na posraneho aj hajzel padne.. Par dni bola vectra nepojazdna kvoli tesneniu pod vikom ventilov. Po vymene tesnenia ale jazdila len dva dni a zas ju slahlo, tentokrat posilovac riadenia, nefunguje. Nie je mozne tocit volantom jednou rukou.
Kde hladat problem? Diagnostika nevyhodila ziadnu chybu. Pozeral som servoriadenie (co je pod motorom, za napravou) a nevyzera, ze by tieklo. Ale pod nadrzkou serva (pod pravym svetlom za naraznikom) je mala mlaka. Nadrzka je cela spinava od oleja. Hladina oleja je vsak medzi ryskami (presne tak isto ako ked som ju kontroloval v lete).. Ale je to taka mliecna kremova konzistencia (neviem sice ako ma ten olej vyzerat).
Nadrzku s cerpadlom som vybral, komplet rozobral, vycistil. Zajtra kupim novy olej.
Ktora kladka je "priradena" k posilovacu riadenia? A na co vlastne sluzi? ..ked je cerpadlo priamo pod nadrzkou serva a rozvadza olej do servoriadenia..
edit: vo VeCe to uz asi nie je riesene cez remen, len samotnym cerpadlom, ktore je pod nadrzkou, ci sa mylim?
Baterku som odpajal uz davnejsie, a posilovac zblbol az vcera.
Diagnostika nevyhodila ziadnu chybu.. takze v elektrike by chyba asi nemala byt.
Ale ked sa nezda, ze by olej vytekal cez manzety na servoriadeni, a v nadrzke vlastne ani nic od leta neubudlo, tak neviem kde dalej hladat...
Olej musi byt LHM, zeleny a mat specifikaciu Opel 19 40 715 (93 160 548)? Nemoze byt cerveny specifi. Dexron - urceny pre VeBe, ci sa mylim?
Tá mliečna kvapalina... hmm
Ak dobre viem, tak máš elektrické čerpadlo pre posilovač, tuším sa dá cez OpCom čerpadlo vypnúť a zapnúť. Skús to chcecknúť
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE
Poistky som nepozeral. A navyse sa mi zdali kontakty na cerpadle trocha zoxidovane, tak som ich precistil. Keby ale bola chyba takehoto charakteru, tak by diag nieco vyhodila, ci?
Dnes som objednal olej, zajtra pride. Cerpadlo s nadrzkou som vycistil, ja ako nove Ako ale dostanem ten bordel (stary olej) z hadiciek a servoriadenia? Da sa to nejako pretlacit/preplachnut?
Ked to zajtra vsetko ponahadzujem, tak sa pozrem na OP-COM, ci je mozne s cerpadlom nieco robit cez PC.
Ked mam teraz cerpadlo vonku, nemozem ho napojit na baterku - vyskusat ci funguje ? Su na nom tri konektory, jeden je vacsi len s dvoma vodicmi, to bude pravdepodobne napajanie.
Dnes som to vsetko poskladal, nalial novy olej a... nastartoval som, cerpadlo zacalo vrcat (trocha nahlas), posilovac fungoval. Tocil som volantom do stran a vsetko v pohode. Po cca minute cerpadlo dovrcalo a posilovac prestal fungovat..
Takze je v tahu cerpadlo? Ci to moze byt kabelaz?
Ked som potom skusil cerpadlo pripojit priamo na baterku, tak kontakty iskrili. Taktiez ked som hybal napajacim konektorom, tak bolo cez objimku vidiet iskry..
Ano, cez tu bielu objimku na cerpadle, bolo vidiet iskry, ked som hybal konektorom (pri nastartovanom motore). Skusil som konektor vytiahnut a spat zapojit, vtedy tiez iskril.
Konektory su vizualne v poriadku, vsetky som pre istotu prebrusil.
No nic, kupil som druhe cerpadlo aj s nadrzkou. Povodne malo aj cidlo pre hladinu oleja, toto "nove" ho nema.
Po nahodeni "noveho" cerpadla uz funguje posilovac (aj ked sa mi zda, ze ide trocha tazsie ako povodne). Na pristrojovke ale svieti zlty volant s vykricnikom a diag vyhodila chybu EHPS:
a) Automatická kalibrácia sa vykonáva pri jazde vpred (rovno), konštantnou pomalou rýchlost’ou (od 20 do 40 km/h), na suchej vozovke.
b) Manuálna kalibrácia sa vykonáva otáčaním volantu zľava doprava (až na doraz).
別のブランド OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex