da sa niekde nejako potvrdit ci su zvlnene/krive brzdove kotuce?
volant mi niekedy vibruje pri brzdeni, pri roznych styloch jazdy (silnejsie brzdenie aj slabe dobrzdovanie) sa to nikedy prejavuje a niekedy nie.
Tomuto moc nerozumiem...ale podla tych % by som povedal, ze kotuce su zvlnene....
Co stoji takyto test?
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Nasiel som nejaky clanok o zvlneni kotucov. JE to celkom zaujimave citanie. Asi si kupim ten odchylkomer na meranie obvodoveho hadzania. Potom budem mudrejsi..
Ten článok prihráva body iuraiovi a ja len súhlasím.
Keď sa povie, že tieto kotúče sú zlé, treba definovať ako.
Hádzavosť to nie je, lebo sa to pokazí až po 2000 km.
Tak čo potom? Zvlnenie teplom? To sa dá zmerať, ale v toto neverím, keďže tu bolo niekoľkokrát povedané, že sa jedná o bežnú jazdu.
Tak potom nekvalitný materiál, ale ako nekvalitný?
Nehomogénny? Niekde mäkký niekde tvrdý?
Tvrdosť materiálu je možné zmerať, ale technológia výroby eliminuje takúto možnosť.
Kuknite sem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake Píše sa tam o príčinách poškodenia kotúča.
Ako jedna z častých príčin je tam spomenuté kruhové doťahovanie kolesových šróbov a doťahovanie pneumatickou pištoľou.
Skúste sa nad tým zamyslieť, ako doťahujete svoje kolesá?
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Ako jedna z častých príčin je tam spomenuté kruhové doťahovanie kolesových šróbov a doťahovanie pneumatickou pištoľou.
Skúste sa nad tým zamyslieť, ako doťahujete svoje kolesá
Skuste mi niekto povedat ako dotiahnete 5 skrutiek do križa?
pre mna je zaujimave, ze zle lozisko alebo krivy naboj sposobia po kratkej dobe zmenu kotuca, obrusenim alebo difuziou materialu
tiez zaujimave je, ze v servisoch nemaju meradlo hadzavosti
zaujimalo by ma, ze nakolko dobre su ocistene dosadacie plochy naboja v servise. lebo je to dost vela prace ich dostat do ozajstnej roviny.
ked k tomu priratame, ze kotuce nie su fixovane 2 skrutkami ale len jednou je tu sanca na krivu montaz kotuca
rad by som pokračoval v téme a spýtal sa ako zistím aké doštičky mam dať? 1- pro brzdovy trmen s plastovymi pisty 2- pro brzdovy trmen s ocelovymi pisty týka sa to ATE doštičiek pretože chcem dať ATE kotúče no a ešte by som rad vedel či sa vám ešte vlnia kotúče ?
Kurnik chlopi, akosi mi to začalo vibrovať. Ešte dávno, asi pred rokom mi Juraj pri inej oprave ukázal, že keď prudšie zabrzdím, tak už počuť určité zvuky zozadu. Bolo to veľmi jemné, ale pri bežnom brzdení to nerobilo... Samozrejme sa to časom zhoršilo, pri dobrzďovaní v meste som cítil, že aj keď držím pedál rovnako, auto striedavo pribrzďuje a uvoľňuje. Tažke sa tie kotúče asi skrivili, však? Mali sme to rozobraté nedávno, kvôli ručnej... platničky sú ešte hrubé, ale zadný kotuč z vnútornej strany už nie je bohvie čo
predny:
zadný kotúč vonkajšia strana:
vnútorná strana
ručná
Zdá sa, že to ide zozadu a už je to celkom dosť nepríjemné, tak neviem či na tom chodiť a ako rýchlo to vymeniť? Vydrží to ak budem jazdiť plynule a opatrne a zbytočne tomu nenakladať, kým sa to vymení? Bude treba minimálne zadné kotúče a platničky čo?
Mne podobným spôsobom odišli zadné bubnokotúče. Najprv to pri brzdení len pulzovalo, až raz to pri prudšom brzdení na diaľnici začalo búchať. Neskôr mi mechanik, ktorý to menil, povedal, že kotúče sa už začali rozpadávať. Boli na nich akoby vylúpnuté mapy.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Ak si schopný tie pôvodné zabrúsiť do roviny, aby ti nezdeformovali nové kotúče, tak ich meniť nemusíš. A vlastne ktoré doštičky máš na mysli, na parkovaciu, či na prevádzkovú brzdu?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