Stránka 1 z 1

Druh alternátoru a specifikace

PoslaťNapísal: 19 Aug 2019, 09:30
od Markusenka
Ahoj!

Tak se mi opět ozvalo dobíjení. Kontrolka nabíjení po zapnutí zapalování normálně svítí, po startu zhasne a znovu se nerozsvítí, ani neblikne. Jenže se mi začal hlavně na parkovišti a při manévrování odpojovat posilovač - bez varovné kontrolky. Pak jsem přišel na to, že na volnoběhu tódává málo a když se k tomu ještě začne točit volantem, tak to jde i pod 12V, ale kontrolka nabíjení stále nesvítí a auto se tváří jako že cajk a dobíjíme.
Prošel jsem kostřící body, ty ve předu pod světlometem, ze zadu na motoru, u nohou řidiče, svorky na autobaterii a stále beze změny. Jelikož tam byl alternátor DELCO bratru za směšných 1600-,Kč, čemuž odpovídat bude i kvalita, no vydržel 100tKm, tak podezírám jeho. No dostal se mi do ruky také 100A alternátor DENSO, šoupnul jsem ho tam a doufal v nápravu, jenže je to stále stejné.
Už snad jedině, že by odešla baterka (technologie Ca-Ca) a bránila se nabíjení, čemuž by nasvedčovala skutečnost, že přestože motor vytočím na 3000ot/min - alternátor musí mít dostatek výkonu pro dobíjení a krytí spotřeby, tak na baterce změřím třeba 14V, tak když zapnu třeba dálková svetla dochází ke skokové změně napětí třeba o 1,5V. Také přestože to tak mizerně nabíjí, tak když dám baterku na nabíječku, hlásí, že je nabitá.

Ještě zkusím najít kostřicí bod ve střdovém tunelu, někde u ŘJ airbagů a půjčím si jinou baterku, zda se to nezlepší.

Ale zpět k otázce na znalé.
Jsou zásadní rozdily v konstrukci alternátorů od různých dodavatelů pro Opla? Zajíma mne to protože jsem v diagnostice narazil na možnost výběru alternátoru a to buď všechny ostatní, nebo právě DENSO. S předchozím alternátorem volba změnit nešla, vždy se vrátila na všechny ostatní, nyní, když tam je opravdu DENSO, tak volba zůstává v platnosti. Otázka zní, čim se zásadně liší alternátory DENSO, že mají svojí volbu v nastavení vozu? Jak auto pozná, že tam ten alternátor DENSO je? Napadá mne snad jen specifický průběh proudu a napětí, případně jak se dá vyčist také v diagnostice vozu odlišný signál o běhu alternátoru. Zajímavé je, že přestože nabíjení stále hapruje, viz výše, tak po přenastaveni diagnostiky na alternátor DENSO, je chod motoru subjektivně klidnější a pravidelnější.

Mára