kupil som teraz corsu B , 1.0 / 12V,r.v.99. Ked nastartujem motor tak auto ide pekne ale preblikuje kontrolka chyby motora. Zvuk motora je dobry. Ale pri prudkej akceleracii sa to vzdy trocha pridusi a az potom zacne tiahnut, niekedy sa stane, ze namiesto volnobehu kolisu otacky v rozsahu 1400-1600 ot/min, ked vsak pridam na kratko plyn, otacky padnu naspät na volnobeh .
Startovanie je dobre na studeny aj teply motor. Neviem vsak porovnat, ci je to auto slabsie, nejazdim na nom resp. nejazdil som na nom. Kazdopadne to dusenie motora tam je citit dost.
Precital som si vela prispevkov na tomto fore a postupoval som:
-vymena vzduchoveho filtra
-vymena palivoveho filtra
-vymena sviecok
-vycistenie krokoveho motora a klapky
-vycistenie AGR
-nechal som tam zmerat tlaky - su 14 na vsetkych valcoch.
po tychto veciach je stav je stale ten isty, asi to bude musiet ist na diagnostiku. Ale bohuzial teraz to cen den casovo nestiham. Je este nieco, co by to mohlo byt, co sa da skontrolovat doma?
skusil som odpojit merac prietoku vzduchu, chod motora sa zhorsil. Pri odpojeni lambda sondy motor na odpojenie nereagoval , spraval sa tak isto ako ked bola pripojena. Len neviem ci je rozumne len na zaklade tohoto "experimentu" kupovat novu lambdu.
vyblikanie zavad asi na tomto motore nejde, nakolko som tento rok vyroby s motorom nenasiel v tabulkach.
Kazdopadne mam obavu poslat to auto do opelservisu, aby som nakoniec nemenil polovicu auta, ako som cital aj tu na fore, ked tej pani v chorvatsku menili EGR jeden za druhym az predala nakoniec corsu a kupila tigru Obavu mam aj z toho, ze to tam spravia a za tri dni bude ta kontrolka svietit zase
Nemam moc doveru v tieto znackove servisne strediska.Ale prinajhorsom diagnostika bude asi nevyhnutna, ked to doma nespravim.
ja myslim tiez, len neviem ci to dat priamo do oplu, alebo ci staci aj diagnostika v nejakom normalnom malom servise, ktory nieje zamerany na konkretnu znacku.
stale ale neviem preco ked pridam plyn ta kontrolka zhasne, a ako sa dostane na volnobezne otacky motora, tak sa rozsvieti. Vlastne sa rozsvieti aj ked zacne kmitat sam od seba motor v tom spomenutom rozsahu, tiez ked pridam na kratko plyn tak zhasne. Potom sa po par sekundach zase zazne na tom volnobehu...
Trochu pátrania po sieti a mala by to byť "Porucha obvodu/systému regulácie otáčok voľnobehu." Jedným slovom krokáč. Vyššie síce píšeš, že si ho čistil, ale to nevylučuje, že nie je vadný. Čím si ho čistil?
Ešte ma napadol potenciometrický snímač polohy klapky, ak ho tam máš.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
krokac bol cisteny len WD-40, asi bude musiet ist este raz von a pouzit carbon cleaner. Len vtedy som ho este nemal. Tak sa to cistilo tym WD-ckom. Ale zdal sa cisty teraz som si pozeral nejake prispevky a cistila sa tam aj ihla, ja som ihlu necistil, iba to co bolo pod tou gumou a to co sa dalo.
no nic, idem po tom. Mechanik hovoril , ze by to mohla byt aj nejaka cievka alebo kabel, ale ten krokac teraz pre istotu poriadne vycistim a uvidime. Kazdopadne napisem ci to pomohlo.
takze vyčistit nejakým Caruburator cleanerom, skontroloval všetky hadičky, ktoré vedú do priestoru klapky, vrátane priechodnosti nátrubkov na klapke ...
ako najlepsie vycistit ten krokac? hladam to tu, dokonca sa mi zda , ze som videl presny postup ako na to,neviem to najst. Pisalo sa tam nieco o tom vytiahnut krokac, zapnut zapalovanie, precistit .... nepamätam si to uz presne.
Ťažko presne radiť, tých krokáčov je niekoľko typov, niektoré sú ovládané elektromagneticky, jedná sa vlastne o elektromagnetický ventil a niektoré sú ovládané skutočne elektromotorom. Ja mám ten prvý typ. Pri čistení som ho rozobral na prvočinitele, ibaže potom som ho mal ešte trikrát vymontovaný, pretože sa mi ho podarilo rozštelovať. Úplne stačí, keď ho vymontuješ a poriadne prestriekaš všetky činné plochy, kým z toho bude vytekať čierny sajrajt. Proste tam toho nastriekaj až v tom bude žblnkať, nechaj chvíľu pôsobiť a vylej. Potom znova.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
A funguje? Odmontuj ho, pripoj konektor a zapni zapaľovanie (neštartuj). Ihla by sa mala zasunúť. I keď, keby sa neotváral, tak by na voľnobeh zdochýnal.
Neprisáva ti to niekde falošný vzduch? Napríklad tesnenie pod klapkou.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
funguje, pripojil som ho na konektor, zapol zapalovanie a vsetko islo.
dlho sme dneska sledovaliten motor, a pozorovali,ako sa sprava. Kontrolka sa vzdy rozne tesne pred volnobehom asi na 1000 ot/min, po pridani zhasne kontrolka. Stava sa este ta skutocnost, ze obcas sa zastavia otasky asi na 1400 a kmitaju. Niekedy ked je volnobeh a prisa sa uplne plny plyn motor sa zacne dusit a nejde do otacok. Na volnobeh obcas kontrolka zhasne a vsetko ide o.k., samozrejme ak sa prida plyn, a otacky klesnu na volnobeh tak zase to svieti.
Zacinam mat podozrenie aj na zapalovaci modul. Sanie este musim poriadne skontrolovat na tesnost. Neviem este ako, ale moze to robit aj to.
len stale si niesom isty, ci je to ten krokac, nakolko to neblbne len na volnobeh... a ked bol vytiahnuty tak sa hybal. Skoda, ze sa to neda nejako premerat. Premyslam este raz na to napojit KTSku a ist sa s tym previest a sledovat hodnoty pocas jazdy, ci tam nieco nebude badatelne napr. namerane hodnoty vahy vzduchu...