zdravím, kúpil som vectru C r.v. 7/2007 s motorom 1.9 CDTI 88 Kw, najazdené cca 120 000 km. Počítač mi udáva priemernú spotrebu 9.4 L, a to nejazdím len v meste ale aj mimo. V príručke sa udáva priemerna spotreba 6 L. Poradte niekto čo to spôsobuje, niekde som čítal že zvýšená spotreba môže byť kvôli vadnému termostatu
To nemusí byť zaváda. V prvom rade to nemusí byť reálny stav. Palubný počítač zvykne byť nepresný. Už sa o tom veľa popísalo, a ak je to tak- čo sa ukáže až časom, dá sa nastaviť. Zväčša tam býva nejaká odchýlka. Samozrejme cez diagnostiku.
A čo sa týka samotnej spotreby, tu si najlepšie skontroluješ tak, že natankuješ nádrž naftou do plna a jazdíš. Po výjazdení 1/3 alebo aj 1/2 paliva dotankuješ zasa do plna a na základe minutej(dotankovanej) nafty a prejedných kilometrov si vyrátaš spotrebu.
VW Golf 1,9TDI 77kW BMW 530dA 142kW - ex VW Passat 1,9TDI 66kW - ex Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
Vďaka za radu, vyskúšam si to s tým tankovaním vyrátať, na diagnostike auto bolo keď som ho kupoval či nemá nejaké vady, všetko bolo ok, až na nejaké malé chybičky (zvýšené napätie, ...) ktoré sa dali vymazať a viac ich nezobrazovalo. Skúsim ísť na dignostiku ešte raz kôli tej spotrebe
Aby si správne pochopil, palubný počítač môže mať odchýlku v zobrazovaní spotreby, teda ak máš priemer v papieroch napr.6,5l/100, BC by ti nemal ukazovať 9,4. To by si musel jazdiť ako zmyslov zbavený.
Čo som si všimol, tam bude spotreba lietať max +- liter. Ono a to nejak kalibruje.
Ked si kupil ojazdene auto, tak najskor vynuluj BC a potom jazdi, svoiim stylom, svojim tempom a uvidis aku budes mat spotrebu ty, ked som auto kupil ja, tak BC ukazoval 7,4 l a moja spotreba po vynulovani vychadza v lete 5,7 v zime 6,3l, ale tych tvojich 9,4 sa mi zda fakt nejako vela, to by som skor uz pripisoval nejakej zavade na motorovych castiach.
Palubný počítač som resetoval ľavým kolečkom na volante a po najazdených km mi počitač ukázal 9,4 L priemernú. Tým BC si myslel to resetovanie čo som teraz opísal? Alebo je to niečo iné ..
No na diagnostiku chcem ísť ešte raz kôli spotrebe. Mesiac dozadu keď som vectru kupoval na diagnostike bola (možné vady a tiež som chcel overiť najazdené km) nič vážne sa nenašlo a km vraj tiež sedeli. Diagnostiku robili v opli v Košiciach
Mna v suvislosti s vysokou spotrebou napadaju vstrekovacie trysky, ale to je len moj nazor ...
Daj si niekomu urobit diagnostiku, trebars aj k chalanom z fora a potom budes mozno mudrejsi.
V priebehu týždňa pôjdem na diagnostiku a uvidím čo bude, dám vedieť čo bolo, dúfam že to nebudú tie trysky ani nič podobne finančne nákladné. Vďaka za názory
marko,
možno máš len zasvinené poriadne trysky,bo ktovie čo ten pred Tebou lial do toho za svinstvo,skús pouźiť nejaký čistič: http://www.liqui-moly.sk/katalog/prisady?pageno=6,a potom tam pridávaj to legendárne aditívum VIFko,malo by Ti to pomôcť,
pravda,pokiaľ neni závada niekde inde
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTi 16V Sport Z19DTH - 110 kw/150k- 2008 ex
To VIF-ko si určite pozháňam, pozrel som si ten test aditív, je to jednička medzi nimi. Chcem skúsiť aj ten čistič trysiek napr. od LIQUI MOLY, dúfam že tým nič nepodrbem.
S aditívami nemám skúsenosti, pred vectrou som mal passata TDI, nedával som do nafty nič, nebol s ním žiadny problém a spotreba tam bola 6,5 L
Ahoj, pozeram fora a natrafil som ze mas vectru 1.9CDTI 2008, Chcem sa opytat akemaas skusenosti a na co by som si mal dat pozor pretoze tiez ju rozmyslam kupit, a ako to je s tym DPF kom dik za odpoved
na DPF su tu iné témy , kazdopádne ak jazdíš krátke trasy tak DPF určite nie,skôr či neskôr by si ho musel dať prečistiť, čo by nemalo vyznam pretože by sa ti kratkymi jazdami zase zaniesol , alebo by si ho musel dať vyhodiť preč čo zo sebou prinaša nie len mechanické ale aj softwarové úpravy ktoré nie su najlacnejšie. Ak môžes tak sa vyhni autu ktore ma DPF pretože výhody to nemá žiadne, skôr sú s tym iba problémy
Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika