Stránka 2 z 3

PoslaťNapísal: 22 Mar 2012, 13:38
od VeCeZ22YH
to ze dizlov sa predava viacej je fakt. je to sposobene dopytom kedze su relativne uspornejsie. vyrobu podla toho riadi bmw, vw a mnoho inych koncernov. nic to samozrejme nehovori o spolahlivosti.

PoslaťNapísal: 22 Mar 2012, 17:24
od Kajo
Aby ste si nemysleli, že som absolútny odporca dízlu.
Keď moderný dízel funguje ako má, nie je mu veľmi čo vytknúť, kultúra chodu akceptovateľná, ťah na úrovni.
Bohužiaľ, nájsť 100% fungujúci dízel s >100K km je raritou.
Je paradoxné, že ja dízel so 170K km mám a zajtra kupujem ďalší dízel s 300 tisíc kilometrami :)
Ibaže na tomto type dízla je elektrický iba štartér a snímač teploty.
Moderný dízlový motor od Fiata je však nesmierne komplikovaný a citlivý stroj.

PoslaťNapísal: 22 Mar 2012, 18:58
od lukas107
Chlapi,som rozhodnuty ze moj dalsi opel bude vectra C..ale mam dilemu..doteraz som mal VeBe 1.8 16V (X18XE) chodi super,nemal som ziadny problem s nou..mozno napravy...
ale teraz by som chcel jednozacnne GTS - ku ale neviem sa rozhodnut aky motor... chcel by som nieco silnejsie.nvm ci 2.2 16V, alebo ostanem na 1.8 16V, chodim kratke a caste trasy

PoslaťNapísal: 22 Mar 2012, 19:04
od Kajo
Myslím, že Signum písal niečo v tom zmysle, že 2.2 je problémový.
Ja by som bral to, čo má Peťuško24, ale tých je asi málo.

PoslaťNapísal: 22 Mar 2012, 19:10
od lukas107
hmm.... ja som cital na fore ze je tam problem len s tym ze rozvody boli zle od vyroby..po vymene ze ten problem odpada.ci je tam retaz?nie som si isty...

takze ak nie 2.2 16V tak s benzinu asi len 1.8 16V (Z18XE)
Kajo píše:Myslím, že Signum písal niečo v tom zmysle, že 2.2 je problémový.
Ja by som bral to, čo má Peťuško24, ale tých je asi málo.

PoslaťNapísal: 22 Mar 2012, 20:31
od Komo
Z18XE - do r.v 2005 vykon 90kW
Z18XER - vseobecne 2005+ 103kW

PoslaťNapísal: 23 Mar 2012, 00:02
od lubo22
lukas asi tak: 2.2benzin by som ani ja nebral nieco som cital a ani ta spotreba neni najepsia zevraj ale to iba z pocutia a osobnu skusenost nemam..
fajn boli ako sa pisalo 1.8 bud 90kw alebo 103kw ale tie su drahe alebo potom ze aj 3.2 su fajn
a GTS-ky su fesnee

PoslaťNapísal: 23 Mar 2012, 08:25
od lukas107
ano...asi mas pravdu....len ja berem do uvahy to ze ja beham kratke caste trasy a ten diesel by trpel tym... preto nvm nvm ci 2.2 dti..

PoslaťNapísal: 23 Mar 2012, 08:57
od 24petusko
bukelo, mam pocit ze v europe sa stale preda o dost viac novych aut s benzinom, ako s naftou

ale treba to rozlisovat na triedy a v strednej - vyssej strednej, kde VeCe patri sa preferuje naftovy motor, ktory autu dava slusnu dynamiku ( placebo efekt ) a nizku spotrebu ( ta najviac zavisi na soferovi ) na dlhsich trasach

a teraz k veci, pre teba je fakt idealny motor 1.8 103kW, ktory mimochodom mam aj ja
v podstate si na to auto nemam na co stazovat, je to proste drziak a zvuku, smradu a problemom dizlu sa mozem len smiat - klop klop klop

nie je to sice ziadny trhac asfaltu, ale je to i tak slusne, dynamicke vozenie pri prijatelnej spotrebe ( ja ju dokazem stlacit na fakt nizke hodnoty )
o LPG-cku pri tvojom najazde kilometrov uvazuj len v tom pripade, ak tam uz bude priamo namontovane - montovat novy splynovac sa tebe neoplati, lebo investicia sa ti vrati po roku a pol a setrit zacnes az od druheho roku

inak este k tej dizlovej lagune - asi sa hovorilo o lagune niekedy z roku 95 - 99 co boli este stare dizle, lebo novsie dCi-cka od r.v.2001 boli najtichsimi naftovymi motormi svojej doby

