Stránka 2 z 2

Re: Núdzový režim počas jazdy

PoslaťNapísal: 24 Okt 2015, 17:17
od kal-el
Zdravím,
diemkej, môže, ja to bohužiaľ posúdiť neviem, ale...
Dnes som bol u známeho čo robí v orig. servise pre VW a Audi, takže mi prezrel motor.
Vylúčil zotrvačník, to by vraj vibrovalo, nie trhalo. Potom nazrel do motora, a vytiahol toto

Obrázok

Čiže asi bežný problém, teda opotrebované a vypadnuté "tiahlo" klapiek, tým pádom sa hýbe len 1 zo 4.
Okrem toho sa mu ešte nezdalo, že hadica na odvetranie kľukového hriadeľa vraj netesní, ľahkým zatiahnutím ju úplne vybral von a ešte si všimol,
že pri naštartovanom motore to z toho neutesneného miesta kadí, takým jemne modrým dymom, čiže asi olej.

Môžu tieto dve závady podľa vás spôsobovať problém s trhaním hlavne pri pridávaní s občasným vybehnutím servis. kľúča, alebo mám čakať ešte niečo ďaľšie?
Čítal som o výmene, predpokladám, že sa mi nikto s tým nebude babrať a rovno vymenia celý modul tých klapiek, čiže môžem počítať aspoň 700 €.
Neporadíte mi niekoho v okolí TN, kto by mi to za tie peniaze aspoň spravil dobre, lebo už akosi servisom neverím.
Alebo rovno Opel a využiť tých 30 % na diely a 15 na prácu??

Ďakujem za akúkoľvek odpoveď.

Re: Núdzový režim počas jazdy

PoslaťNapísal: 24 Okt 2015, 21:32
od jupaza1
Ja som saní modul ( klapky dal zavariť, sáýnie prebrúsiť) a je po probléme s klapkami ( urobilo sa to na troch autách). Pri nových dieloch treba rátať nový sací modul, tesnenie a min. rozvodový remeň a vyčistiť EGR a map senzor a to sa v pohode zmestíš do rozpočtu ( predpokladám, že s rezervou ;) )

Re: Núdzový režim počas jazdy

PoslaťNapísal: 27 Okt 2015, 15:58
od kal-el
Ahojte,

takže , Opel, diagnostika, nevyhodilo nič, okrem nejakého problému so 4. vstrekom, k čomu mi ale bolo povedané, že to hlásilo dávno, že tam problém nebude.
Inak vôbec nič, bol z toho prekvapený. Potom tam došiel od nich technik, tomu som ukázal to tiahlo, ani sa nepozrel do motora a hneď zahlásil, že výmena celého sania, cenu mi povedal myslím 380 za súčiastku, prácu povedal, že zavolá.
Potom som bol ešte na porovnanie v dvoch servisoch, tam v podstate povedali to isté, neskúmali či by môj problém nemohlo robiť aj niečo iné, proste len povedali, vymeniť sanie...

Preto sa chcem spýtať vás, ako vlastne majú tie vírivé klapky fungovať? Momentálne v stave vypnutého motora 1. a 2. klapkou z ľava (pri pohľade do motora) hýbem úplne zľava doprava, 3. klapka drží pevne a nepohnem ňou a 4. opäť hýbem.
Tie klapky keď sú funkčné sa pohybujú len zľava doprava, alebo sa vlastne nejako otvárajú, čiže hore a dole?
Snažím sa totiž prísť na to či tam nie je problémom proste len to vypadnuté tiahlo, bez toho aby tie klapky boli zlé, čiže neviem, či sa vlastne voľne hýbať majú všetky, alebo ich šrobovákom práve na voľno posunúť nemôžem, alebo je dobré, že sa tá 3. z ľava nehýbe....

Okrem toho mi ešte poradili , že mám binderkami na doraz pritiahnuť všetky tie konektory na vstreky, lebo, že vraj niekedy kvôli tomu môže vynechávať valec.

Snažím sa zistiť, či je naozaj chyba len v tých klapkách, lebo to nikto nijak nerieši, ale plánujem sa vyhnúť tomu, že sa na to nikto nepozrie, vymenia sanie a robiť to bude aj tak.
Písal som aj Teovi, premýšľam, že ešte risknem jednu cestu do BA a dám to spraviť jemu a dúfam, e on to aj na mieste priamo pozrie a ak by bola iná možnosť, tak mi ju povie...

Obrázok

Re: Núdzový režim počas jazdy

PoslaťNapísal: 27 Okt 2015, 19:57
od otravaga
tou 3. klapkou nevieš pohnúť lebo zdola je spojená s motorčekom, ktorý ovláda natáčanie tých klapiek. Z tej 3. klapky sa pomocou tiahla, ktoré ti odpadlo, prenáša natočenie na ostatné. Teraz keď ich nemáš pevne spojené, tak s tými tromi vieš otáčať. Mne sa stalo toto isté, asi ako každému s týmto motorom, ale nejako sa to neprejavovalo, možno poklesom výkonu (tie 3 klapky tam lietajú voľne). Nekupoval som nový sací modul ale zaslepil som diery v starom. Číže klapky von a namiesto nich idú záslepky. Tieto zálsepky sa dajú kúpiť, treba pohľadať na nete, alebo hoď žiadosť sem do sekcie kúpim. Po výmene auto šlo citeľne lepšie. Sanie treba rozobrať a vyčistiť.

Takto vyzerá sanie so záslepkami:
Obrázok

Obrázok

a toto je princíp klapiek (našiel som na nete)
Obrázok


Trhanie môžu spôsobovať aj vírivé klapky hlavne keď sú vyjazdené. Netesnia už tak ako by mali a vzduch sa vytláča aj cez ne smerom von, teda nie do valca ale po lopate von z motora. Toto môže spôsobiť trhnutie, lebo do valca sa dostalo menej vdzuchu. V podstate niečo podobné ako keď ti zhodí hadicu od turba, keď vzduch opäť neide do valca. Vtedy auto tiež trhá, len to je výraznejše. Podľa foto čo si prihodil je vidieť, že už aj tebe sa to tlačí von, nakoľko to tam máš zasvinené.

Ja som výmenu robil svojpomocne s kamošom. Nie je tam nič náročné, len je to nadlho. Nám to trvalo celý deň. Pri výmene som použil len nové tesnenie pod sanie.

Re: Núdzový režim počas jazdy

PoslaťNapísal: 13 Sep 2016, 18:08
od marecek007
nazdar chlapi viete mi poradit niekoho v trnave alebo blizkom okoli niekoho kto by odmeral podtlak a pripadne aj livedata dakujem za skoru odpoved 2,0dti rv.98 74kw