Mam v plane kupit predne 314mm kotuce a strmene na VeCe. Ale nie som si isty ako je to so strmenmi na Vectre - ktory strmen sa viaze k akemu kotucu (mm)?
strmen pre 302mm kotuce:
strmen pre 314mm kotuce (ale je mozne ho pouzit aj s 302mm ???):
porovnanie strmenov 314 vs 345, rozdiel je viacmenej len v carriers (neviem ako sa tomu nadava po slovensky )
Ide mi o strmene pre 314mm kotuce. Ked maju strmene dizajn ako na 2.obrazku, tak do nich na 100% narvem 314mm kotuce?
Alebo sa tento "dizajn" robil zvlast aj pre 302mm?
Teda, ked kupim take stmene, ci budem mat istotu, ze pojdu na 314mm kotuce
Carrier je nosič.
Ak chceš lepší účinok, porozmýšľaj nad EBC brzdami v štandardnom rozmere.
Väčší kotúč nemá iba výhody a navyše to nemusí dobre fungovať s Tvojim posilňovačom.
Ber to ako názor, nie ako príkaz
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
to jakobz: hej, hej, uz sme sa o tom bavili. Ale teraz mi ide o to, ci tie tvoje strmene s 302mm kotucmi su ine, ako takisto vyzerajuce pre 314mm. Ale podla tej tvojej foto, sa mi nezda, ze by sa tam dal narvat vacsi kotuc Tak ako to teda je?
to Kajo: myslis, ze do novsich predface vectier V6, kde uz boli 314mm standard, davali aj iny posilovac? neviem, pytam sa
Co som cital par ohlasov na anglickom fore, tak si vsetci nevedeli vynachvalit, ked presli z 302mm na 314mm..
Ja neviem, ale toto je podľa mňa zbytočná práca. Ako keby si auto nejak celkovo upravoval, že tam dáš kompresor (irmscher úpravu) a budeš tam mať do 300koní a chceš chodiť niekde na okruh, kde by si im dával poriadne zabrať, tak by som videl zmysel v montovaní lepších bŕzd, ale pre tých 211koní a bežné použitie tie brzdy a ich účinok úplne postačuje.
Teraz nejde o to, ci mi seria staci musim menit vsetky kotuce, tak pri tej prilezitosti som pozeral uz po 314mm. Za komplet, aj so strmenmi, by som dal len o par € viac (terajsie strmene mozem predat). Tak ked to uz mam menit, radsej cosi doplatim a mam lepsie brzdy..
Jakobz, mozes sa prosim pozriet, ci by si na tie svoje strmene vopchal aj 314mm kotuc? Ci je tam tolko miesta.
Nevopchal. K jednému rozmeru strmeňov pasuje len jeden rozmer kotúčov. Ak chceš meniť za iný rozmer, musíš vymeniť všetko, prípadne použiť kit na upgrade.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
tak ako je potom mozne, ze jakobz ma strmene pre 314mm kotuce, ale ma na nich len 302mm kotuce? On je zatial jediny, kto ma vacsie strmene s 302mm kotucmi. Aj na uk fore mi kazdy hovori, ze tie vacsie strmene su pre 314mm kotuce (pripadne pre 345). Ja som z toho debil..
Takze bud ma jakobz 314mm kotuce, alebo sa tie vacsie strmene robili zvlast pre 302, zvlast pre 314 a zvlast pre 345, pricom vyzeraju na prvy pohlad vsetky rovnako.
Ešte raz som pozrel obrázky.
Zaujímavé, rozdiel je naozaj v nosiči, diery sú proste ďalej od strmeňa.
Tak vidím, že Opel zas niečo urobil polovičato.
Znamená to zrejme, že použitím 345mm kotúča nestúpne styčná plocha medzi platničkou a kotúčom, ale sa zväčší páka, je potrebné menej tlačiť na pedál. Ale aj to je otázne, keďže ťažší kotúč má väčšiu zotrvačnosť (moment hybnosti).
Takže to nemá význam, zbytočne sa zväčšuje pomer odpružených a neodpružených hmôt, skôr sa vybijú čapy a tlmiče a jazda bude menej pohodlná.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
strmen pre 345 kotuc je trocha odlisny od 314, na prvy pohlad vyzera rovnako, ale je tam par odlisnosti.. Trocha iny dizajn, vacsi nosic a o 2mm vacsi piest. Aj ked platnicky su pri 345 o malo mensie ako pri 314. Takze je to cele akesi divne..
Vie niekto ako je to pri tych vacsich strmenoch a 302 respektive 314 kotucoch?
Už som videl takéto polovičaté brzdy, že malé strmene a platničky na veľkých kotúčoch a pri strede ostáva časť kotúča neaktívna.
Oničom.
Zrejme snaha o lacnú výrobu a použitie už vyrobených dielov.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Tak sypem si popol na hlavu a priznávam že som pochybil. Ale nebolo to úmyselné. Mám skutočne 314mm kotúče a ani som o tom nevedel. Teraz som ich bol premerať.
Ale vzniklo to asi tak, že som bol v servise a chalan čo objednáva diely pozrel do katalógu a pýtal sa ma čo tam chcem. Ja že niečo bežné stačí, tak hovorí že mi objedná kotúče dopredu 302mm ATE-čka a všetko ostatné... Ja že v pohode a išieľ som preč. Za dva dni som prišiel na montáž. Chalan mi iba povedal že objednal toho viac, keby niečo nepasovalo a čo nepoužie vráti dodávateľovi. Ale to, že tam mám ešte väčšie kotúče mi nespomenul. Všetko dali dokopy, vedel som že to všetko bude ale okolo 500EUR, to som zaplatiľ - je to dobrý známi, takže som mu povedal že papier od toho nepotrebujem, nech si to naúčtuje ako sa mu hodí. A odfrčal som. Takže potom je to jasné. Tieto strmene sú naozaj pre 314mm kotúče. Sorry že som ťa uviedol v omyl
ok, diky za info jakobz To iste mi pisali aj na uk fore, takze idem kupit tie strmene a hned aj vsetky kotuce.
V piatok mi prisli nove tlmice, tycky stabilizatorov, capy riadenia, silentbloky ramien... takze VeCe bude mat taky maly repas
vyhodis 300 euro a mas z toho dobry pocit. to nie je placebo. lebo placebo je zadarmo.
sranda bokom.
mozno ten 310 kotuc je drsnejsi. alebo sa ucinnejsie zbavuje tepla. alebo pneumatiky sa menej smykaju.
ja by som urobil taky pokus, ze by som ferovi vymenil jednu stranu tak a druhu onak. trocha by som mu to zabehol, ze ci zisti, ze na ktorej strane ma vacsie kotuce