PoslaťNapísal: 23 Mar 2012, 12:13
od lubo22
pocul som par 1.9 Dci su to tichucke dizlaciky.
kamaratovy pustil motor musel menit :( :roll: auto mal 6-7rokov
asi najlepsia volba je 1.8 103kw je ich malo a niesu najlacnejsie.
alebo by sa mi pacil motor aj 2.0T ale su dva druhy jeden ze bol problemovy.
a moj nazor keby som si mal vybrat medzi 2.2i a 2.2 DTi vyhral by to dizel :)
to je moj nazor

a lukas ved ty vies aku mam stale dilemu ale to je mimo temy :D

PoslaťNapísal: 23 Mar 2012, 20:08
od lukas107
no nic.... tak asi 1.8 to isti... s benzinakov moc na vyber neni...siel by som aj do DTI 2.2 ale...ma troska babre to cerpadlo...co su na predaj VeCe tak kolo roku 2003 - 2004 tak vsetky maju uz tych kritickych 200 000 km...a este som pocul ze ten motor rad sika olej kadetade..asi je zle utesneny

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 02:38
od lubo22
hmm ako sika olej kade tade?
nerozumiem tomu ani som o tom nic nepocul.
zeby to bola pravda? ale to by olej odbudal ci ako?
ja nedolievam olej vobec vymenim a zasa vymenim a jazdim. na rysne neodbudne skoro nic mozno 1mm uplne zanedbatelna hodnota
tak podla mna keby to bolo tak... potom olej sa straca ci?

PoslaťNapísal: 24 Mar 2012, 08:41
od lukas107
ano ze uteka olej nvm ci cez vanu ci netesnosti na motore...tak mi mechanik povedal ak som to dobre rozumel...ale zasa na fore som nic take nepocul...takze asi skor somarina je to...

lubo22 píše:hmm ako sika olej kade tade?
nerozumiem tomu ani som o tom nic nepocul.
zeby to bola pravda? ale to by olej odbudal ci ako?
ja nedolievam olej vobec vymenim a zasa vymenim a jazdim. na rysne neodbudne skoro nic mozno 1mm uplne zanedbatelna hodnota
tak podla mna keby to bolo tak... potom olej sa straca ci?

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 13:28
od lukas107
Pre lubo22:

som studoval este 2.2 dti tak som zistil ze to je naozaj common-rail...aj ked je troska hlucnejsi ako povedzme CDTI

kukni sem -

http://www.motormania.sk/art.ltc/443

alebo

http://sk.wikipedia.org/wiki/Common_rail

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 15:07
od lubo22
hmm zeby bol 2.2 dti? CR motor? ja bol v tom ze nie..
niekde som cital ze 2.2 dti uz nahradil novsi motor a to CR tak to znamenalo ze 2.2 dti nebol CR motor tak teraz neviem. sice sme mimo temy. keby nieco tak SS.
alebo na to odpovie niekto kto sa v tom vyzna

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 15:12
od bukelo
http://www.opel-infos.de píše:Y22DTR
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 84,0
Hub (mm): 98,0
Volumen (cm³): 2172
Leistung (kW bei min-1): 92 / 3250 (Signum), 92 / 4000 (Astra G, Vectra B/C, Zafira A)
Drehmoment (Nm bei min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra B), 280 / 1500 - 2750 (Astra G, Vectra C, Zafira A), 280 / 1500 - 3000 (Signum)
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Bosch VP44/PSG 16, Vectra B Bosch EDC 15 M
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader
Verwendung: Astra G (F35WR), Signum (F35WR, AF33), Vectra B (F35WR), Vectra C (F35WR, AF33), Zafira A (F35WR)


.. takze ziadny CR.

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 15:33
od lubo22
tak tak.. cital som ze pisali aj o CR ale potom som od niekoho pocul ze nieee ze to je chyba. takze som dobre hovoril ze to neni CR :) som rad

PoslaťNapísal: 26 Mar 2012, 20:45
od lukas107
aha...tak to maju ptm riadne ti motoristi popletene :D

PoslaťNapísal: 27 Mar 2012, 04:41
od Signum
netreba všetkému veriť čo sa píše :wink:

PoslaťNapísal: 27 Mar 2012, 08:08
od lukas107
to je pravda..ale tak tiez by si mohli davat pozor co zverejnia...avsak skoda ze to neni CR...bolo by to kultivovanejsie cosi viac
Signum píše:netreba všetkému veriť čo sa píše :wink: