Stránka 4 z 5

PoslaťNapísal: 29 Sep 2012, 21:27
od Lubec
Tecucu vodu z vodovodu by som dal do sustavy, len v kombinacii s kalgonom :lol:
Iuraj destilka, je to ,co tam patri. A ak si uz videl tesnenie pod hlavou, tak vies, ze ku kovovej casti tesnenia sa ti voda ani nedostane.

PoslaťNapísal: 29 Sep 2012, 21:29
od buci_vectra
Tak skúsim ešte ináč.
Vodovodná voda z nemrznúcou zmesou tvorí kal, kedže látky obsiahnuté v nemrznúcej zmesi zabranujú tvorbe pevného vodného kameňa.
Netvrdím že jedna náplň okruhu vytvorí tolko kalu že to upchá radiátor, ale dlhodobejším používaním, resp dolievaním vody z vodovodu sa to riziko zvyšuje.

PoslaťNapísal: 29 Sep 2012, 21:47
od iurai
k tej vodovodnej vode - nema tam ist tvrda.

teda nad 20°dH by mala by riedena alebo nahradena destilovanou

Tu mate nieco k BASF G48

http://www.coler.de/col/sicherheitsdatenblaetter/basf/Technisches-Datenblatt-Glysantin_g48_deu.pdf

PoslaťNapísal: 30 Sep 2012, 18:40
od AReYco
Dnes som spravil 50km a samozrejme stratila sa mi chladiaca kvapalina z nádržky, palubný mi to ohlásil, tak som cca 3dcl dolial. Rúry sú horúce a tak mi teda trklo, že na dvore som to mal síce pol hoďku naštartované, ale mal som to ešte v kopci a tak to bolo zavzdušnené....

Aktuálny stav?:
- rúry do radiátora sú horúce (poriadne, neudržím ani jednu)
- kúriť auto kúri, aj keď je to slabšie (vonku je 16°C tak to stačí, ale som zvedavý, ako to bude kúriť, keď teploty začnú klesať)
- navrhujete ešte niečo pozrieť? Pretože si myslím, že to určite nebude stačiť, a tak to budem musieť opraviť tak, či tak :?

PoslaťNapísal: 30 Sep 2012, 18:57
od iurai
poradim ti, daj si to doporiadku, skor nez zacne mrznut. dovtedy mozes mat v chladiacej aj nieco ine ako chladiaciu zmes - to je vyhoda, najma ak by sa ti mali nejake usadeniny uvolnovat a ty by si ich chcel davat prec, usetris na nemrznucej

skusim kuknut, ako to kuri mne. ale predpokladam, ze pri HI a stupni ventilatora 5 by mal ist taky 60-stupnovy vzduch z hornych otvorov

ked mas system zavzdusneny, vzdy si docucne chladiaciu az pri chladnuti plne zohriateho motora

PoslaťNapísal: 30 Sep 2012, 22:03
od AReYco
to docucnutie pri chladnutí mi zatiaľ spravilo raz...uvidím zajtra ráno či bude klesnutá hladina.

Áno, moja bývalá Corsa a otcove auto, to keď je motor teplý a zapnuté kúrenie naplno + fúkanie, tak to v aute nevydržíš. Dokonca z toho Passatu otcovho ide taký, že ani ruku pred výduchmi neudržíš - je starý ale kúri ako šlak.

PoslaťNapísal: 30 Sep 2012, 22:17
od iurai
teplomerove cidlo som si zabudol zobrat.
ani neviem, ci mas take ty.
ALE
pri zahriatom motore, ventilator stredny stupen (2 zo 4), vzduch navoleny na horne vyduchy.
za jazdy, pri vonkajsej teplote 14 stupnov som tesne pri strednych vyduchoch neudrzal ruku po cca 20 sekundach.

na tych pri oknach sa to este dalo zniest

PoslaťNapísal: 30 Sep 2012, 22:41
od AReYco
No tak takto by to malo vyzerať.

Ja som dnes pri tých 16°C mal naplno kúrenie a fúkanie takmer tiež na full a to sa o tom, či udržíš alebo nie, ani nemusíme baviť. To ide len teplý, nie to ešte horúci.... ale na druhej strane aspoň niečo, lebo už som myslel, že to nepôjde vôbec.

Mne dal nedávno na stretku jeden chlapík číslo, tak sa s ním dohodnem, nech mi na to skúsi mrknúť. Fakt, že budem zvedavý, čo to bude, ak na to prídeme. Lebo nemám rád takéto veci (nie len v aute). Keď niečo funguje len tak sporadicky. Keď nejde nejde...hľadáš...ale toto? Veď už som 100x myslel, že som odhalil príčinu a nikdy to nebolo ono.

PoslaťNapísal: 03 Okt 2012, 06:20
od lubo098
na to som zvedavy aj ja co to bude, ked to nieje radiator.
inak tak horuci vzduch ze neudrzis ruku na vyduchu z toho nikdy nesiel, no kurenie bolo citit hned ako sa pohla rucicka teploty motora.

PoslaťNapísal: 03 Okt 2012, 09:52
od AReYco
Cez víkend to ideme rozobrať, dám vedieť čo to bolo (ak nato prídeme).

