Stránka 4 z 5

PoslaťNapísal: 06 Mar 2012, 15:22
od langdon2
Buky....mas ten navod este? Na serveri sa nechanadza....Upni ho niekam, alebo mi ho posli...diky.

PoslaťNapísal: 06 Mar 2012, 15:25
od bukelo
peto, nech sa ti paci: http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/ ... mpomat.pdf

zaktualizujem to aj na prvej strane, aby to bolo pre ostatnych hned po ruke.

PoslaťNapísal: 06 Mar 2012, 15:38
od langdon2
Super diky......Som si konecne nasiel cas sa nato pozriet.....Na zaklade tohoto by to nemal byt problem......Este sa prosim ta pozri pod kapotu, ci tam najdes niekde gumennu prechodku kadial by sme mohli kablik potiahnut do interieru.....

PoslaťNapísal: 06 Mar 2012, 15:48
od bukelo
Pod plastovym torpedom by mala byt niekde prechodka do interieru. Skusim to pozriet. Ak nebude, navrtame niekde dieru, a potom zasilikonujeme.

PoslaťNapísal: 06 Mar 2012, 15:52
od langdon2
I tak se da....lebo zapajat to do henteho co je v navode je vrazda....a hlavne zbytocnost....A nemam ani take piny co by bolo treba....

PoslaťNapísal: 06 Mar 2012, 16:03
od bukelo
to je jasne, staci, ze to bude fungovat ...

PoslaťNapísal: 10 Mar 2012, 23:22
od bukelo
...no takze aj ked je vsetko tak ako ma byt, tak to na Z12XE fungovat NEBUDE.

Tempomat je povoleny v motorovej casti, aj v karoseriovej (teda vsade tam, kde sa da). Brzdovy spinac bol namontovany od vyroby, hodnoty prveho aj druheho dotyku je na OP-COMe vidno. Packa je OK, vsetky 3 tlacitka na packe cez OP-COM skontrolovane - vidno, ktore je stlacene, Spojkovy spinac funkcny, konektor zivy, v jednom je 12V, druhy vodic bol od vyroby spojeny so stekrom na RJ v pine č. 8. Toto bolo premerane (prepipane). Napriek tomuto vsetkemu signal od spojkoveho spinaca na OP-COMe nevidno, teda vytlacim spojku, a neudeje sa nic ... tym padom sa tempomat neda zapnut pri vyssej rychlosti ako 30km/hod. Vyzera to tak, ze napriek predpriprave v aute (co sa kabelaze tyka - tu nebolo treba vobec dorabat, lebo vsetko tam uz bolo), RJ motora tuto ficuriu nepodporuje. Ktovie preco?

Existuje nejaka novsia "verzia" "niečoho", co je v RJ, co by tuto funkciu podporovalo?

Alebo je to proste pri tomto motore Z12XE nemozne?

PoslaťNapísal: 25 Jún 2012, 15:06
od bukelo
Nové zistenie - ani cez Tech2 nie je možné funkciu tempomatu pre motor s označením Z12XE povoliť. Nepomôže ani update aktuálnejšieho SW do RJ motora.

PoslaťNapísal: 25 Jún 2012, 17:27
od Markusenka
Jen se zeptám, kde jsi sehnal novej software do ŘJ. taky by mě zajímalo, zda pro můj motor existuje novější verze (Z14XE).
Vím že jsi v tomhle autě profík, ale povolil jsi funkci Tempomatu v obou dvou jednotkách? Tedy v ŘJ a BCM modulu? Určitě ano.
Možná by pomohlo přehrát i BCM modul, myslím tím verze (index kódy), i OpCom má některé na výběr, jen je potřeba zjistit který index kód je ten správný a novější.
Držím palce a věřím, že to dáš do kupy.

