Stránka 1 z 1

Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 05 Júl 2018, 14:40
od PeterL
Ahojte.
Stal som sa šťastným majiteľom auta Opel Zafira Tourer r.v. 2016, 2.0 CDTI, 125 kW najazdené 58tis. km. Usmievať som sa prestal po návšteve autorizovaného servisu, kde som šiel kvôli druhej prehliadke. Vymenili olej a filtre, vraj aj chladiacu a brzdovú kvapalinu a vypýtali 374 €. Čo je horšie na druhý deň mi začalo opäť písať "Treba skoro navštíviť servis". Šiel som teda opäť a povedali mi, že sa objavili nové chyby:
B018B (05) Spoiler chladiče klimatizace a topení (HVAC) - Vysoké napětí/Přerušeno
P0070 (00) Obvod snímače teploty okolního vzduchu
P20BD (00) Řídicí obvod ohřívače redukčního činidla 2

Zdá sa mi to divné, pretože je to skoro nové auto a chyby sa zázračne objavili po návšteve servisu. Keď som skúšal pozrieť tieto kódy na webe, tak to (podľa mňa) všetko vyzerá na problémy s elektrikou. V autách sa nevyznám, ale mám pocit, akoby pri oprave mechanik niečo (nechtiac) uvolnil, vylial alebo tak. No a ono to teraz blbne. Čo si o tom myslíte?

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 05 Júl 2018, 17:42
od macil
No, to vyzerá na nejaký odpojený konektor.

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 06 Júl 2018, 10:01
od PeterL
macil píše:No, to vyzerá na nejaký odpojený konektor.

Medzi vzduchovým filtrom a pravým predným svetlometom je jeden nezapojený konektor. Neviem či to je len nejaká "predpríprava" z výroby alebo tam niečo bolo zapojené.
Obrázok

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 06 Júl 2018, 10:27
od franticek6
Veď to zistíš aj sám, kukni do konektorov a ľahko zistíš či boli spojené

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 06 Júl 2018, 10:42
od PeterL
Ešte teraz pozerám do papierov, čo som od nich dostal. Okrem prehliadky robili aj na "zvolávačke":

Kampaň číslo E152025000: Úprava emisí v reálním provozu (RDE)
9102292 - Doplnění AdBlue, Naprogramování ECM BCM, IPC a TCM, Vynulování stavu
9102293 - Vozidlo již upraveno 17-R-021

Ostatné veci, ktoré robili sú vo faktúre - Obrázok

Na záver ešte pridám protokol z diagnostiky, možno tam niekto niečo uvidí:

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 06 Júl 2018, 10:44
od PeterL
franticek6 píše:Veď to zistíš aj sám, kukni do konektorov a ľahko zistíš či boli spojené

Myslíš tie dva čo sú na tej fotke? Ten v krúžku nemá protikus, ten druhý je zasunutý do svetlometu. Alebo myslíš, že mám pozrieť na iné konektory? Ktoré?

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 06 Júl 2018, 15:37
od franticek6
A v Tvojom okolí nemáš náhodou niekoho s rovnakou Zafkou, alebo tu na fóre napíš niekomu kto má takú.
A pozrieť to u neho?
Lebo ak mechanik zabudol povedzme dopojiť tak to nezistíš len tak náhodou.
Lebo tie svorky by museli biť pri sebe len tak by si to zistil.

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 08 Júl 2018, 14:22
od dušan992
Mal som podobny pripad po odchode zo servisu. Tiez mi pp vypisal chybu a navstevu servisu.
Nepamamtam co to presne bolo ale nedalo mi to a nakoniec to bol zle zapojeny konektor. Takze mozno len oodpajali nieco a zle zapojil a jazdou sa to uvolnilo...prejdi spoje okolo ktorich sa mohli motat.aj ja som to tak spravil. Usetril som vela €.

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 08 Júl 2018, 16:59
od PeterL
dušan992 píše:Mal som podobny pripad po odchode zo servisu. Tiez mi pp vypisal chybu a navstevu servisu.
Nepamamtam co to presne bolo ale nedalo mi to a nakoniec to bol zle zapojeny konektor. Takze mozno len oodpajali nieco a zle zapojil a jazdou sa to uvolnilo...prejdi spoje okolo ktorich sa mohli motat.aj ja som to tak spravil. Usetril som vela €.

To by som chcel, problém je, že nemám šajnu kde sa mohli motať :-/

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 09 Júl 2018, 07:45
od Eisy
Zajdi nazad do servisu ...

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 09 Júl 2018, 07:49
od langdon2
Ja by som to odniesol nazad ako reklamaciu..

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 11 Júl 2018, 14:27
od PeterL
Tak som bol opäť v servise. Povedali mi, že okolo vecí, ktoré hlásia nové chyby sa vôbec nemotali. Inak aj p. Ferienčík z nezávislého servisu mi povedal, že nemali dôvod sa motať okolo tých konektorov. Pozreli veci na aute a nakoniec objavili problém v poškodenej kabeláži ku klíme a poškodené vyhrievanie v hadici na AdBlue. Výsledok je teda takýto:
Kód: Vybrať všetko
Hadica ohrev ad blue                     154,20€ s DPH
Držiak                                     3,42€ s DPH
El svazek úplny, ventilátor chladiče     102,06€ s DPH
Práca cca 4,5Nh 43.2€/Nh                 194,40€ s DPH

Spolu                                    454,08€ s DPH


Budem teda riešiť reklamáciou v bazáre, ako skryté závady. Zatiaľ všetkým vďaka rady a dám potom vedieť ako to dopadlo.

Re: Problémy po návšteve servisu

PoslaťNapísal: 22 Máj 2019, 09:49
od PeterL
Zdravím. Dosť neskoro ale predsa nakoniec píšem ako som s autom dopadol. V AAAAuto mi povedali, že to musíme riešiť reklamáciou, to znamená, nechať im auto na 30 dní a oni sa na neho pozrú. Pravdupovediac nemal som voči nim takú dôveru, aby som tam nechal auto, nech sa v ňom hrabú. Rozhodol som sa to teda riešiť sám. Autoelektrikár mi skontroloval kabeláž a povedal, že káble k ventilátoru chladiča sú úplne v poriadku, takže tam niet čo opravovať ani meniť. Keď vymazal chybu, tak sa už neobjavila. Na hadici ohrevu AdBlue boli prehnité káble a opraviť to nevedel, takže tam dal dočasne objímku so žiarovkou, aby si riadiaca jednotka myslela, že všetko je OK. Bolo leto, takže to nevadilo. Hadica sa žiaľ dá kúpiť iba v Opli, tak som ju nakoniec za 150 € kúpil. Vymenil mi to mechanik za 20 €. Nie je to zložité a dá sa to zvládnuť aj svojpomocne, ale hadica ide popod celé auto a tak je dobré mať zdvihák alebo aspoň jamu, čo ja nemám. Najviac ma na celom prekvapilo jednanie autorizovaného servisu - vôbec nebolo potrebné meniť ventilátor, ale ak by som to nechal na nich, tak namiesto 170 € platím 454 € :(