Zdravím oplaci. Pred dvoma dnami mi začali problémy s teplotou motora. Vectra C 1.9 CDTI, 110kW, Z19DTH. Motor sa mi počas jazdy nahreje aj na 100 stupňov, tak na neho prestanem tlačiť a klesne, ale iba o par stupňov a vôbec nie na uvádzaných 88 stupňov kedy by sa mal otvárať termostat. Termostat som menil cca mesiac dozadu, všetko bolo v poriadku, až doteraz. Dnes som si dokonca všimol, že aj pri nastavení maximálnej teplote topenia, fúka studený vzduch. Stretli ste sa s niečím podobným, máte niekto skúsenosti, veľmi by ste mi pomohli. Ďakujem
Opel Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) 110kW (150HP), 2005
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006 Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
ja by som hladal chybu v ovladani klapky.v termostate chyba nebude .ak ked je zatvoreny ,už prvy okruh kuri.skus pri zohriatom motore teplotu hadic do radiatora.idu za motorom cez priečku do kabiny.su dve jedna vstup a druha vystup .ak su obe horuce ,tak ti neotvara klapku nad radiatorom.ak maš auto klimu tak chyba može byť aj tam.
Termostat som už raz menil pred 3 rokmi. Dával som Wahler, aj predtým aj teraz. Skúšal som dnes odvzdušniť, ako som ale odšruboval odvzdušňovaciu skrutku, tak hneď vytekala kvapalina. Napriek tomu som skúsil odvzdušniť ako som to robil aj pri prvej výmene termostatu. A nič. Čo som si ale všimol bolo, že sa mi vôbec nespúšťal ventilátor. Môže to byť príčinou prehrievania a nekúrenia?
Opel Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) 110kW (150HP), 2005
Poistky skontrolované, všetky sú v poriadku. Ventilátor sa spúšťa normálne, len mu trebalo dať čas. Čo sa týka tých dvoch hadíc ku kúreniu, tak ta bližšie k nádržke s chladiacou kvapalinou je veľmi horúca a tá druhá, tak slabo letná, oveľa oveľa chladnejšia. Čo sa týka chladiča je úplne studený, nemal by byť nahriatý?
Opel Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) 110kW (150HP), 2005
Tak a problém vyriešený opláci. Problém bol vo vodnej pumpe, kde boli lopatky poškodené a voda tak neprúdila. Keďže ostávalo nejakých 13tis km do výmeny rozvodov, tak sa to spravilo razom a dúfam už bude kľud. Ďakujem pekne za komentáre a rady.
Opel Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) 110kW (150HP), 2005