Skús pozrieť sem:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=12863
a ak zistíš, že máš zaseknuté pantografy, tak pozri sem:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28521
a ak budeš mať k tomu ďalšie otázky, tak pokračuj v diskusii k danej téme tu:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28522
A ak nenájdeš odpoveď ani v jednej z predchádzajúcich tém, pokračuj tu.
Základ je zistiť, čo sa presne pokazilo.
Ak sa pokazil motorček, sú dve možnosti: a) odišiel pohon b) odišiel dobehový kontakt
Ak sa nehýbu pantografy (tiahla) stieračov: a) zatuhlo klzné ložisko (hrdza, spina) b) Niečo iné mechanicky bráni v ich pohybe.
Navrhujem teda odpojiť motorček stieračov od tiahla, a zapnúť na prázdno, či vykonáva rovnomerný otáčavý pohyb pri polohe II zapnutej páčky. Ak áno. Máš motorček pravdepodobne OK. Ak nie, bude ho treba rozobrat (odvŕtať nity) a skontrolovať, ci nie je poškodený dobehový kontakt (Ak áno, dá sa to mierne upraviť - uvidíš po rozobratí motorčeka).
Ak motorček vykazuje dobrú činnosť, potom skús pohnúť tiahlami, či sa plynule otáča oska (na ktorej je namontované ramienko stierača) v púzdre. Ak nie, chyba je v tom zatuhnutom ložisku (púzdre). Bude to treba od seba oddeliť, a poriadne namazať kvalitným mazadlom s vodeodpudivým účinkom. Obyčajná vazelína do roka stráca účinok (overené osobne) Pozor na malé tesnenia, ktoré sú na hriadeľke v púzdre!