Stránka 1 z 3

Búchanie do riadenia

PoslaťNapísal: 20 Nov 2010, 17:13
od dudo1977
Zdravím Vás,
mám nasledujúci problém: včera som vypálil do križovatky a odrazu mi koplo do riadenia, a mal som pocit,akoby som urval prednú nápravu, a následne mi búchalo riadenie vždy, keď som musel točiť volantom, a cítil som veľký odpor vo volante, a pri jazde priamo mi ťahalo auto do ľavej strany. Dnes ráno som kontroloval kvapalinu v nádržke a polovica obsahu je fuč. Vizuálne som skontroloval hadice od čerpadla k nádržke a všetko v pohode.
Preto prosím o radu: ak je to únik až k Tým opisovaným manžetám, ako odstrániť závadu?, a ešte jedna otázka: je potrebné zhadzovať motor, aby som mohol prípadne vymeniť riadenie, resp. odstrániť závadu na tom riadení?
Pri čerpadle je to jednoznačné, pýtam sa na mechan. časti riadenia.
Ďakujem za každú užitočnú radu.

OPEL VECTRA B 2.0i 16V "HUGO"

PoslaťNapísal: 20 Nov 2010, 18:16
od Kajo
Pozor, hladina v nádržke má byť iba približne do polovice.
Treba overiť, či je to naozaj únik.
Lebo to ináč môže byť aj homokineťák.

PoslaťNapísal: 20 Nov 2010, 18:51
od Spohrelt
Ja sa uz asi dva roky stretavam s buchnutim od predneho kolesa z hociktorej strany dost velkej intenzity, ako keby odletel velky kamen a buchol do podblatnikov.
Intenzita - hocijako, niekedy sa to neozve dva tyzdne a inokedy mi to buchalo celu cestu z Tatier domov, hlavne ak som behol do nejakej priehlbiny na ceste / podotykam nie jamy / .
Na prednej naprave su vymene tlmice, horne ulozenia tlmicov, tycky stabilizatora, gumove ulozenia stabilizacnej tyce, tycky riadenia.
Myslim, ze sa to objavuje castejsie v zime.
Spominali sa tu homokineticke klby, ale sa tu tiez pisalo, ze tie buchaju hlavne pri zatocenych kolesach, neviem najst s nicim inym suvis, len vhupnutim do nerovnosti na ceste.

PoslaťNapísal: 20 Nov 2010, 21:32
od dudo1977
Kajo píše:Pozor, hladina v nádržke má byť iba približne do polovice.
Treba overiť, či je to naozaj únik.
Lebo to ináč môže byť aj homokineťák.


No počuj, polovica nádržky je myslené, že polovice z obsahu nádržky je fuč, a nie že je medzi min. a max. , a všetky mech. časti nápravy som už vylúčil. Ale aj tak Ďakujem za príspevok.

PoslaťNapísal: 20 Nov 2010, 23:07
od Signum
dudo1977 píše:
Kajo píše:Pozor, hladina v nádržke má byť iba približne do polovice.
Treba overiť, či je to naozaj únik.
Lebo to ináč môže byť aj homokineťák.


No počuj, polovica nádržky je myslené, že polovice z obsahu nádržky je fuč, a nie že je medzi min. a max. , a všetky mech. časti nápravy som už vylúčil. Ale aj tak Ďakujem za príspevok.

natlakuj system a zistis unik,ale na to potrebujes aj patrične naradie ktore zrejme doma nema hocikto

PoslaťNapísal: 20 Nov 2010, 23:44
od Kajo
Spohrelt, viem, čo Ti to robí. Čo za to? :)

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 08:15
od Spohrelt
Dohodneme sa ... :D
si robis kozy, co ?

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 10:39
od dudo1977
Páni problém vyriešený:-), rozšúpaná prevodovka, ak niekto vie i nejakej F-18, alebo F-23 za rozumnú cenu, dajte vedieť.
Ešte raz ďakujem.

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 11:24
od p.s.

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 18:09
od Spohrelt
Kajo, no daj ... som zvedavy, na co si mam zase chystat peniaze.

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:03
od Kajo
Tak teda dobre.
TRADÁAAAAA
Je to uloženie pružiny v hornom alebo spodnom lôžku, častejšie v spodnom.
Je to v tom kontaktnom mieste - pružina-plech.
Pružina sa počas jazdy trošku dostane z ideálneho (najnižšieho) miesta a pri prepružení na pozvoľnej nerovnosti s buchnutím padne späť.
Kým som na toto prišiel, skoro som sa zbláznil a vymenil som toho teda hodne.
Dočasne pomôže vazelína, vtedy sa pružina vracia do svojej polohy hneď.
Niektoré automobilky (konkrétne BMW) predávajú na toto opravnú sadu, je to taká guma, ktorá sa vloží pod pružinu a zvýši trenie a zníži hluk, takže potom to nevyskakuje a ak áno, tak potichu.
Alebo si vystrihni takú gumu.
TRADÁAAAAAAAAAAAA ČO DOSTANEM?

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:10
od Spohrelt
Ak som tomu dobre rozumel, pruzina vyskakuje zo svojej povodnej pozicie a ked sa vrati naspat, to vyda dost hlasne buchnutie ?! Podla teba, treba dat medzi pruzinu a plech nieco, co to buchnutie stlmi ?! a vystrihnut koliesko z gumy a vlozit medzi komponenty ?!
Ak mas a je to pouzitelne aj na Ople, daj prosim ta link na tu opravnu sadu.
A co by si rad ??? :D

Dakujem, staci ...

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:23
od Lubec
Tak konecne som pochopil, preco som mal pri sportovych pruzinach od KW gumove pezervativy.
Taakze kludne odporucam spodny a vrchny koniec obtiahnut starou dusou z kolesa auta

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:37
od Kajo
Dobreeeee Lubec, to by mi nenapadlo!
Áno, to je presne ono.

Spohrelt, a čo Ti ja viem :)
Nie, nemusíš mi nič dávať.
Daj niečo Lubecovi, on poskytol konkrétne riešenie!

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:39
od Lubec
Yellow_Colorz_PDT_06

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:41
od Spohrelt
A dusa sa casom neprederie ?! a v domacich podmienkach to asi tazko urobit, kedze predpokladam, ze pruzinu bude treba asi stlacit / myslim, len pruzinu, nie celu napravu /, aby sa konce uvolnili.

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:44
od Lubec
mozes pouzit aj ochranu z el. kabla patricnej hrubky, ver mi ze ani dusa ani guma z kabla nieje slabsia, nez to co dava KW ku svojim pruzinam a staci to. Doma pokial nemas stahovaky na pruziny to asi tazko opravis.

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:50
od Signum
žeby to bolo toto? mali to iba GTS-ky
Obrázok

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 19:56
od Kajo
To by mohlo byť ono, ale prekvapuje ma, že je to iba zvrchu.

PoslaťNapísal: 21 Nov 2010, 20:19
od Signum
Kajo píše:To by mohlo byť ono, ale prekvapuje ma, že je to iba zvrchu.

(3 12 401)IZOLACE, PÉRA PŘEDNÍ (SERVIS ZRUŠEN - PODLE POTŘEBY POUŽÍT 13178463 3 12 232 NEBO 13178464 3 12 233) AR
3 12 232 - IZOLACE, 11.5MM DI, PÉRA PŘEDNÍ (IDENT ZELENÁ)
3 12 233 - IZOLACE, 12.8MM DI, PÉRA PŘEDNÍ (IDENT MODRÁ)