PoslaťNapísal: 16 Okt 2012, 09:26
od AReYco
Auto kúri ako piecka... bolo upchaté potrubie k radiátoru dosť veľkou nečistotou (nejaký skorodovaný úlomok). Vymenili sme už aj radiátor... a veru ten starý by aj tak dlho nevydržal. Išiel z neho riadny piesok a kamienky. Teraz je to zatiaľ všetko v poriadku. Kúrenie je citeľne silnejšie ako na Corse, takže by som mal byť spokojný a zima môže prísť :kid:

PoslaťNapísal: 16 Okt 2012, 15:28
od iurai
no fajn

PoslaťNapísal: 16 Okt 2012, 18:28
od buci_vectra
No super :up:

PoslaťNapísal: 18 Okt 2012, 20:59
od AReYco
buci_vectra píše:Jedna z možných príčin...
http://imageshack.us/a/img703/4697/snmka1318.jpg


Chalani auto síce kúri, ale stále sa mi zhadzuje táto tyčka. Ide ma z toho poraziť...zrazu začne fúkať studený jak riť :/
Ide však o hornú časť. Toto, čo je na fotke, tak to je pekne zacvaknuté, zhadzuje sa mi to z hora. Lenže tam je iba také Učko akoby, do ktorého sa dá ta tyčka. No nijako necvakne ani nič, len je to tam tak na ľahko. Stačí menší otras, alebo zákruta a tyčka spadne. Prístup je tam na hovno, no najradšej by som to zalepil sekundovým. Neviete, či to má nejako cuknúť / zaskočiť? Alebo to je vážne len tak lážoplážo?
Nechcem to zas úplne na fest zalepiť, veď čo keď to niekedy bude treba odmontovať (ako sme to nedávno robili) ale ak to inak nepôjde, tak idem po sekundové....čo vy nato?

PoslaťNapísal: 18 Okt 2012, 21:13
od iurai
hore v tom "ucku" je tycka chytena/zahaknuta sice volne, ale spolahlivo (teda ak si tam nic nedolamal)
ked tycka smeruje odtial nadol, tak nema sancu z horneho uchytu vypadnut

dole ten biely plast strekni WD40 a opatrne tycku vyhakni.

mozno teraz ju budes moct hore spravne zalozit

v pripade nudze hore demontuj cely motorcek - 2 krizove skrutky, potom s nim mozes pohybovat a skusaj tycku zalozit takto.

---

ako si to vtedy davnejsie vyhakol - hore ci dole ?

chces fotku toho patentu ?

PoslaťNapísal: 19 Okt 2012, 06:54
od lubo098
to ucko vyzera byt prasknute, mozno je problem tam.skus to zlepit.

PoslaťNapísal: 19 Okt 2012, 11:56
od AReYco
lubo098 píše:to ucko vyzera byt prasknute, mozno je problem tam.skus to zlepit.

to nie je moja foto. Ja mám spodný úchyt v poriadku, tam to pekne cvakne.

iurai píše:opatrne tycku vyhakni. mozno teraz ju budes moct hore spravne zalozit

Keď som to mal nedávno rozobraté, mal som zhodenú tyčku celú. Založil som to, všetko ok. Potom sme menili radiátor a sa nam zhodila iba horná časť a asi som to zle založil. No špekuloval som dlho, nezdalo sa mi, že by to tam viac malo zapadnúť.
Vyskúšam to však spraviť tak, ako prvýkrát. Celú vytiahnuť a najskôr založiť hore, až potom zacvaknúť dole. Je tam naozaj zlý prístup a povolovať ten motorček nechcem, aby som ho potom vôbec dal naspäť.
//horný úchyt nie je nijako poškodený, takže zlomený alebo niečo podobné by nemal byť. Akurát mi volal jupaza1, a poradil mi ešte niečo, tak vyskúšam. Mohola by tam byť nejaká plastová srandička, ktorá keď sa otočí, tak by to malo tyčku zaistiť. Lepidlo nepomôže, lebo to musí v kĺbe chodiť a nie byť napevno zafixované. To mi došlo až keď sme to riešili cez telefón

Aktualizované: Tak som ju zhodil a znova nahodil a zdá sa, že to už drží, bez toho že by som tam mal nejakú plastovú úchytku. Asi som to predtým len zle založil :lol:

PoslaťNapísal: 06 Nov 2012, 16:42
od iurai
uz kuri spolahlivo ?

PoslaťNapísal: 06 Nov 2012, 17:41
od buci_vectra
Ad vodovoda...
AReYco píše:...Išiel z neho riadny piesok a kamienky...

Odkial sa vzal ten piesok...? :roll:

PoslaťNapísal: 07 Nov 2012, 12:02
od AReYco
iurai píše:uz kuri spolahlivo ?

Kúriť kúri ako piecka ;) sa nechytá mamina Astra, ale niekedy mám strach z tej tyčky. Už mi raz spadla, keď som prešiel cez škaredú dilatáciu na moste. Ale v podstate to je funkčné stále a užívam si letný vzduch už aj za ešte studeného motora :P


buci_vectra píše:Odkial sa vzal ten piesok...?

No napísal som to tak trošku nejasne. Ale bol tam veľmi hustý kal (ten môj myslený piesok) a tie kamienky, tým som myslel väčšie úlomky skorodované z radiátora. Jednoducho bordelu tam bolo dosť. Rozmýšlam, že ho vyvarím v octe a možno ho niekomu darujem, ale to nemá cenu, musel by to čoskoro aj tak znova meniť a nový radiátor nie je až taká veľká položka.