Môj problém spočíva v tom, že za studena mi po naštartovaní pár sekúnd ide bledý dym z výfuku. Známy mi povedal, že nech to neriešil, že je to normálne pri diesly, že zadymí no mne sa to celkom nezdá, pretože to začal robiť len nedávno a predtým nie. Je síce pravda, že auto mám asi len mesiac a niečo cez 2000km som na ňom najazdil, ale tento problém vznikol až pred pár dňami. Viete čo by to mohlo byť ? Treba to riešiť alebo je to tak, že je to proste diesel a studený zadymí ( aj keď predtým nedymil a firemné dodávky nám tiež takto nedymia) .
Inak ide dobre, žiadna strata výkonu a ani zvuky som nezaregistroval
Ešte upozorňujem, že nie som automechanik som užívateľ., takže ak by bol nejaký človek v okolí čo sa opravám oplov venuje bolo by to super.
Chlapi to fakt nikto nevie čo to môže spôsobovať? Dnes ráno bolo 9 °C a dymil som ako parná lokomotíva, rád by som to konečne nejako dal do poriadku, ja viem, že takto od PC to je ťažko určiť, ale nechce sa mi veriť, že nikto nemal podobný problém.
Nie olej a vodu som kontroloval, a držia si hladinu stále rovnakú, spotreba je myslím v norme 6,1l/100 ale na voľnobehu je spotreba 1,1l/h nemala by byť menšia?
Ja mam tiez taku na volnobehu, resp. osciluje mi to medzi 0.8 a 1.4
Mozes eventualne vycistit EGR ventil ak si este nie, pripadne natankovat napr. OMV Maxxmotion naftu. No a je to diesel, to ze kus zadymi est enemusi nic znamenat.
No veď na voľnobehu sa to líši aj mne a minimum dosiahnem možno 0,9l keď nie je nič zapnuté, myslel som si, že je to veľa, ale to neriešim. Hej nad tou naftou som rozmýšľal pri najbližšom tankovaní dám doplna tu maxmotion inak tankujem iba na omw. Hej no z dieslom skúsenosti nemám mal som doteraz iba benzín. Ja chápem, že zadymieť môže, ale dnes to bolo oveľa horšie ako na tom videu, to bol neskutočný kúdol, ktorý trval aj 6 sekúnd, ale čo som si všimol tak horšie mi chytil a zo začiatku dosť triaslo autom. Škoda, že tu v okolí nie je nikto kto sa oplom venuje. Na ten egr si netrúfam, nikdy som sa nerýpal v autách.
Inak teraz ked bývajú rána trošku chladnejšie už tak som si všimol, že auto trošku dlhšie štartuje, a keď naštartuje tak okrem toho, že zadymé, tak s ním tak asi minútu trasie a potom to prestane, napadlo ma, že či by nemohli byť aj zlé žhaviče, menené boli pred 44 000 km dva roky dozadu. Ak sa nemýlim, to by bolo vidieť na diagnostike alebo sa mýlim?
k tej spotrebe na volnobehu poviem len tolko, že mne auto za studena ukazuje asi od 1,1-1,5 a ked sa zohreje na prevadzkovu teplotu a to mam pustene radio, kurenie a tak dalej, a mam spotrebu okolo 0,4-0,5. takže nesom nejaky odbornik ale na volnobehu ak je motor zohriat je 0,9 dosť
cavte...citam tak aku mate spotrebu na volnobehu...Na mojej VeCe pri studenom starte je 0,9 az 1,2 tak pri teplom motore 0,4 az 0,6, no a ked vypalim filter pevnych castic 0,3
ale po vymene zhavicov /komplet 4ks/ mi rano zadymi...tah ma perfektny, potom mozem startovat milion krat za den a nic ani deko dymu...mechanik mi povedal, ze mozu byt kratsie zhaviace sviecky...povodne CM a nove mi objednavali v moto predajni podla katalogu a prisli Bosch...
otazka ??? moze to byt pravda???
diky za odpovede
Opel VECTRA C Caravan, r.v.2006 , 1,9 CDTI 110kw/150 HP
Opel VECTRA B, r.v.1996 , 1,6i 16V 74kw/101 HP