PoslaťNapísal: 25 Jún 2012, 17:54
od bukelo
Bol som s tým v servise Opel. Preplácli mi SW v RJ motora v domnení, že update snáď túto funkciu podporí. No nepodporil. Update BCM modulu nie je potrebný, nakoľko tam sa funkcia tempomatu aktivovať dá(keďže BCM v Corsach C sa delí naštastie len na 3 druhy, ale pre všetky motorizácie sú zameniteľné), ale tempomat sa nedá aktivovať pomocou Tech2 pod mojim motorom. Tech2 neumožňuje pristupovať pod iný kód motora ako mám, ako je to v prípade OP-COMu. Skrátka, pod týmto mojím motorom ani nie je možnosť skontrolovania funkcie spojkového spínača. Čo je aj kameň úrazu, keďže RJ motora nepozná čo je tempomat, a čo je spojkový spínač. Bolo mi povedané, že kabeláže sa robili bezohľadu na použitý motor (asi v istých obdobiach, prípadne výrobniach) rovnaké (či už pre najslabšiu motorizáciu s takmer štyrmi valcami :), až po 1.8smu GSI).

Takže ešte sa spoliehať na nejakých fachmanov (kutilov) čo by to tú RJ motora dokázali naučiť, t.j. vyrobiť špecifický SW s tou "mojou" funkciou - predpokladám, že nereálne, prípadne nezaplatiteľné. Páčka asi ostane ako atrapa :(

PoslaťNapísal: 30 Júl 2012, 18:42
od Kajo

PoslaťNapísal: 30 Júl 2012, 18:51
od bukelo
Nejak nerozumiem, vieš mi to prosím nejak bližšie objasniť?

PoslaťNapísal: 30 Júl 2012, 22:24
od Kajo
Podtlakový aktuátor pôsobí priamo na plynový pedál.
Tento systém nepotrebuje nič od Tvojej riadiačky.
Treba len nájsť správne auto na správnom vrakáči.

PoslaťNapísal: 30 Júl 2012, 22:32
od bukelo
:-k ... to moze trvat roky.

PoslaťNapísal: 31 Júl 2012, 08:35
od iurai
SW:
1. ine auto so Z12XE tempomat podporovalo ?
2. podporovala skor starsia verzia SW tempomat ?

alternativne riesenie - mikrokontroler co na zaklade signalu rychlosti WEG a vstupov od packy a pedalov vytvori 2 simulovane signaly polohy plynoveho pedalu. cena materialu do 20 Euro

PoslaťNapísal: 31 Júl 2012, 08:36
od iurai
este otazka, ze ci sa neda pouzit SW resp RJ zo Z14XE

PoslaťNapísal: 31 Júl 2012, 08:42
od bukelo
odpovede: 1. Nie, 2. Nie.

alternativne riesenie: iurai, nechapem, ak vies a chces, rozpis to podrobnejsie, prip. tak, aby som to mu porozumel.

to ci sa da alebo neda pouzit SW z inej RJ netusim, v Opli som sa pytal, ci sa neda prepalit v RJ SW z Z12XEP, co je napribuznejsi motor tomu mojmu, odpoved bola: Neda. Pytal som sa aj na ofajc toho spojkoveho spinaca (ze by sa v RJ motora nastavila automaticka prevodovka) - odpoved bola: vznikali by chybove kody na nepritomnost RJ automatickej prevodovky - svietila by nejaka kontrolka na pristrojovke a aj tak by to nefungovalo.

PoslaťNapísal: 31 Júl 2012, 09:24
od iurai
3 a 6 su napatove signaly pre RJ

Obrázok
free picture hosting

PoslaťNapísal: 31 Júl 2012, 09:36
od Markusenka
Ahojos.
Není to tak dlouho co jsem se zalogoval na toto fórum a zdá se že je tam pro tebe návod. Prostuduj a uvidíš. Držím palec!

Odkaz: http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthread.php?141212-TUTORIAL-Cruise-control-1.2-prefacelift&highlight=cruise+z12XE

PoslaťNapísal: 31 Júl 2012, 09:52
od bukelo
To je to iste ako ten nemecky navod z PDFka. Ak sa mylim, opravte ma. Ja tam vsetku kabelaz mam, na spravnych pinoch, ale mne sa neda povolit tempomat pod motorom (to, ze pod inym sa da, neznamena, ze to aj funguje - nefunguje, signal na pinu 8 (zo spojkoveho spinaca) na konektore RJ motora sa niekde straca asi v RJ - alebo RJ ho nevie vyhodnotit), BCMko ho dokazalo zapisat. Tudy cesta nevede. Treba nejak RJ motora obist, tak ako naznacil Kajo a Iurai. Avsak, aj to co dal iurai, som akosi zatial nepochopil. Studujem si co tam tie veci na obrazku znamenaju.