Stránka 2 z 5

PoslaťNapísal: 20 Sep 2012, 18:48
od buci_vectra
Jedna z možných príčin...
http://imageshack.us/a/img703/4697/snmka1318.jpg
To je foto z kamarátovej Vectry B, symptóm - auto slabo kúri, alebo nekúri vôbec.

To tiahlo sa nachádza na kúrení, pri spolužiakových nohách, je nutné sa pozerať hore, strašne blbý prístup. Na obázku to hnedé na čom je napísané Valeo je kryt radiátora (pre upresnenie pozície)

PoslaťNapísal: 20 Sep 2012, 19:50
od AReYco
vďaka mrknem to.....

Skôr ako som teraz podvečer vyrazil z Martina, som rozobral ovladací panel klímy/kurenia ale pohybovanie kontaktami to nerozbehlo. Takže to bola náhoda, že to vtedy šlo. A to preto, lebo v ten čas keď som to robil, som mal rozobratý aj ventilátor za motorom.

Nuž čo bude to treba cele rozobrať (pomyslel som si). Keď tu zrazu prejdem po škaredej dilatácii na moste "drrrrrrb" a začalo to fúkať. Takže to môže byť ešte zlý kontakt na ventilátore, ten som "nepremazal".

Čo je horšie, že to fakt nekúri. Ráno som mal ako tak pocit, že to ide, ale teraz som mal na HI polovicu cesty a doslova šiel chladný vzduch. Ostal som stáť na mieste pred domov asi 15 minút so zapnutým motorom a žiadna citeľná zmena.

Mrknem na ten radiátor, či niečo múdrejšie uvidím. Mrzelo by ma, keby som mal auto v zime odstavené. U nás na kopcoch už vidno sneh, takže sa budem musieť poponáhľať

PoslaťNapísal: 20 Sep 2012, 20:04
od iurai
ten zly kontakt sa vola zodrate uhliky.

PoslaťNapísal: 20 Sep 2012, 20:05
od AReYco
myslel som si to. preto som to rozoberal, že to vymenim.
Ale pripojil som na baterku a motor išiel ako gula! Môže byť aj tak zlý?

PoslaťNapísal: 20 Sep 2012, 21:33
od iurai
moj receptik - ked ti motor zrazu nejde, vybrat pelovy filter a do ventilatora stuchnut.
tusim sa dal aj odpor premerat, ale uz sa nepamatam v ktorom mieste

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 11:25
od AReYco
Mam to rozobrate kukam hore a je tam takato vec.
Som cez mobil tak takto dam link http://www.upnito.sk/0/7ffqhx57w73qh7yugwvhnaarq7uym75t.jpg

Nech nastavujem ako chcem nehybe sa to... Malo by sa? Rucne to ide potiahnut a otvara sa tym nejaka klapka. No ked som to rucne otvoril pocas fukania aj tak sa teplota nezmenila. Ci je LO alebo HI fuka stale rovkany.
Tu vec ako mal tvoj kamos na vectre tam nevidim. On mal asi manual klimu.

Viete mi poradit co dalej robit?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 13:51
od buci_vectra
Má automatickú klímu...
To čo si odfotil nieje náhodou ovládanie klapky na vnútorný okruh?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 14:13
od iurai
ako trubky ?

na to ze je to mobil robi dobre fotky

kukni si toto
je to pohlad z pravej strany, hore je hore, dole je dolu

Obrázok
anonymous picture upload

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 14:14
od AReYco
Aha uz to vidim... Musim rozobrat bocne plasty

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 14:19
od iurai
a teplari Ti pustili teplu vodu do kurenia ?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 15:18
od AReYco
To keby ja vedel (ako nato prídem?) :-k sorry za pripečenú otázku :sorry:
Vraj kým je ešte chladný motor mám vyskúšať tie dve rúrky za motorom, že či sa zohrievajú?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 15:20
od buci_vectra
Tak že chytíš rúry kúrenia buď v motore, alebo sa skúsiš popáliť o tie hliníkové čo idú do radiátora.

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 16:02
od AReYco
Chlapi, tak:
- medena tycka sa pohybuje od LO po Hi pekne od dola az na maximum hore.
- rury su horuce tak,ze ich neudrzim uz ked sa motor odlepi od modrej teploty

Tak a teraz som z toho jeleň

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 16:10
od Peter Kuľha
Takže kúrenie je v poriadku zrejme. Skús tú tyčku čo ovláda klapku miesenia vytiahnuť a ručne nastavuj klapku čo to urobí

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 16:14
od Lubec
Je ta tycka zastrcena v diere, ci len lieta, ako sa jej chce?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 16:15
od AReYco
Môžem to ručne (nasilu) hýbať, aj keď je to elektronické? Ale keď sa hýbe automaticky na pokyn z digiklímy, tak si myslím, či ju pohnem ručne alebo nie - je to isté.

EDIT: Jasné, že je zastrčená...pekne ťahá ten "kolik" či ako to nazvať hore. Je to tak, ako to má na fotke aj iurai.

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 16:37
od Lubec
Tak potom ok. Tak som to myslel.

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 16:52
od AReYco
Moze byt zla aj ta hneda vec, kde ustia tie hlinikove rury?

EDIT: Napadla ma taká vec, nemôže byť malo vody v chladiči? To by sa mohlo javiť tak, že voda sa zohreje na 90°C ale nie je jej dostatok, tak rúry sú síce horúce, ale nedotlačí to. Čo poviete?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 17:51
od lubo098
chladiacy system sa odvzdusnuje sam.mozes akurat skontrolovat ci je dost vody ale ak by nebolo, hlasil by to pocitac.je to zaujimave lebo auto kurilo dobre.obavam sa ze bude pripchaty radiator kurenia.ten ventilator uz ide stale?

PoslaťNapísal: 21 Sep 2012, 18:49
od AReYco
Ventilator mi naskoci ked prejdem po nerovnosti :-) od rana zatial ide dnes cely den. Ak to bude prerusovat tak to znova rozoberiem.
Teraz bolo vsak 5'C a kabinu kym vykuri letny vzduch no...vystupovali sme zamrznutí :-P
Dokazem sa dostat k radiátoru a pozriet to (pripadne vycistit)?