Zdravim ,
Chcem pocut Vas nazor na tvrdenie, ze pneumatiky s vacsim priemerom sa opotrebuju skorej ako pneumatiky s malym priemerom.
Vraj take R17, R18 sa opotrebuvaju o 50% viac (rychlejsie) ako R14, R15.
aj podla mna je to somarina.R15 nema hlbší dezén ako R17.alebo sa mýlim?velke rozdiely v opotrebeni su ja pri rovnakych rozmeroch.napr Michelin Energy Saver ma index opotrebenia 0,5 a Dunlop SP Sport Fastresponse 3,0.záleží od zmesi.
záleží to aj kde jazdíš či tie pneumatiky sú stavané na to vozidlo (záťažový index) Keď som robil v pneuservise tak bola raz taká sytuácia, že chlap mal Dogde Ramm 1500 a opotreboval pneumatiky michelin za 20 000 km a chlap ktorý ich mal na inom aute tak ich zodral za 40 000 km ale on behal čisto iba po dialniciach preto si myslím že mu vydržali tak dlho...
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
povedal by som,ze je badat skorej opotrebenie na vnutornej strane pneumatiky pri okrajoch. Ale zalezi i od sirky,cim vacsi priemer a sirka,tak to badat rychlejsie. No po opotrebeni na urcitu uroven je to opotrebenie rovnake ako u R15
treba si uvedomit ze pneu sa vyrabaju v istom pomere,to znamena ze R18 ma rovnako hlboky dezen ako R15,co by to bola za blbost kebyze si kupite R18 za 180eur za kus a znici sa skor ako R15 za 60 eur
BMW 325ci M-paket 141kW (1995) Ford Fiesta 1.6 ST Edition 90kW (2010)
ak je zly bocny sklon kolesa, tak u pneu s nizsim profilom by opotrebovania malo byt menej sumerne
zase podla profilu su rozne modely. na vysokoprofilovu 15-ku bude skor typ co sa pomaly derie a na 18-ku nejaky co drzi velmi dobre a zoderie sa skor.
rad by som sa spytal ake je opotrebenie pneumatik pri roznom zatažovom indexe,napr. 205x55x16x 91h - 205x55x16x93h -205x55x16x97h , zhladiska bezpečnosti ? -na ceste sedenie atd...
myslim si že ak "poddimenzuješ "index zaťaženia tak pneu zničíš možno zdeformuješ.ak tam máš mať 91 a dáš tam 80 je to rozdiel 165Kg.to je už asi rizkantné.
alebo napadaol ma taky pripad niekto si mozno kupi disky R17, R18 a predtym mal R15
potom zisti ze disky aj pneu su pre neho drahe tak aby auto na estetike nebolo skarede kupi lacne pneu a potom zisti ze sa rychlejsie deru.
a potom uz su okolo toho reci ze R18 skor zoderies ako R15
avon jazdíme na Volve a žiaden problém ... skôr by som sa bál takých ako Goodride a podobne ...
Ale ako už tu niekto písal vyššie, je rozdiel Goodride 18" a Michelin 15" ... jasné, že tie čínske sa opotrebujú skorej ... a možno neskôr ... záleží od toho aký pomer prvkov má zmes, z ktorej sú vyrobené
BMW 528i E39 - w.i.p. Opel Corsa 1,2 16V 12/99 - rip Volvo V40 1,8i 5/02 BMW 745i V8 4/03 - ex
myslel som to tak že ak ma tvoje auto 1,5 tony a daš tam gumy na2,5tonove auto, samozrejme rovnaky rozmer ,tak ako sa bude chovat ? predsa potom by sa vyrabaly len gumy napr. na 5 tonove auta len s tvojimy rozmermi,žiadne 80 81 82 83 ........
prepačte nikde nepišu čo sa stane ak gumy predimenzuješ- daš vyšši rychlostny index ,ani vyšši hmotnostny index ,mam na mysli hlučmost ,brzdne vlastnosti,spotrebu,aqua...., dakujem za odpoved
ps :viem čo sa deje pri poddimenzovany