zmena rozmerov kolies v techničáku!!!
Moderátori: dulo, buci_vectra
205-ky na Vectra B
trocha som sa vrtal v schvalovacich protokoloch pre Borbet 15-ky az 17-ky,
s akymi dolozkami im to nemecky TÜV schvalil pre Vectru B
205-ka na disku sirky 6,5 palca tusim este sla pri et35
205-ka na disku sirke 7 palca sla len po drobnych upravach blatnikov a naraznikov.
Problemy boli - prilis blizko k blatnikom alebo vytrcanie
Elektrony s vacsim ET tento problem asi nemaju
http://www.bmf-gmbh.de/cgi-bin/borbet/radliste.pl?lang=1&Felgenbild=/rad/borbet/ca4.jpg&Fahrzeug=0245&FelgenSize=16&BildNr=ca4&FelgenHersteller=Borbet&x1=/prorad/img/autosm/rot/opvebstx.jpg&x2=129&x3=175&x4=436&x5=1&x6=1&x7=/prorad/img/radm/borbet/ca416.gif&pkwMarke=Opel&pkwModell=Vectra
s akymi dolozkami im to nemecky TÜV schvalil pre Vectru B
205-ka na disku sirky 6,5 palca tusim este sla pri et35
205-ka na disku sirke 7 palca sla len po drobnych upravach blatnikov a naraznikov.
Problemy boli - prilis blizko k blatnikom alebo vytrcanie
Elektrony s vacsim ET tento problem asi nemaju
http://www.bmf-gmbh.de/cgi-bin/borbet/radliste.pl?lang=1&Felgenbild=/rad/borbet/ca4.jpg&Fahrzeug=0245&FelgenSize=16&BildNr=ca4&FelgenHersteller=Borbet&x1=/prorad/img/autosm/rot/opvebstx.jpg&x2=129&x3=175&x4=436&x5=1&x6=1&x7=/prorad/img/radm/borbet/ca416.gif&pkwMarke=Opel&pkwModell=Vectra
Nasiel som nejaky papier, v ktorom Opel hovori, ze za akych podmienok je mozne menit kolesa, motory, brzdy, pruziny a podobne.
Tiez tam pisu, ze 205/55/16 s orig. diskami ET44 je mozne pouzit na VB.
http://mzcz.wz.cz/vectra/vectra-kolesa.GIF
a 205/60/15 vraj len na 18XEV, nie na 16XEL. a to uz preco ?
Ako hovoria deti na ihrisku, cary - mary - elektrony ...
Tiez tam pisu, ze 205/55/16 s orig. diskami ET44 je mozne pouzit na VB.
http://mzcz.wz.cz/vectra/vectra-kolesa.GIF
a 205/60/15 vraj len na 18XEV, nie na 16XEL. a to uz preco ?
Ako hovoria deti na ihrisku, cary - mary - elektrony ...
- chausj
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1471
- Dátum registrácie: 09 Dec 2006, 12:09
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trnava
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať používateľa:
no tak ze je to tak, technicak mi dali novy, ale nic mi tam nezapisali
povedali ze na to treba original TUV certifikat na ochrannom papieri a to stoi docela slusne peniazky no a ze sa to ma vybavovat na tom nejakom urade, kde sa vydava COC
povedali ze na to treba original TUV certifikat na ochrannom papieri a to stoi docela slusne peniazky no a ze sa to ma vybavovat na tom nejakom urade, kde sa vydava COC
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
- macil
- Admin
- Príspevky: 36825
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
chausj napísal:no tak ze je to tak, technicak mi dali novy, ale nic mi tam nezapisali
povedali ze na to treba original TUV certifikat na ochrannom papieri a to stoi docela slusne peniazky no a ze sa to ma vybavovat na tom nejakom urade, kde sa vydava COC
Myslím, že o tom papieri kecal. Ja som k pružinám dostal obyčajnú foto kópiu, ešte k tomu zmenšenú na 1/2, aby to vošlo na dve A4. Opýtaj sa Grave diggera na akom papieri dostal TUV k plastom. On si to všetko nechával zapisovať.
chausj napísal:no tak ze je to tak, technicak mi dali novy, ale nic mi tam nezapisali
povedali ze na to treba original TUV certifikat na ochrannom papieri a to stoi docela slusne peniazky no a ze sa to ma vybavovat na tom nejakom urade, kde sa vydava COC
policajtovi z DI nemusis celkom verit, proste toto nema v naplni prace.
uradom, kde sa vydava COC ??? COC vydava predajca vozidiel.
