie ma vyjde asi 1500,- co uz :?

EDIT:
ked uz som to rozobral,tak nech to nejak vypada :)
len mam pocit,ze ten plech za kotucom by mal byt otoceny naopak,nie ?

Obrázok

PoslaťNapísal: 07 Sep 2008, 16:08
od heinrich666
No konecne mi prisly nove oblozenia....

Tak som sa do toho pustil vymenil som ich za tie povodne zodrate+dal som aj nove struny.

no teraz neviem nahodit kotuc naspäť, lebo oblozenie prilis vyčnieva,hore je srobik ktorým sa to da nastaviť, ale len hore, dole je to stále prilis roztiahnute (rucnu mam samozrejme dole)

ked zatiahnem rucnu tak citim spetny ťah ako ked som mal rucnu v poriadku, no ked sa kuknem na oblozenia, tak sa nepohnu a ani lanko co ide do bubna sa nehýbe.

uz mam z toho pomaly nervy, lebo nikde nieje nic, ani v tej poondenej prirucke jak na to :/

koly tomu ist do servisu ? ... to snad nie


Neviete co by som s tym mal dalej robyt ? Fakt som uz v koncoch, neviem ci sa nepoondalo aj nieco ine alebo co

EDIT: no nakoniec som sa odvazil vliezt pod zdvihnute auto, nerad leziem pod nestabilne zalezitosti :oops:

problem je nakoniec v lanku, nieje roztrhnute, len sa tazko pohybuje a bolo v stave zatiahnutia stale, teraz je uz tma, ale zajtra by sa mi to mohlo podarit dokoncit

PoslaťNapísal: 07 Sep 2008, 22:28
od macil
V takýchto prípadoch sa pod auto jednoducho musí. Pred tým si ho však radšej zabezpeč. Ja na to niekedy používam dva zdviháky, jeden hydraulický a jeden príručný a zaklinovať kolesá, zvlášť, keď robíš na ručnej brzde.

PoslaťNapísal: 08 Sep 2008, 11:31
od heinrich666
jj, presne ako pises, 2x zdvihak + podlozenie auta (aby to nebolo len na zdvihákoch) a samozrejme zaklinovane kolesa


ale aj tak som bol trosku nesvoj keď som pod to liezol :)