P0234(5B) Nizky plniaci tlak turba (2.2DTI)

Moderátori: dulo, buci_vectra

v.barney
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 16 Okt 2008, 07:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Liptovsky Hradok, SK
Kontaktovať používateľa:

P0234(5B) Nizky plniaci tlak turba (2.2DTI)

Príspevok od používateľa v.barney »

Ahojte.
Diagnostika vypisuje P0234(5B) Nizky plniaci tlak turba. Turbo bolo menene za repasovane. Preveril som ovladanie turba a vyzera ze je v poriadku. Preveril som aj potrubie od turba, ktore tiez vyzera ok.
Diagnostika ukazuje tlak je o nieco nizsi ako pozadovany (cca 10%). Aj citit ze auto moc netaha (nemyslim nudzovy rezim - ten hodi ked dlhsie pozadujem vykon od motora - napr. na dialnici).

Neviem prist na to, co to moze sposobovat.

1. Mohol by to byt zaneseny intercooler? (so starym turbom auto dymilo)
2. Vraj mam zle vstrekovace (ale to chcem riesit po tomto probleme). Mohlo by to ovplyvnit turbo, ak dobre nespaluje = nizsi tlak vo vyfuku?

Skuste poradit co skontrolovat/vyskusat.
Signum Y22DTR, 2004
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Re: P0234(5B) Nizky plniaci tlak turba (2.2DTI)

Príspevok od používateľa alzafir »

v.barney napísal:Preveril som ovladanie turba a vyzera ze je v poriadku

Podle čeho tak soudíš?
Tlak nižší o 10% nižší, to je po celou dobu , ve všech režimech jízdy?
Jestli fungují podtlaky, to uvidím, co napíšeš, viděl bych to na špatný repas, to je bohužel dost běžné :(
Máš diagnostiku?
Zkus vyčistit MAP, ale tím to nebude. Nic však nezkazíš. Vystříkej to sprayem, nic do něj nestrkej!!
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
v.barney
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 16 Okt 2008, 07:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Liptovsky Hradok, SK
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa v.barney »

Vdaka za odpoved.
Ano tlak je vpodstate stale nizsi - ked je jazda ustalena. Ked pridam plyn samozrejme sa ten rozdiel nejaku dobu vacsi.
RJ tuto chybu zdetekuje, ked idem na dialnici - motor musi viac tahat.

Diagnostiku mam, tak som to nejaky cas sledoval.
MAP som asi pred 2-3 mesiacmi cistil (aj bol dost spinavy) - ale este to pre istotu spravim znova. (Aky sprej je vhodny?)

Aj nad turbom som rozmyslal. Skusal som trocha menit ovladanie turba (skratit aj predlzit tu tycku co ovlada geometriu lopatiek), ale nejaku zmenu som nespozoroval (mozno to bolo malo).
Signum Y22DTR, 2004
natally
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 20:38
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa natally »

ahoj, zaujmalo by ma ako si dopadol, co vlastne sposobovalo tu chybu P0234? Pretoze aj mne to vyhadzuje :(.
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Myslím, že by som ešte mohol mať turbo pre tento motor.
Treba sa ohlásiť a ja ho pofotím.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
v.barney
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 16 Okt 2008, 07:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Liptovsky Hradok, SK
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa v.barney »

Tak bola to chyba v turbe. Bolo treba nastavit doraz na turbe a nie dlzku tycky. Ta nie je moc dolezita. Ten doraz (taka mala srobocka) sposobil ze lopatky boli moc natocene a turbo nevladalo dat tolko vzduchu.

Turbo bolo repasovane, ale nikto ho nenastavil - zla firma!
Signum Y22DTR, 2004
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"