Ide o Obvodny urad, odbor cestnej premavky.
Tento urad napriklad uznava COC pri dovoze a vydava slov. technicke preukazy
U nas v Blave su tam docela mili uradnici, co sa aj dost vyznaju.
Rozhoduju podla nejakych zakonov, vyhlasok, usmerneni, technickych noriem a maju aj urcity priestor na vlastne rozhodovanie.
Oni Ti povedia, ze ake potvrdenia mas zohnat.
Ak im nejake papiere ukazes, tak posudia, ci stacia na schvalenie, ci potrebuju ochranne znaky, uradne preklady do slovenciny.
Mozu si na Teba aj vymysliet skusky v skusobni
macil napísal:iurai napísal:Mozu si na Teba aj vymysliet skusky v skusobni
A nie je TUV certifikát zárukou toho, že tito skúšky už vykonal výrobca, resp, že ďalšie už nie sú nutné?
TUV certifikaty (ABE, TG, ...) osvedcuju, ze suciastku/prislusenstvo je mozne pouzit v nejakom aute, a za akych podmienok. Je to zlozite a nevyznam sa v tom. To su ovsem papiere platne v Nemecku
Potom je treba zmenu na vozidle schvalit ich na Slovensku. A je na urade dopravy, ze ktore zahranicne papiere uzna
Dobrym prikladom su prestavby LPG, ktore su v Cechach, Nemecku a kdekade inde len drobnou administrativnou zalezitostou, no v SR narocny a drahy proces (vyzaduju sa drahe skusky).
Pritom komponenty LPG maju europske typ. schvalenie
byrokracia ?
cele je to o tom, ze auta musia splnat normy. kvoli bezpecnosti, ekologii atd.
suhlasite, alebo ste proti ?
o tom je aj ta buzeracia pri zmenach na aute.
dostavame sa v SR do toho bodu, ze sa divaju organy, co je s autami porobene. po case sa to urcite zabehne, aj papierovacky o zmenach.
V Nemecku ako som pocul to ide rychlo (Kamarat si preraba motorku), vraj zmena je za hodinu ci dve v papieroch.
Oni maju taky system, ze:
1. niektore zmeny musia ist do papierov a cez technicku kontrolu
2. ine staci mat certifikat zo sebou
3. alebo staci viditelna znacka na diely
suhlasite, alebo ste proti ?
o tom je aj ta buzeracia pri zmenach na aute.
dostavame sa v SR do toho bodu, ze sa divaju organy, co je s autami porobene. po case sa to urcite zabehne, aj papierovacky o zmenach.
V Nemecku ako som pocul to ide rychlo (Kamarat si preraba motorku), vraj zmena je za hodinu ci dve v papieroch.
Oni maju taky system, ze:
1. niektore zmeny musia ist do papierov a cez technicku kontrolu
2. ine staci mat certifikat zo sebou
3. alebo staci viditelna znacka na diely
- macil
- Admin
- Príspevky: 36825
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
iurai napísal:TUV certifikaty (ABE, TG, ...) osvedcuju, ze suciastku/prislusenstvo je mozne pouzit v nejakom aute, a za akych podmienok. Je to zlozite a nevyznam sa v tom. To su ovsem papiere platne v Nemecku
Neviem po nemecky, ale nie je náhodou TUV certifikát o tom, že dané príslušenstvo spĺňa európske normy kvality?