To tiahlo sa nachádza na kúrení, pri spolužiakových nohách, je nutné sa pozerať hore, strašne blbý prístup. Na obázku to hnedé na čom je napísané Valeo je kryt radiátora (pre upresnenie pozície)
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE
Skôr ako som teraz podvečer vyrazil z Martina, som rozobral ovladací panel klímy/kurenia ale pohybovanie kontaktami to nerozbehlo. Takže to bola náhoda, že to vtedy šlo. A to preto, lebo v ten čas keď som to robil, som mal rozobratý aj ventilátor za motorom.
Nuž čo bude to treba cele rozobrať (pomyslel som si). Keď tu zrazu prejdem po škaredej dilatácii na moste "drrrrrrb" a začalo to fúkať. Takže to môže byť ešte zlý kontakt na ventilátore, ten som "nepremazal".
Čo je horšie, že to fakt nekúri. Ráno som mal ako tak pocit, že to ide, ale teraz som mal na HI polovicu cesty a doslova šiel chladný vzduch. Ostal som stáť na mieste pred domov asi 15 minút so zapnutým motorom a žiadna citeľná zmena.
Mrknem na ten radiátor, či niečo múdrejšie uvidím. Mrzelo by ma, keby som mal auto v zime odstavené. U nás na kopcoch už vidno sneh, takže sa budem musieť poponáhľať
moj receptik - ked ti motor zrazu nejde, vybrat pelovy filter a do ventilatora stuchnut.
tusim sa dal aj odpor premerat, ale uz sa nepamatam v ktorom mieste
Nech nastavujem ako chcem nehybe sa to... Malo by sa? Rucne to ide potiahnut a otvara sa tym nejaka klapka. No ked som to rucne otvoril pocas fukania aj tak sa teplota nezmenila. Ci je LO alebo HI fuka stale rovkany.
Tu vec ako mal tvoj kamos na vectre tam nevidim. On mal asi manual klimu.
To keby ja vedel (ako nato prídem?) sorry za pripečenú otázku
Vraj kým je ešte chladný motor mám vyskúšať tie dve rúrky za motorom, že či sa zohrievajú?
Chlapi, tak:
- medena tycka sa pohybuje od LO po Hi pekne od dola az na maximum hore.
- rury su horuce tak,ze ich neudrzim uz ked sa motor odlepi od modrej teploty
Môžem to ručne (nasilu) hýbať, aj keď je to elektronické? Ale keď sa hýbe automaticky na pokyn z digiklímy, tak si myslím, či ju pohnem ručne alebo nie - je to isté.
EDIT: Jasné, že je zastrčená...pekne ťahá ten "kolik" či ako to nazvať hore. Je to tak, ako to má na fotke aj iurai.
Moze byt zla aj ta hneda vec, kde ustia tie hlinikove rury?
EDIT: Napadla ma taká vec, nemôže byť malo vody v chladiči? To by sa mohlo javiť tak, že voda sa zohreje na 90°C ale nie je jej dostatok, tak rúry sú síce horúce, ale nedotlačí to. Čo poviete?
chladiacy system sa odvzdusnuje sam.mozes akurat skontrolovat ci je dost vody ale ak by nebolo, hlasil by to pocitac.je to zaujimave lebo auto kurilo dobre.obavam sa ze bude pripchaty radiator kurenia.ten ventilator uz ide stale?
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
Ventilator mi naskoci ked prejdem po nerovnosti od rana zatial ide dnes cely den. Ak to bude prerusovat tak to znova rozoberiem.
Teraz bolo vsak 5'C a kabinu kym vykuri letny vzduch no...vystupovali sme zamrznutí
Dokazem sa dostat k radiátoru a pozriet to (pripadne vycistit)?