Zasekávanie stieračov

Moderátori: bukelo, dulo

vfisch2202
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 19 Sep 2012, 07:41
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: PO

Zasekávanie stieračov

Príspevok od používateľa vfisch2202 »

Čaute všetci. Mám problém so zasekávaním sa stieračov na mojej Corsičke 1,3 CDTI, r.v.2005, iba 55000 km (mám ju od nova)
Popis: stierače vôbec nestierajú, resp. vybehnú do polovice a zastanú, nereagujú ani prvú ani na druhú rýchlosť stierania a ani na ostrekovač. Ak táto téma už bola tak sorry - som tu nový.
Díky za seriózne odpovede.
jazdím rád
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29179
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Skús pozrieť sem: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=12863
a ak zistíš, že máš zaseknuté pantografy, tak pozri sem: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28521
a ak budeš mať k tomu ďalšie otázky, tak pokračuj v diskusii k danej téme tu: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28522
A ak nenájdeš odpoveď ani v jednej z predchádzajúcich tém, pokračuj tu.

Základ je zistiť, čo sa presne pokazilo.
Ak sa pokazil motorček, sú dve možnosti: a) odišiel pohon b) odišiel dobehový kontakt
Ak sa nehýbu pantografy (tiahla) stieračov: a) zatuhlo klzné ložisko (hrdza, spina) b) Niečo iné mechanicky bráni v ich pohybe.

Navrhujem teda odpojiť motorček stieračov od tiahla, a zapnúť na prázdno, či vykonáva rovnomerný otáčavý pohyb pri polohe II zapnutej páčky. Ak áno. Máš motorček pravdepodobne OK. Ak nie, bude ho treba rozobrat (odvŕtať nity) a skontrolovať, ci nie je poškodený dobehový kontakt (Ak áno, dá sa to mierne upraviť - uvidíš po rozobratí motorčeka).
Ak motorček vykazuje dobrú činnosť, potom skús pohnúť tiahlami, či sa plynule otáča oska (na ktorej je namontované ramienko stierača) v púzdre. Ak nie, chyba je v tom zatuhnutom ložisku (púzdre). Bude to treba od seba oddeliť, a poriadne namazať kvalitným mazadlom s vodeodpudivým účinkom. Obyčajná vazelína do roka stráca účinok (overené osobne) Pozor na malé tesnenia, ktoré sú na hriadeľke v púzdre!
別のブランド [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/1371889_6.png[/fimg]
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/825647_6.png[/fimg] - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/423439_6.png[/fimg]- ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/371584_6.png[/fimg]- ex
vfisch2202
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 19 Sep 2012, 07:41
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: PO

stierače

Príspevok od používateľa vfisch2202 »

vrelé díky. Idem sa na to pozrieť.
Ešte raz ďakujem, za odpoveď.
jazdím rád
vfisch2202
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 19 Sep 2012, 07:41
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: PO

Príspevok od používateľa vfisch2202 »

Čaute.
Tak som ten pantograf stieračov vybral. Skúšal som eletromotorček (napojil som ho na konektor) náhonu stieračov a netočí sa. Skotroloval som poistku a bola prepálená. Je to tuším poistka č.23 a je 30A ampérová. Dal som novú a motorček sa opäť netočí. Zase prepálilo poistku. Potom som skúšobne napojil el.motorček na nabíjačku a normálne sa točil akurát v ňom niečo cvakalo.
Nevie mi niekto poradiť čo to môže byť? To vybíjanie poistiek a či je ten motorček funkčný alebo nie.
Díky.
jazdím rád
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29179
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Mimo tému. Nevolali sme my pred chvíľou spolu? :)
別のブランド [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/1371889_6.png[/fimg]
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/825647_6.png[/fimg] - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/423439_6.png[/fimg]- ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/371584_6.png[/fimg]- ex
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29179
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Este k tomu cvakaniu mi napada taka teoria: Asi bude problem v motorceku, resp. jeho prevodovke. Ked to cvaka, zrejme je nejaky problem v prevodoch, a vznikne nejaky jav, ktory zapricini vypalenie poistky. Ta poistka sa vypaluje preto, aby sa neznicil motorcek (napr. nezhorel). Neviem sa odbornejsie vyjadrit, ale skus ten motorcek rozobrat (odvrtas 3 nity, a 3 skrutky odkrutis), pozapajat doma na tu nabijacku a sledovat, co to tam presne puka. Mozno zistis, ze je vadne nejake ozubene koliesko, ktore zapricinuje to cvakanie.
別のブランド [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/1371889_6.png[/fimg]
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/825647_6.png[/fimg] - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/423439_6.png[/fimg]- ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/371584_6.png[/fimg]- ex
Napísať odpoveď

Návrat na "CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - VŠEOBECNE"